2020’de Dikkate Alınması Gereken İçerik Pazarlama Trendleri

İçerik pazarlaması bir e-ticaret sitesinin veya bir pazarlama kuruluşunun vazgeçilmez bir unsuru olmaya devam ediyor. Her yıl birbirinden farklı trendler çıkıyor ve bu trendler her geçen yıl yerini başka bir trende bırakıyor. Burada asıl mesele gelecek hakkında öngörüde bulunup sürdürülebilirliği sağlayabilmek. Tam da bu noktada sizin için öngördüğümüz gelecek birkaç yıla hakim olacak en iyi 5 içerik pazarlaması trendini inceleyelim;

1- Canlı Yayın Hakim Olmaya Devam Edecek

2021 yılına kadar tüm internet akışının %13’ünün canlı yayın olacağı tahmin ediliyor. Bütüne baktığımızda bu sadece bir kısmını oluşturuyor. Şuan da canlı yayını destekleyen tüm sosyal medya platformu ile 2020’de bu hacmin genişlemesi bekleniyor.

2- İçerik, Uzun Kuyruklu Anahtar Kelimeler Çerçevesinde Uyarlanacak

Günümüzde konuşan yapay zekanın (AI)- sanal asistanların yükselişi ile birçok internet sitesi ve e-ticaret siteleri eski, geleneksel yöntemler yerine bunları tercih etmeye başladı. Bu sayede hem müşterinin hem de e-ticaret sitelerinin işleri kolaylaşmış oldu. Yani kısacası tek taraflı iletişim yerini interaktif iletişime bıraktı. Hatırlarsınız, eskiden bir e-ticaret paketi ile herhangi bir konu yüzünden problem yaşadığınızda mail atardınız ya da telesekreterler ile uğraşırdınız. Günümüzde ise anlık olarak problemlerinizi dile getirebiliyorsunuz ve yine anlık olarak çözümler ile karşılaşıyorsunuz.

Peki Google’da Sesli Aramanın Geleceği Ne Olacak ?

Google’ın yeni güncellemesi olan ‘Hummingbird’ güncellemesi, tipik anahtar kelimeleri kullanmak yerine interaktif, anlamsal kelime öbeklerini tercih ediyor. Yani, yapay zekanın nimetlerinden Google’da her geçen gün faydalanmaya devam ediyor. Bu örnekle daha iyi anlayacaksınız;

Google’da, Kadıköy’de mavi jeans satan mağazaları tarattığınızı düşünün, karşınıza çıkacak olan şey Mavi Jeans Kadıköy mağazası, Morhipo ve Hepsiburada’ki internet siteleri olacak. Aradığınız şey tam anlamıyla bu muydu ? İşte “Hummingbird” burada devreye girecek. Bu durum, arama motorunuzda aradığınız herhangi bir şeyin Google tarafından daha net bir şekilde anlaşılıp, aradığınız şeye yakın sonuçlar yerine direkt aradığınız sonuçların karşınıza çıkacağı anlamına geliyor.

3-Sürükleyici Teknolojiler Öne Çıkacak

Tahminlere göre yeni nesil mobil internet teknolojisi olan 5G önümüzdeki yıl Güney Kore’de kullanılmaya başlayacak. İlk olarak sadece gelişmiş ülkelerde kullanılmaya başlayacak olsa da, tüm dünyada stabil hale gelmesinin 2022’yi bulacağı öngörülüyor. Peki ya günümüzde neredeyse tüm dünyada yaygın olarak kullanılmaya devam eden 4G teknolojisine göre, 5G ne gibi farklılıklar ve avantajlar sunacak ? Gelin 5G’ye biraz daha yakından bakalım;

Mühendisler ve yazılımcılar, 5G’nin kullanılır hale gelmesi ile birlikte hücresel bağlantı sistemlerine oranla 1000 kat daha fazla veriyi yönetebileceğinden söz ediyorlar. Genel çoğunluktaki ekonomistler ve mühendisler bunun bir teknolojik devrim yaratacağını söylüyorlar.

Neden mi İhtiyacımız Var ?

Geçmişe baktığımızda evet 4G, 3G’ye göre oldukça hızlı bir sistem. Fakat şöyle bir durum var, 4G sadece bazı yerlerde 3G’den daha iyi çekim sağlıyor. Fakat buradaki önemli nokta ‘bazı yerlerde’ tabiri. Aslında bu çok büyük bir sorun. Engebeli arazilerde veya şehir dışındaki yerlerde hemen 3G’ye düştüğünü görüyoruz. İşte bu büyük bir problem. 5G’ye neden mi ihtiyacımız var? 4G, 3G’nin yaşattığı problemleri çözmeye yetmedi. Hazırsak 5G’ye geçiyoruz, bir de ona bakalım.

4-İçerik Deneyimi, İçerik Pazarlamasının Yüzü Olacak

Deneyimler tüketiciler için önemlidir. Yakından incelemek, dokunmak, ürünü hissetmek isterler. Gelecek yıllarda kullanılmaya başlayacağını düşündüğümüz hologram teknolojisi tam da bu ihtiyacı karşılamaya yöneliktir aslında. Bu tüketicilerde daha somut bir etki bırakır ve daha samimi bir ortam oluşturur. Kısacası içerik deneyimi önemlidir. İyi de olsa kötü de olsa bir deneyimi iletir. Chitra Iyer bir ropörtajında, “ Hiçbir pazarlamacı, içeriklerinin keşfedilmesini veya doğru kitleye iletilmesini umarak pasif bir şekilde beklemek istemez. Doğru beklenti için doğru zaman önemlidir. İçerik deneyimi yaklaşımını takip etmek, pazarlamacıda elinde daha fazla kontrol sağlamaya yardımcı olur. Aynı zamanda kendi pazarlama hedeflerimizden ziyade marka deneyimine odaklanmamızı sağlar. ”

O zaman yazıyı şöyle noktalayalım. Bu oyunda ayakta kalmak istiyorsanız, içerik pazarlamasındaki değişimlere ayak uydurmalısınız. Yukarıdaki 4 içerik pazarlaması eğilimi 2020’de daha organize olmanızı ve daha akıllıca pazarlama kararları almanızda kesinlikle işinize yarayacak.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir