E-Ticaret Alışverişi Yapanların Çoğu, Aldıkları Ürünleri Geri Gönderiyorlar

Yeni rakamlar, son altı ayda online olarak kadın eşyaları satın alan kişilerin neredeyse üçte ikisinin aldıkları eşyalardan en az birini geri gönderdiğini gösteriyor.

Bu “Seri İadeler” fiyatları yükseltmekle suçlanıyor.

Online alışveriş sitelerinden alışveriş yapan 1.000’den fazla kişiye sorular soran araştırmacılar kadın kıyafetlerinin %63’ünün iade edildiğini tespit etti.

Perakende satış yapanlar, ücretsiz iadelerin işlerinin önemli bir parçası olduğunu ancak maliyetin bir yerden geri kazanılması gerektiğini yoksa iflas etme riskleri olduğunu söyledi.

Tüketici analistleri, Savvy Marketing, BBC Radio 4’ün “You and Yours” programı için rakamları derledi.

Sorular sorulan kişilerin %56’sının, Mayıs 2016’ya kadar olan 6 ay içerisinde online alışveriş ile aldıkları herhangi bir kıyafetten, biri ya da daha fazlasını geri göndermiş olduğu öğrenildi.

Rakamlar kadın kıyafetleri için daha yüksekti.

Akıllı Telefon Devrimi

Araştırmalar,18-24 yaş grubundaki kişilerin ailelerinin akıllı telefonlarını kullanarak internet üzerinden alışveriş yapmalarının daha muhtemel olduğunu gösteriyor.

Savvy Marketing’den Catherine Shuttleworth şunları söyledi: ” Akıllı telefon devrimi alışverişi bizlere daha da yakınlaştırdı – çantamızın ya da cüzdanımızın hemen yanında.”

“Bu yakınlık ve ne zaman isterseniz bir şeyler alabilme yeteneği bu nesil için gerçekten önemlidir.”

Öğrenci Emily Murray bu yeni nesil alışverişçilerden biridir.

Özellikle  Facebook’ta sürekli olarak aynı elbiseyle fotoğraflarının öne çıkmasını istemediği durumlarda internetten çok fazla şey satın aldığını söyledi.

Hangi kıyafetin onun üzerine oturacağını bilmesinin “neredeyse imkansız” olduğunu bu yüzden birkaç farklı bedenini sipariş ettiğini söyledi.

“Satın aldıklarımın neredeyse yarısını ve hatta daha fazlasını bile geri yolluyor olabilirim.” dedi.

KIRK FUTBOL SAHASI

İadelerin çoğu, büyük perakendeciler için iade edilen mallar ile ilgilenen ve ülkenin her yerinde bulunan lojistik firmalara aktarılmaktadır.

Clipper’ın CEO’su Tony Mannix, birlikte çalıştığı markaların bir anda eline geçen çok büyük miktarlardaki iadeler -40 premier ligi sahasını kaplayacak kadar- ile ilgilenmek istemediklerini  söyledi.

You and Yours muhabiri Samantha Fenwick – Clipper’ın gizli Yorkshire bölgesindeki fabrikaları ziyaret etti.- bazı giysilerin iyi koşullarda geri iade edilmediğini söyledi.

Ruj lekelerini ve giyildiklerini gösteren diğer işaretleri anlattı.

KOKU TESTİ

Mr. Mannix %5’inin çöpe gittiğini söyledi.

“Yaptığımız ilk kontrole koku testi deniliyor çünkü yeni kıyafetler, yeni kıyafet gibi kokuyor.” Söylediği gibi, bir giysinin yıkanıp yıpranmadığını görmek için kullandıkları kontrolleri açıkladı.

Böyle bir israf perakendeciler için büyük bir sorun olabilir.

Barclaycard’ın son araştırmaları, beş online işletmeden birinin müşteri iadelerinin yönetme ve işleme maliyetini karşılamak için fiyatları artırdıklarını ileri sürdü.

Yasalara göre, perakendeciler müşterilerine online olarak satın aldıkları malları 14 gün içinde iade etme seçeneği sunmaları gerekiyor.

Alışveriş yapanlar satıcıyı bilgilendirdikten sonra malları iade etmek için 14 gün daha vakitleri olabiliyor ve perakendeciler malları aldıktan sonra 14 gün içinde parayı geri iade etmeleri gerekiyor.

YENİ ALIŞKANLIK

Bu teklif ile genellikle daha genç alıcılar ilgileniyor ve perakendecilerin sıklıkla sormasına rağmen iadeler için bir neden belirtmiyorlar.

Lavish Alice markası, Online moda perakendecilerinden Lee Bloor, e-ticaretteki patlamaların, alışveriş yapanların bir perakende mağazasına gittiklerindeki halleri ile kıyaslandığında şu an kıyafetler ile daha değişik bir ilişkileri olduğunu söyledi.

“Denemelisin, dokunmalısın, hissetmelisin, soyunma odasında nasıl uyduğunu görmelisin ve satın aldığında, onu elinde tutmaya daha yatkınsındır.”

“Oysaki bu günlerde tüketicilerin aynı ürünün bir kaç farklı bedenini satın alma eğilimleri olduğunu böylece yatak odalarını soyunma odaları olarak kullandıklarını fark ettik.” diye ekledi.

Tüm bu iadeler ile uğraşmak işletmeler için zordur fakat Emily Murray alışveriş alışkanlıkları konusunda pişman değil.

Emily, Online perakendecilere çok fazla para harcadığını söyledi.

“Bu onlar için bir sorunsa ücretsiz iade ve ücretsiz teslimat reklamı yapmamalılar” dedi.

KAYNAK: https://www.bbc.com/news/business-36395719

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir