B2B e-Ticaret’in Avantajları

B2B e-Ticaret çözümleri, şirketlerin iş yapma şeklini değiştirebilir.
B2B satışları, geleneksel olarak işleyen kanallardan online platformlara doğru kaymaktadır. işletmelerin müşterilerinin beklentilerini karşılamak ve pazarda rekabetçi kalabilmek adına teknolojiye uyum sağlaması gerekmektedir.
B2B e-Ticaret çözümleri, müşterilerinizin ürünlerinizi online satın almalarına izin vermenin yanı sıra, işletmelere satışlarını artırmalarını, verimliliği optimize etmelerini ve yeni müşterilere ve pazarlara ulaşmalarını sağlayan sayısız fayda da sunar.
Özel ve özelleştirilmiş B2B e-Ticaret yazılımının temel avantajları şunlardır:

1. Büyük ve büyüyen bir pazara girin
B2B e-ticaret pazarı  B2C’de iki kat daha büyüktür. Yalnızca ABD’de 2023 yılına kadar bu pazarın 1,8 trilyon dolara ulaşacağı tahmin ediliyor. Alıcılar artık online satış deneyimini tercih ediyor.
Bu, işletmeler için önemli bir fırsatı temsil ediyor.

2. Daha fazla alıcıya ulaşın
Alıcıların alışveriş yapma şekli değişiyor. Alıcılar artık ürünleri çevrimiçi araştırmak ve satın almak istiyor. Y kuşağı, çalıştıkları kuruluşlarda giderek daha fazla karar alma rollerini üstleniyor ve şirket ihtiyaçlarını çevrimiçi satın alabilmeyi umuyorlar. B2B e-Ticaret’in bu kadar hızlı büyümesinin bir nedeni de budur.
B2B e-Ticaret yazılımı, yeni müşterilere ulaşmanın, çevrimiçi varlığınızı güçlendirmenin ve sonuç olarak potansiyel yeni müşterilerin arama motorları aracılığıyla sizi bulmasına yardımcı olmanın inanılmaz derecede etkili bir yoludur.

3. Yeni pazarlara ulaşın
B2B e-Ticaret çözümleri, mevcut pazarlarınızda daha fazla müşteriye ulaşmanın yanı sıra yeni pazarlara da ulaşmanızı sağlayacaktır.
B2B satış kanalınızı çevrimiçi hale getirdiğinizde, satış etkinliğiniz artık satış ekibinizin performansına göre belirlenmez. Online satış kanallarınıza 7 gün 24 saat, yılda 365 gün ulaşabilirsiniz. Bu, farklı pazarlardan ve saat dilimlerinden müşterilerin ürünlerinizi satın almasını önemli ölçüde kolaylaştırır.

4. Satışları artırın
B2B e-Ticaret yazılımı, yalnızca daha geniş bir müşteri tabanına ulaşmanıza ve daha fazla alıcı çekmenize imkan vermekle kalmayacak, aynı zamanda çapraz satış ve yukarı satış için otomatik programlar uygulayarak satışları en üst düzeye çıkarmaya yardımcı olacaktır. Örneğin, B2B e-Ticaret çözümümüzü kullanan büyük bir toptancı, ortalama yüzde 10,5’lik bir satış artışı gördü.
Programlar, ilgili öneriler sunmak, müşterileri ilgili ek ürünleri satın almaya teşvik etmek veya seçtikleri ürünleri daha yüksek özelliklere sahip ürünlere yükseltmek için kullanılabilir. Ayrıca kişiselleştirilmiş promosyonlar yürütürler ve doğru müşterilerin doğru fiyatları doğru zaman olarak görmeleri için fiyat haritalama özelliğine sahiptirler.

5. Verimliliği artırın
Eski yöntemlerden kalma defter tabanlı muhasebe süreçlerini ortadan kaldırmak ve yönetim için gereken zaman ve kaynakları azaltmak için B2B e-Ticaret yazılımınız ERP’niz ile entegre edilebilir. Entegre bir kurulum, ERP’nizin müşterileriniz için sipariş toplamları, gelir, kâr yüzdeleri ve indirimler dahil olmak üzere satış istatistiklerini otomatik olarak detaylandırmasını sağlayacak ve verimliğiliğinizi arttıracaktır.
Buna ek olarak, yeni işler kazanmak ve müşteriyi elde tutma oranını artırmak için müşterilerinizin satın alma sistemleriyle de entegre olabilirsiniz.
Müşteriler çevrimiçi sipariş verebildiğinden, müşteri hizmetleri ekibiniz sipariş almak yerine temel müşteri hizmetleri işlevlerine odaklanabilir.

6. Daha hızlı teslimat
B2B e-Ticaret çözümleri sadece satıcı için satış sürecini daha verimli kılmakla kalmaz, aynı zamanda alıcılar için süreci hızlandırır.
Senkronize bir çevrimiçi sistem, siparişleri ve envanteri manuel olarak yönetmek ve izlemek yerine, markaların tüm kanallardaki verileri senkronize etmesine ve envanter güncellemelerini otomatikleştirmesine olanak tanır. Bu, hızlı, doğru ve şeffaf teslimata ve nihayetinde memnun müşterilere yol açar.

7. Maliyetleri azaltın
B2B e-Ticaret yazılımının bir başka avantajı da geliri artırırken maliyetleri en aza indirme potansiyelidir.
Yazılım, iş süreçlerinizin çoğunu çevrimiçi hale getirerek, sipariş girişi, müşteri hizmetleri ve müşteri bilgilerinin sağlanması gibi alanlarda zamandan ve paradan tasarruf sağlar.
Süreçleri otomatikleştirmek ve düzene sokmak verimliliği artırır ve gereksiz maliyetleri ortadan kaldırır.

8. Rekabetçi kalın
B2B müşterilerinin satın alma kararı verirken tüm platformları araştırması sizi de rekabetçi olmaya zorlayacaktır. Fiyatta rekabetçi olmazsanız geride kalma riskiniz vardır. Etkili bir B2B e-Ticaret stratejisi sunmazsanız, müşteri tabanınızı kaybetme ve rakipleriniz tarafından geride kalma riskiyle karşı karşıya kalırsınız. Ancak rekabetçi olursanız bu işinize birçok artı değer katacaktır.

9. Analizi artırın
Veriler, B2B satışlarının önemli bir parçasıdır. e-Ticaret platformları, işletmelerin müşteri etkileşimi ölçümleri, satışlar, ürün karması, envanter dönüşleri ve daha fazlası dahil olmak üzere temel verileri çok daha kolay bir şekilde elde etmesine, analiz etmesine ve ölçmesine olanak tanır.
Analiz sisteminizi ERP’nizle entegre ederek, müşteri anlayışınızı tamamen yeni bir düzeye taşıyacak paha biçilmez veriler ve eyleme dönüştürülebilir iç görüler elde edebilirsiniz.

10. Ölçeklenebilirlik
Etkili bir B2B e-Ticaret çözümünün yardımıyla, işletmeniz pazar talebine yanıt olarak büyüyebilecek ve ölçeklenebilecektir.
B2B e-Ticaret’in avantajlarını benimsemelerinde nasıl yardımcı olduğumuzu öğrenmek için lütfen ekibimize iletişime geçin.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir