Amazon Sesli Arama, Kusurlu Deneyime Rağmen E-ticaretin Yolunu Açıyor

Amazon’un iPhone uygulaması güncellemesi, geçen hafta sesini kullanarak ürün arama yeteneği sunarken, iPhone 6 ve iPhone 6 Plus telefonları için optimize edildi. Mobil ticaret öncüleri daha önce alışveriş yapanları, uygulamayı bir ürüne yönlendirmeye ve görüntü tanıma teknolojisini kullanarak arama yapmaya teşvik ettiğinde, Target and Macy gibi satıcılar hızla takip edildi. EasyAsk’un ürün pazarlama başkan yardımcısı John Morrell, “Cep telefonunda özellikle ses ve arama, navigasyondan çok daha önemli olacak” dedi. “Amazon iyi bir ilk adım attı ama yapacakları daha çok şey var. “Sesli aramayı kullanarak, Panasonic ev telefonlarını aradım ve ilk iki sonuç telefon oldu, ancak bundan sonra, aramamla ilgisi olmayan batarya ve kafa setleri gibi şeyler bulmaya başladım” dedi.

“Amazon’un anahtarı ve henüz yapmadıkları şey, sesin olup olmadığına bakılmaksızın, kullanıcıların arama kutularından alışveriş yapma niyetini anlamaya çalışmaları. Arama, aradığım şey için en alakalı sonuçları getiriyor mu? ”

Yolu bulmak Mobil cihazların küçük ekran boyutları göz önünde bulundurulduğunda, bir müşterinin ilgi alanıyla ilgili ürünleri kolayca arama ve bulma olanağı en üst düzeydedir. Masaüstünde gezinme, alışveriş yapanların yeni ürünleri taramasına ve keşfetmesine yardımcı olarak çok daha büyük bir rol oynayabilir. Mobil cihazda alışveriş yapan kullanıcılar, alışveriş yapmaları için yalnızca birkaç dakikası olabileceğinden, mümkün olduğunca hızlı bir şekilde ilgi duydukları şeylere ulaşmayı amaçlamaktadır. Güçlü bir arama çözümü, çok sayıda anahtar kelimeyi yazmak istemeyen veya birden çok sonuç ekranından geçmek isteyen mobil kullanıcılar için hayal kırıklığını azaltabilir. Sesli arama, mobil ticarette yavaş yavaş yer kazanmaya başladı, ancak Amazon’un gemiye atlaması, ana akımın devam ettiğini gösteriyor.

 

E-ticaret sitesi arama çözümleri sunan EasyAsk, bir dizi satıcının, The North Face, True Value Hardware, Bon-Ton, Journeys ve J. Jill gibi mobil sitelerinde sesli arama başlattığını bildiriyor.

İlgi İhtiyacı Ancak, Bay Morrell’a göre, aramanın üstüne ses eklemek nispeten kolaydır. Buradaki zorluk, ilgi çekici ürünleri bulmayı çabuk ve kolaylaştırarak mobil alışveriş deneyimini zenginleştiren bir deneyim sunmaktır. Bu, başlamak için güçlü bir arama kutusuna sahip olmayı gerektirir. Bay Morrell, “Aramanız hiç iyi değilse, o zaman uygulamanızın üzerine ses koymak yalnızca dudak hizmeti veriyor” der. Masaüstü bilgisayarlarda Amazon, alışveriş yapan kullanıcıların aramalarını diğer kategorilere bakmak için önerileriyle daraltmalarına yardımcı oluyor.

Bay Morrell, Amazon uygulamasında sesli aramayı kullandığında, bu tür önerilerde bulunmadı; bu yüzden arama, yaklaşık 2000 farklı sonuç getirdi. Amazon, ticaret deneyimini çeşitli yollarla ilerletmeye devam ediyor. Örneğin, Apple’ın Touch ID’sini entegre etti, böylece uygulama kullanıcıları, parmaklarının basit bir dokunuşuyla giriş yapabilirler. Amazon’un şimdi ses sunmasıyla, diğer satıcılar, en iyi sınıftaki mobil ticaret deneyimlerini geride bırakmadıkları için, çabucak aynı hareketi yapabilirler. Morrell, “Sesli arama, alaka düzeyini daha iyi bir şekilde iyileştirme, hangi ürünlerin sizin için en uygun olduğunu ve sonuçların nasıl görüntüleneceğine daha iyi karar verebilme yeteneğine ihtiyaç duyuyor” dedi. “2.000 ürün listesinden aşağı doğru ilerlerken, çok çabuk yoruluyorsunuz.”

Kaynak: https://www.retaildive.com/ex/mobilecommercedaily/amazon-voice-search-leads-the-way-in-mcommerce-despite-flawed-experience

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir