Siteniz İçin Doğru Fotoğrafçılık Rehberi

Doğru fotoğraf sayesinde ürünlerinizin albenisini artırıp hedefi tam on ikiden vurabilirsiniz.

E-Ticaret platformları tüketiciyle iletişime geçerken, perakendecilik sektörü kadar imkanlara sahip olmayabiliyor. Bir mağazaya giren tüketici kendisiyle ilgilenen satış uzmanları sayesinde anlık olarak karar verebiliyor. İnternet üzerindeyse, platformlar tüketicinin dikkatini çekmek için bir kaç silaha sahipler. Doğru bir yazı ve fotoğraf ile tüketicinin ilgisini üründe toplamak gerekiyor.

Fotoğraflar bir E-Ticaret platformunun en büyük sergi alanı demek hiç de yanış olmaz. Sitenizdeki fotoğraflar ne kadar etkili olursa, tüketicinin satın alma kararı o kadar hızlı değişir. Ürününüzü en etkileyici hale getirecek fotoğrafı çekerek satışları artırabilirsiniz.

1 – Doğru Arka Plan Seçimi

Bir ürün fotoğrafında arka plan tüm derinliği ve dikkat çekici özellikleri ortaya çıkarır. Ürünün dikkat çekmesini istiyorsanız arka planınızı düzgün kullanmanız gerekiyor. Sadece siyah ya da beyaz arka planlar her ürün için uygun değildir.

Mümkün olduğu kadar doğal ışığın olduğu arka planlar kullanmaya çalışın. Ürünün rengini kamufle etmek yerine dikkat çekecek renkleri tercih edin. Arka plandan çok ürünün ön planda olması gerektiğini unutmayın.

2 – Doğru Işık Kullanımı

Fotoğrafçılıkta her türlü teknoloji değişse de işin temeli hala ışıktır. 100 yıl önceki fotoğraf makineleri de ışık yardımıyla pozlama yaparken şu andaki en pahalı cihazlar da bu prensip üzerine devam ediyor. Kısacası çekim için kullanacağınız alanın aydınlık olması gerektiğini unutmayın.

Çekimler için ayırdığınız alanda yumuşak aydınlatma olmasını sağlayın. Soğuk ışıklar ürünlerin ön planda olmasını sağlar. Bir den fazla ışık kaynağı sayesinde ürünün pozlama imkanları da artar. Örneğin sadece soldan ışık gelirse, ürün dramatik efekt denen yarısı aydınlık yarısı karanlık bir pozlamaya sahip olur. ışık önden gelirse de üründe yansıma olunabilir.

Flaşlı çekimlerdeyse ürüne mümkün olduğunda uzak olduğunuza dikkat edin. Aksi takdirde ürünün kalitesini tam olarak yansıtamazsınız.

3 – Yardımcı Programları Edinin

Profesyonel bir ekiple çalışmıyorsanız bu en çok dikkat etmeniz gereken maddelerden birisi olacaktır. Kesin hatlara sahip ve etkileyici bir fotoğraf için bazı ufak oynamalar ve ayarlamalar yapılmalı. Profesyonel ekipler zaten el alışkanlığıyla bu ayarlamaları çok hızlı şekilde yapabiliyor.

Genelde fotoğraf efektleri ve oynamalar denilince akla Photoshop geliyor. Adobe’un Photoshop programı profesyoneller için müthiş nimetler sunsa da uzman olmayanlar için karışık özelliklere sahip. Bu yüzden ücretli ya da ücretsiz fotoğraf düzenleme programları arasında sizin amaçlarınıza en çok hitap edeni seçmeniz gerekiyor. Bu tarz programlar sayesinde gölgeleri, derinliği ve kesinliğini çok rahat ayarlayabilirsiniz.

4 – Kompozisyon Çalışın

Kompozisyon bir fotoğrafın bel kemiğidir. Düzgün bir kompozisyona sahip olan fotoğraf ışık ve teknik detayları düşük olsa bile kendine baktırır. Gerek tekli ürün çekimlerinde gerekse mankenli çekimlerde, kompozisyon en çok kafa yormanız gereken konu olmalı.

Markanızı ve ürününüzü nasıl yansıtacağınızı test çekimleri yaparak düşünmelisiniz. Bu konuda, dergiler, büyük E-Ticaret siteleri ve fotoğraf bloglarını inceleyerek yeni fikirler üretebilirsiniz. Hoşunuza giden bir kompozisyonu bire bir almak yerine, kendi markanızın vizyonunu ve değerlerini katmaktan asla çekinmeyin.Böylece taklitçi gibi durmazsınız

5 – İyi Bir Fotoğraf Seti Kurmak İçin Gerekenler

Fotoğraf makinesi için kendinize uygun bir ürün seçtikten sonra ihtiyaç listenize yeni ürünler eklemeniz gerekiyor. Etkileyici çekimler için şu ürünlere ihtiyacınız var:

1 – Uzun saatler boyunca çekime dayanacak, taşınması kolay ve farklı açılar için ayarlanabilir tripod.

2 – Taşınabilir spot ışık.

3 – Özellikle dış çekimler ve hareketli çekimler için monopod.

4 – Farklı açılarda kusursuzu yakalamak için sürekli sabit duracak ikinci bir fotoğraf makinesi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir