E-Ticaret Blogu

E-ticaret

Başarılı Bir E-Ticaret Sitesi Oluşturmak İçin Neler Yapmalısınız?

Bazı e ticaret satıcıları ayı zorla getirirken bazıları ise çılgınca kazanç elde ediyor. Bu iki e ticaret satıcıları arasındaki farklar neler? E ticaret sitenizi kurarken nelere dikkat etmelisiniz? Bugün bu soruların cevaplarının ne olduğunu konuşacağız. Başarılı bir e ticaret girişimi başlatmak için ihtiyacınız olan adımlara buradan ulaşabilirsiniz.

1) İhtiyaç Belirlemek

İnsanların yaşadığı bir sorun bulun ve bu sorunun çözümünü müşterilerinize sunun. İnsanların ne konularda problem yaşadığını, hangi sorunlara çözüm aradığını bulmak için forumlara yönelin. İnsanların çok fazla arattığı kelimeleri bulabilmek için anahtar kelime araştırması yapın. Bununla birlikte rakiplerinizin sitelerine girip inceleyerek rakiplerinizin neleri yaptığını inceleyin. Rakiplerinizin müşterilerine uygulayıp başarılı olduğu şeyleri öğrenip kullanın. Sonrasında rakiplerinizden bu konu üzerine daha fazla çalışarak müşterilerinize siz daha iyi uygulayın.

2) Site İçi Satış Tekniği

Müşterilerinizin sitenizi geldiği anda işlem gerçekleştireceği ana kadar uygulamanız gereken satış teknikleri vardır. Bu yöntemi uygulayın.

  • İlgi çekici bir başlık yazın.

  • Ürününüzün müşterinizin hangi problemini çözdüğünü müşterinize sunun.

  • Daha önce ürününüzü tecrübe eden kişilerinin yorumlarını ekleyin.

  • Müşterilerinize son derece güçlü bir garanti verin.

  • Müşterilerinize bir aciliyet mesajı verin.

  • Ürününüzün satışını bekleyin.

Müşterilerinize bir şey satmak isterken önce buna kendinizden başlayın. Yani bir müşteri gibi düşünerek bu ürün bana ne vaad ediyor sorusunu kendinize sorun.

3) E-Ticaret Sitenizi Oluşturun

E-Ticaret sitenizi oluştururken olabildiğince basit olması gerektiğini aklınızdan çıkarmayın. Unutmayın müşterinizde ilgi uyandırabilmeniz için beş saniyeniz var. Bu sırada onların ilgisini çekmelisiniz. Bunu yapamadığınızı düşünürsek sitenize bir daha dönmeyeceklerine emin olabilirsiniz. Müşterilerinizin ilgisini çekebilmeniz için yapmanız gerekenler şu şekilde;

  • Sitenizde bir veya iki tane düz yazı tipi kullanın.

  • Sitenizde video, grafik, ses gibi şeyleri sadece mesajınıza katkı sağlıyorsa kullanın.

  • Müşterilerinize bir katılım teklifi sunun, bu sayede e postalarını alabilirsiniz.

  • Satın alma işlemlerini basit bir hale getirin.

  • Siteniz müşteriler için çok önemlidir. Bu yüzden sitenizi müşteri dostu bir halde oluşturun.

4) Arama Motorlarını Kullanın

Sitenizi yeni açacağınız için arama motorlarında tıklama başına maliyet (CPC) reklamlarını kullanın. Yeni kurulan bir siteye trafik çekmenin en basit yöntemlerinden birisi tıklama başına maliyet (CPC) reklamlarını kullanmaktır. Tıklama başına maliyet reklamlarını sadece trafik çekmek için değil aynı zamanda en yüksek oranda sitenize dönüşüm getiren kelimeleri bulabilmek içinde kullanabilirsiniz. Tıklama başına maliyet (CPC) reklamları sizi arama motorlarının en tepesinde çıkma imkanı sunar. Bu reklamlar aracılığıyla hedef müşterilerinize daha çabuk ulaşabilirsiniz.

5) E Posta Pazarlamasını Kullanın

Sitenize giren ziyaretçileri müşterileriniz haline çevirmek için e posta pazarlamasını kullanın. Ziyaretçilerinize bir katılım teklifi sunarak çevrimiçi işiniz için çok önemli bir adım atmış olursunuz. Bununla birlikte ziyaretçilerinizden onlara e posta gönderimi için izin almış olursunuz. Bunu yaparak;

  • Ziyaretçilerinizle ömürlük bir ilişki başlatıyorsunuz.

  • Ziyaretçilerinizden aldığınız geri dönüşü ölçebilirsiniz.

  • E posta pazarlaması diğer pazarlama tekniklerine göre hem ucuz hem de etkilidir. Aynı zamanda bunu başarmış oluyorsunuz.

6) Satışlarınızı Artırın

Sizden bir kez ürün alışverişi gerçekleştiren kişiler, eğer onları kendileriyle baş başa bırakmazsanız bunu devam ettirecektir. İşletmeniz için kişiye ilk satışı gerçekleştirmek çok önemlidir. Bunu yapabilmelisiniz. Bir kez satış gerçekleştirdikten sonra yapmanız gereken bir kaç işlem bulunuyor. O işlemler şunlardır;

  • Müşterilerinize bir sonraki satış deneyimlerinde kullanacakları sadakat kuponları vermelisiniz.

  • Müşterileriniz ürün alımını gerçekleştirdikten sonra ‘’Teşekkürler’’ metnini müşterilerinize sunmalısınız.

  • Müşterilerinize size bağlı oldukları için ödül vermelisiniz. Bu size daha fazla sadakat ile geri dönecektir.

Write a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.