E-Ticaret Blogu

E-ticaret

A/B Test Nedir? E-Ticarette A/B Test Önemli midir?

A/B test, yapılacak olan çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm elde edebilmek için farklı farklı alternatiflerin aynı hedef kitle üzerinde test edilip, en iyi sonucu ortaya koyan çalışma ile devam etmektir. A/B test uygulayabilmek için herhangi bir program ya da yazılım gerekli değildir. Fakat testleri yaptıktan sonra bazı programlara ihtiyacınız olabilir.

A/B Test Ne İçin Yapılır?

A/B test aslında tek bir alanda değil birçok alanda uygulanabilir bir çalışmadır. A/B test çalışmasını Google reklamlarının dönüşümü, sosyal medya performansı, e-posta açılma oranları, site üzerinde oluşturulan landing page’lerin başarısı, içerik pazarlama çalışmalarının etkileşimi gibi farklı farklı çalışmalarda uygulanabilir.

A/B Test Nasıl Yapabilirsiniz?

A/B test yapmak için önceden bir plan oluşturmanız gerekiyor. Hangi çalışma için A/B test yapacağınıza karar vermeniz gerekiyor. Örneğin landing page’lerin başarısı için A/B test yapacağınızı varsayalım. Öncelikle ne için landing page oluşturacağınıza karar vermelisiniz. Sonrasında aynı konu için birbirinden farklı sayfalar oluşturmalısınız. Sonrasında bunun zaman aralıklarını belirlemelisiniz. Sizin için en doğru zamanı öğrenebilmek için farklı zaman dilimlerinde bunları belirlediğiniz hedef kitleye göstermelisiniz. Burada bunları yapmamızın sebebi ise birden fazla değişkeni içeride bulundurup bu değişkenlerin performansını ölçümlemek olmalı. Sonrasında ise bu değişkenlerin performansını analiz edip hangisinin daha verimli olduğunu anlayabilirsiniz.

A/B Test Yaparken Değiştirmeniz Gerekenler Nelerdir?

A/B test yaparken değiştireceğiniz şeyleri seçmek tamamen size bağlı bir şey. Bir içerik içerisinde düzenleme uygulayabileceğiniz gibi o içeriği tamamen değiştirebilirsiniz de. Bunun yanında zaman aralığı, reklam türü gibi farklı çalışmalar üzerinde de değişiklikler yapabilirsiniz. Özellikle dikkat etmeniz gereken noktalar ise şunlar:

Başlık: Başlığı tamamen değiştirmelisiniz. Hatta başlıkta kullandığınız fontu bile değiştirebilirsiniz.

Görsel: Yapacağınız çalışmadaki görseli de test edeceğiniz için onu da değiştirmenizde fayda olacaktır.

İçerik: Çalışma içerisinde bulunan metinlerin tamamını değiştirmeli hatta dilini de değiştirmelisiniz.

Reklam Türleri: Kullandığınız reklam türlerini değiştirip farklı bir kampanya oluşturarak hangisinin daha iyi sonuç verdiğini incelemelisiniz.

Call to Action: Kullanıcıları eyleme geçirecek olan butonları tamamen değiştirmelisiniz. Kullandığınız butonun rengini, boyutunu üzerindeki bulunan herhangi bir şeyi, yani butonun tamamını değiştirmelisiniz.

Zaman Aralığı: Yayına aldığınız çalışmaların zaman aralığını değiştirerek hedef kitleniz hangi zaman diliminde daha olumlu reaksiyon verdiğini gözlemlemelisiniz.

A/B Test Yaparken Nelere Dikkat Etmelisiniz?

A/B test çalışması yaparken sizin amacınız tamamen şu olmalı: bana en fazla geri dönüşümü sağlayan çalışma hangisi? Onu bulmalıyım ve onu daha fazla geliştirmeliyim. A/B test yaparken farklı alternatifler denemekten çekinmemelisiniz.

A/B test bitmeyen bir süreçtir. Her zaman A/B test çalışmaları devam eder. Örneğin bir A/B test yaptınız ve hangi çalışmanın iyi olduğunu anladınız o zaman şimdi o başarılı olan çalışmaya tekrar yeni bir rakip çalışma oluşturmalısınız. Bu süreç hep bu şekilde işleyecektir. Bu da size en iyi noktaya götürecektir. Bunu yaparak her zaman daha fazla dönüşüm elde etme ihtimaliniz artar.

Write a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.