E-Ticaret Sayfalarında Depo Yönetimi Ve Problemleri

Satış amaçlı kurduğunuz bir internet siteniz bulunuyor ise müşteri memnuniyetini öncelik almak esas oluyor. Ürünlerin stok durumunu takip etmek ve lojistik işleyişin aksamadan sürmesi diğer kriterler olarak ön plana çıkıyor. Satış işlemlerinin önemli aşamalarından birinin siparişleri doğru ve zamanında teslim etmek olduğu da gözlerden kaçmıyor. Bu nedenle hem depo hem de lojistik alanın tam koordinasyon ile çalışması gerekiyor. Var olan ürünler, sayıları, yeni gelecek mallar ve genel analiz için e-ticaret depo yönetimi eksiksiz bir şekilde yapılması gerekiyor. Bütün bu verileri kontrol etmek ve anlık olarak takip edebilmek özel geliştirilmiş program ile zahmetsiz olabilir. Olası sipariş hataları ya da yanlış ürün gönderimi gibi nedenlerden dolayı müşteri kaybı yaşanabiliyor. Oysa sağlam bir depo yönetiminin bütün bu riskleri de ortadan kaldırdığı biliniyor.

Tedarikçi Tercihini Doğru Yapmaya Özen Gösterin

Eğer üretici değil, tedarikçi aracılığı ile satış hizmeti veriyor iseniz ürünlere dair karşılaşacağınız sorunlarda kendinizi garantiye almalısınız. Yapacağınız iş sözleşmesinde mal iadesi, değişimi ve temini gibi şartları tam vaktinde yerine getirmeyi taahhüt eden firmalara yönelmelisiniz. İşlerinizin rutin devam edebilmesi ve müşterilerinizi mutsuz kılmamak adına bu duruma dikkat etmelisiniz. Doğru bir stok sayısının tespiti ile elinizde ürün kalma ihtimalini de minimum düzeye indirebilirsiniz. Aynı zamanda tedarikçiniz ile yapacağınız anlaşma sonucunda sezon sonu ürünleri içinde iade ya da değişim hakkına sahip olunabiliyor. Bu detaylara dikkat ederseniz, zarar/ kar marjı ekseninde her daim avantajlı bir sonuca ulaşmayı başarabilirsiniz.

Depo Kapasitenizi Bilin ve Ürünleri Kategorilerine Ayırın

Lojistik işleyişin tam randıman ile devam etmesi, çok daha fazla tercih sebebi olmanız anlamına gelebilir. Verilen bir siparişin doğru hazırlanması, tam vaktinde ulaştırılması ancak depo kapasitesinin hatasız kullanılması ile mümkün olabilmektedir. Pek çok kalem ürün çeşidi var ise her birini kategorilere ayırmak, kolay bulunabilir olmasını sağlamak da mantıklı bir durumdur. Depo çalışanlarının siparişlerin hızlı şekilde hazırlanmasında etkisi büyüktür. Ancak genel olarak depo potansiyelini orantısız kullanan adresler, mal bulma problemini de sıklıkla yaşarlar. Bu husus, müşterilerin uzun süre beklemesi ve belki de alışverişten vazgeçmesi anlamına da gelebilir. İşte tüm bu olasılıkları da göz önünde bulundurmalı ve ürün grubu bazlı çalışmadan ödün verilmemelidir. Mal kabul, yerleştirme, kalite kontrol, paketleme ve sevkiyat aşamalarının her birinin özenle yapılması depo alanının en iyi şekilde kullanılmasıyla söz konusu oluyor. Belki de online mağazanızın ticari başarısının görünmeyen kahramanının bu dönem olduğunu da yeri gelmişken hatırlatmak isteriz.

Ürün Kaybolması ya da Karışmasının Önüne Geçmek

Depolarda sürekli karşılaşılan bir diğer olumsuz başlık ise ürünlerin karışması ya da kaybolması oluyor. Özellikle stokta olan ve konsinye halinde bulunan ürünleri iyi ayırmak gerekmektedir. Daha aktif bir alan yaratmanın temel taşı ürünlerin paletler halinde muhafaza edilmesidir. Ayrıca bu paletler üzerinde ürün bilgi ve detaylarının yer aldığı etiketlerin bulunması da işlerinizi daha pratik hale getirebiliyor. Müşteriler tarafından verilen siparişlerin tek bir hata dahi olmadan adresinize ulaştırılması en değerli süreçtir. Yapılacak bir yanlışlık bir daha asla sizi tercih etmeyecek müşteri kaybı anlamına gelebiliyor. Bu nedenle depo yönetimini mutlak suretle özel programlar ile sürekli kontrol etmek yararlı olacaktır. Son ve güncel yazılım programları ile hazırlanmış ve her adımı saniye saniye takip edebileceğiniz paketleri satın alabilirsiniz. E-ticaret iş sahasında rakiplerinizin daima önünde yer almayı hedef olarak koydu iseniz, buna depo yönetimini en iyi şekilde yaparak da başlayabilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir