Avengers’tan Reklam Stratejileri

Avengers: Endgame sinema tarihinin en çok kazanan ikinci filmi oldu. Bu başarı Disney’in başarılı reklam ve pazarlama stratejileri sayesinde gerçekleşti. 

Disney 22 filmden oluşan Marvel film evreniyle tüm dünyaya markalaşma dersi verdi. Geçtiğimiz haftalarda gösterime giren Avengers: Endgame filmiyse kısa sürede tarihin en çok hasılat yapan ikinci filmi oldu. Yılların Titanic’inin yerine geçen Avengers bu başarıyı istikrarlı ve iyi planlanmış bir strateji sayesinde gerçekleştirdi. Disney’in pazarlama ekibi her girişimcinin örnek alması geren yöntemler uyguladı.

2 milyar 272 milyon dolarlık hasılat başarısı sadece buz dağının görünen yüzü. Filmin oyuncaklardan, kıyafetlere kadar devasa bir pazara sahip. Adeta 360 derecelik geniş bir çerçeveyle pazarlanan Avengers, E-Ticaret dünyasını da etkiliyor.

Girişimciler için ilham kaynağı olacak Avengers’tan reklam stratejilerini aşağıdaki listeden okuyabilirsiniz.

1 – Farklı Markaların Uyumu

Disney, Marvel sinema dünyasını yaratırken ilk başta her biri marka olan Iron Man, Thor, Hulk, Captain America gibi karakterlerin tekli filmlerini piyasaya sürdü. İnsanlar 10 yıllık süreç içerisinde her markanın mesajını ve hikayesini detaylı şekilde öğrenme fırsatı buldu.

2012 yılındaysa çoğu girişimcinin yapmaya çekindiği bir adım attılar. Aslında Disney Avengers serisini başlatırken seyirci denenmemiş karışım için hazır değildi. 6 tane farklı markanın tek bir filmde toplanması, her karakterin hayranları ve alışılageldik film pazarlaması için riskli hamleydi. İlk Avengers filmi beklenenin üzerinde bir başarı yakaladı. Disney’in pazarlama stratejisi günümüze kadar uzanan başarılı bir dönem için ilk adım atmıştı.

İş dünyasında olduğu gibi, E-ticaret’te de çeşitlilik önemlidir. Platformunuza tek bir ürün grubu ya da markaya ayırmak uzun vadede ulaşabileceğiniz potansiyeli kısıtlamaktır. İnsanlar ellerinin altında hızlıca sipariş ettiği ve ihtiyaç duyduğu her şeyi görmek isterler. Kısacası, birden fazla siteye giriş yapıp ürün sipariş etmek yerine tek bir platformu tercih ederler.

Moda firmalarının yıllardır fark ettiği bu yöntem sayesinde, ünlü markalar sadece giyim ürünleriyle sınırlı kalmazlar. Aynı markanın altında, parfüm, gözlük saat gibi yeni ürünler de satışa çıkar. İnsanlar tek bir potada tüm alışverişlerini ve zevklerini eritmeyi severler.

Avengers, onlarca Marvel karakterinin tek bir filmde toparlanıp bir birleriyle oluşturdukları kimya sayesinde başarılı oldu. Tüm bunlar ise bir pazarlama taktiğiydi. Kendi E-Ticaret platformunuzu bu vizyonda çeşitlendirebilirsiniz. Tek bir markayla sınırlı kalmayıp yeni markalara da imza atmalısınız.

2 – Merak Unsurunun Gücü

Disney, Avengers serisi için insanları 10 yıla yayılmış bir merakla sınadı. İnsanlar meraklanmayı severler. Sinema, televizyon ve edebiyat dışında bu yöntem aslında gıda ve giyim sektöründe de çok kullanılır. Geçtiğimiz yıl gösterime giren Avengers: Infinity War, Endgame’in başarısını sağlayan en büyük adımdı. Film merak unsurunun zirvesinde bitiyordu. Disney bu merak politikasını 1 yıl boyunca çok iyi şekilde yürüttü. Filmin adı aylarca izleyicilerden saklandı. Yeri geldi akılları karıştıran görseller sızdırıldı. İnsanlar büyük bir heyecan ve fanatizm ile bu film için bir yıl boyunca diri tutuldular.

Disney’in bu iyi planlanmış reklam stratejisi her sektörde işe yarayacak üç temel unsura sahip. Tıpkı sihirbazların şovlarının en heyecanlı yerinde bir perdeyle olanı biteni gizlemeleri gibi. Örneğin, yeni koleksiyonunuz ya da ürünleriniz için geri sayım ile insanların dikkatini çekebilirsiniz. Gizemli görseller ve ipuçları içeren sosyal medya mesajlarıyla tüketicilerin merak etmesini sağlayabilirsiniz.

3 – Marka Sadakatinden Doğan Fanatizm 

Avengers, sunduğu karakter çeşitliliğini örneği az görülen bir marka sadakatiyle sürdürdü. Filmin kötü karakteri Thanos bile dünya çapında devasa fanatik bir kitleye sahipti. Hayranlar yıllardır takip ettikleri karakterlerin son macerasını görmek için Avengers: Endgame’in ön satışlı bilet rekorunu da kırmasını sağladılar. Bu sadece filmin görselliği ve senaryosuyla açıklanabilecek bir strateji değil. Psikolojik altyapı ile hazırlanmış karakterler farklı farklı kişilik gruplarına hitap ediyor. Iron Man teknoloji tutkunlarının kendini bulacağı bir karakter. Captain America ise nostalji ve muhafazakarlığı sergiliyor.

Aslında her bir ürün ve markanın hedef kitlesi de benzer kişilere hitap ediyor. En son moda kıyafet, teknolojik ürün ya da ihtiyaç malzemesi sattığınız gibi, nostalji sevenlerin de dikkatini çekecek ürünlere sitenizde yer vermeniz lazım. Her ürünün bir hikayesi ve hedef kitlesi olursa, marka sadakatini kısa sürede sağlarsınız. Sonraki adım ise bu ürünlerin fanatik tüketiciler tarafından sahiplenilmesi olur.

4- Görsellik Dikkat Çeker 

Avengers serisi siyah-beyaz renklerde çekilmiş olsaydı tüm bu pazarlama stratejilerine rağmen başarılı olur muydu? Ya da 3 saatlik bir sanatsal film olarak tasarlansa, karakterler uzun uzun diyaloglarla hiç bir aksiyona girmese yine de rekor kırabilir miydi? Bir an için bu unsurlara göre filmi tekrar kafanızda canlandırırsanız, Avengers’ın tüm heyecanının kaçtığını fark edeceksiniz. Görsellik insanların dikkatini çekmek için en güçlü silahınız olmalı. 10 yıllık film serisinde, görsel efektler ve tasarım her zaman değişti. Şu anda 2008’deki ilk Marvel filmlerini izleyenler, görsel efektlerin artık eskisi kadar gerçekçi gelmediğini düşünürler.

E-Ticaret platformları da aynı taktiği uygulamalı. Görselliği en azından yılda 1 kez gözden geçirmelisiniz. İnternet her daim değişim içerisinde. Kullanıcıların zevkleri ve görüşleri yıl içerisinde defalarca değişiyor. Görsellik olarak en son standartları yakalayıp insanların gözüne her zaman hoş görünmelisiniz.

5- Tüketiciye İstediğini Vermek

Yaptığınız işin film sektörüyle ne kadar benzerlik taşıdığını hiç düşündünüz mü? Markalaşma, yaratıcılık, pazarlama gibi detayları bir kenarda bırakalım. Disney, Avengers 2: Age of Ultron filminde gelen kötü eleştiriler üzerine hızlıca aksiyon olup serinin yönetmenini değiştirmişti. Bu hareket aslında, tüketici memnuniyeti ya da gelen şikayetleri dinlemek olarak özetlenebilir. Bir hikaye örgüsü içinde, insanları şaşırtmak, meraklandırmak gibi detaylar önemlidir. Filmin sonu geldiğinde ise tüketici her zaman satın altığı hizmetin beklentilerini karşılamasını ister.

Disney, yıllarca internet üzerinde yapılan yorumları, eleştirileri ve teorileri büyük bir dikkatle inceledi. Sitenizde yapılan ürün yorumları, eleştiriler ve şikayetleri de siz de aynı dikkatle incelemelisiniz. Milyonlarca insan Avengers’ın son filmini izlerken istediklerini aldıklarını hissettiler. Bu sayede 1 hafta içerisinde 2 milyar doları aşkın bir gişe hasılatı yakalandı.

E-Ticaret siteniz, sizin tüketiciye sunduğunuz bir filmden pek de farklı değil. Kullanıcılarınızı dinleyip, tasarım, içerik, ürün kalitesi ve kargolama koşulları konusunda onlara istedikleri sonu hazırlamalısınız. Memnun tüketici her zaman satıcıyı mutlu etmenin bir yolunu bulur.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir