E-Ticaret Sitenize Zarar Veren Kullanıcı Deneyimi Hataları

Alışveriş yapan insanları e-ticaret sitenize çekmek oldukça zordur. Ama bir kez sitenizi ziyaret ettiklerinde, onları satın almaya ikna etmek zorundasınız. Bununla beraber bir de yaygın e-ticaret tasarım hatalarından bazılarını yapıyorsanız, zaten zor olan bir işi olması gerekenden çok daha fazla zorlaştırıyorsunuz demektir. Bu yazımda, e-ticaret tasarım hataları ile birlikte, gerektiği zaman bu hataları düzeltmek için yapılması gerekenler konusunda bazı ipuçları vereceğim.

1. Mağazanızın tüm cihazlarla uyumlu olmaması

Aramaların %60’ının mobil cihazlarla yapıldığını biliyor muydunuz? Birçok müşteri, alışveriş yapmak için birden fazla cihaz kullanıyor. Satın alma davranışı bir mobil cihazda tamamlanmasa bile, ürünü fiziksel mağazadan satın almadan önce, arama ve seçme bir mobil cihazdan yapılabiliyor. Bunu bir ipucu olarak alın ve birden fazla cihazla tutarlı bir kullanıcı deneyimi sağlayın. Bu şekilde, en yaygın yapılan kullanıcı deneyimi hatalarından birinden kurtulabilirsiniz.

2. Yanlış tema ve eklentileri seçme

Başka bir sitede iyi göründüğü için, aynı temayı kendi siteniz için de seçme hatasını yapmamalısınız. Bunun yerine, online mağazanız için tema seçerken öncelikle mağazanız için önemli olan tüm özellikleri listelemelisiniz. Sonrasında bu özellikler ile hazır bir tema seçmeniz, özel bir kod ekleyeceğiniz basit bir tema seçmeniz ya da temanızı sıfırdan kodlamanız tamamen size bağlı.

3. Geleneksel e-ticaret tasarım standartlarına uymamak

Evet, “standart” kelimesi sizi biraz ürkütmüş olabilir. Ancak mesele, birçok müşterinin online mağazalar için belirli bir stile alışmış hale gelmesi konusu. Örneğin, sağ üst köşedeki alışveriş sepetini, header ya da footer bölümündeki iletişim bilgilerini ve farenin üzerindeki zoom seçeneğini ararlar. Bu nedenle, alışılagelmiş ızgaralara bağlı kalmak sizin için ve müşteriler için en iyisi olacaktır. Böylece müşteriler tıklamaları gereken düğmeleri aramak zorunda kalmazlar. Karşılama sayfasından ürün sayfasına ve alışveriş sepetinden ödeme sayfasına giden yol, kullanıcı deneyimi ve müşteri memnuniyeti için açık olmalıdır. Kısaca bir ölçüt vermem gerekirse, sayfada kullanılan dili bilmeyen bir kişinin bile, web sitenizde alışveriş yapabilmesi için yolu bulabiliyor olmasıdır.

4. Kötü arama, sıralama veya filtre

Kullanıcıların birçoğu ne aradığını gerçekten bilmiyor. Bu yüzden ürün sayfanızın dikkatlerini çekecek kadar çekici olması gerekiyor.  Ama sadece büyük bir “Buy” butonunuzun olması sizi dikkat çekici yapmıyor. Bunun ötesine giderek, alışveriş yapan kullanıcıların çok fazla sorun yaşamalarını engelleyerek aradıklarını bulmalarını sağlamalısınız. Bunu ürünlerinizi kategorilere ayırarak ve ziyaretçilerin bu kategorileri sıralamalarını ve filtrelemelerini sağlayarak gerçekleştirebilirsiniz.

5. Sıkıcı ve yararsız görseller

E-ticaret mağazanıza yüksek kaliteli fotoğrafları dahil etmemeniz, dikkat etmeniz gereken en büyük e-ticaret tasarım hatalarından biri. Ziyaretçilerinize ürünler hakkında daha fazla ayrıntı verebilmek için ürün başına birden fazla fotoğraf ekleyebilirsiniz. Kalitesi düşük ve tek bir açıdan olan ürün görselleri, ziyaretçilerin gözünde otomatik olarak ürünü de kalitesizleştiriyor.

6. Karmaşık ve zaman alan ödeme yöntemi

Fiziksel mağazalardaki ödeme sırasında uzun kuyruklar, birçok müşteri için kabus. Bunun yanında kasa için alınacak önlemler ve ödeme ekranları bu bu kabusu hafifletebilir. Siz de e-ticaret mağazanızda sorunsuz bir ödeme sağlamak için, farklı müşteri profillerine ve coğrafyalarına uygun olan birden fazla ödeme seçeneği sunabilirsiniz. Mümkün olduğunca, alıcıların sitenizde ödeme yapmasını sağlayın çünkü ödeme içim üçüncü bir siteye yönlendirilmek hiç de olumlu bir geri dönüş sağlamayacaktır.

7. Mağazanızın farklı web tarayıcılarında doğru göründüğünden emin olmamak

Bütün ziyaretçiler, tarayıcı olarak Chrome’u kullanmıyorlar. Bunun yanında kullandıkları tarayıcılarını düzenli olarak güncellemiyorlar. Bu nedenle, e-ticaret mağazanızın birden fazla tarayıcıda doğru bir şekilde görüntülendiğinden hatta aynı tarayıcının farklı sürümlerinde aynı doğrultuda çalıştığından emin olun. Bu sayede çok fazla internet düşkünü olmayan bir grup ziyaretçiyi de kaybetmemiş olacaksınız.

İlgili Yazı: 2019’da etkili olacak web sitesi trendleri

Özet

E-ticaret mağazanız için kullanıcı deneyimi çok önemlidir. Sizin bile fark etmediğiniz ufak bir hata, önemli ölçüde ziyaretçilerinizi kaybetmenize neden olabilir. Unutmayın, e-ticaret siteleri insanların hayatını kolaylaştırmak için var. Onların, fiziksel mağazalarda kasa kuyruklarında bekliyor hissine kapılmalarına izin vermeyin.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir