E Ticaret Sitesi Açarken Hazırlıklı Olmanız Gereken Giderler

 

Her işletmede bulunduğu gibi, e ticaret sitelerinin de kendine özgü işletme giderleri bulunuyor. E-ticaret şirketi kurmak istiyorsanız, bu giderlerin maliyetini hesaba katıp ona göre hareket etmelisiniz. Eğer doğru planlanmamış gider tablosuna sahipseniz, şirketin zaman içerisinde zarar etmesiyle karşı karşıya kalabilirsiniz. O yüzden gider kalemlerinizi iyi düşünmelisiniz ve buna göre bir tablo oluşturmalısınız. Bu sayede şirket kurma aşamasında sürpriz masraflar yüzünden işlerinizin sekteye uğramasını ve bütçe açığı yaşanmasını engellemiş olacaksınız. Şimdi gelin hep birlikte en temel giderleri inceleyelim.

1-Web Sitesi Barındırma ve Sunucu Masrafları

E-ticaret yapmak istiyorsanız bunun için birçok yola sahipsiniz ama eğer web sitesini kullanarak e- ticaret yapacaksanız bunun için öncelikle bir web sitesine ihtiyacınız var demektir. E-ticaret sitenizi açarken ilk olarak alt yapı masraflarını ön plana almalısınız. Bunun içerisinde e-ticaret altyapı bakım paketleri ve sunucu kiralama gibi giderleriniz olacak. Web sitenizin düzgün ve hatasız bir şekilde çalışmasını istiyorsanız bunları iyi seçmelisiniz. Bunlar e-ticaret siteniz için ilk etapta karşılaşacağınız ödemeler arasında yer alıyor ve eğer sıfırdan bir e-ticaret sitesi kuruyorsanız tasarım, hazır e-ticaret paketleri gibi masrafları da giderlerinize eklemeyi unutmayın.

2-Şirket Kurma Masrafları

Online olarak satış yapmak istiyorsanız bir şirket sahibi olmanız gerekiyor. Kuracağınız şirket modelini kendi ihtiyaçlarınıza doğrultusunda belirleyebilirsiniz. Kendine has özelliklere ve giderlere sahip olan limited ve şahıs şirketi modellerinden birini, kendi ihtiyaçlarınızı baz alarak seçmelisiniz. Şirket modeline ve ihtiyaçlarınıza göre masraflarınız da değişecektir. Seçiminizi yaptıktan sonra bu masrafınızı da gider tablonuza eklemeyi unutmayın.

3-İzin ve Lisanslar

Sitenizde ne satmak istiyorsunuz? Bazılarınız ilk önce satacağı ürüne karar verip daha sonra site açmaya karar veriyor, bazılarınız ise e-ticaretle uğraşmak isteyip ürünlere daha sonra karar veriyorsunuz. Siz hangisisiniz bilmiyorum ama satacağınız ürünün ya da ürünlerin içinde bulunduğu her sektörün kendine özgü özel izinleri ve lisansları bulunuyor. Örneğin ilaç ya da gıda takviyesi satıyorsanız bunun için bazı izinleri almalı ve gerekli koşulları yerine getirmelisiniz. Bu sebeple sitenizde bulunduracağınız ürünlere dikkat etmeniz gerekiyor.

Bunun yanında Office ve Photoshop programları ve işletim sistemleri gibi yazılımsal maliyetlerin de lisanslarını almanız gerekiyor. Bu maliyetlerin tümünü gider tablonuzda bulundurmayı unutmayın.

4-Kargo Giderleri

Sitenizde tüm aşamaları başarılı bir şekilde tamamladınız ve ürünleriniz satılma aşamasına geldi.  Doğal olarak kargoları burada işin içine dahil etmemiz gerekiyor. Şirket kurma aşamasında kargo ücretlerini ve seçeceğiniz anlaşmalı kargo firmalarını iyi belirlemelisiniz. Tüketiciler, yüksek kargo maliyetleriyle karşılaştıklarında satın alacakları üründen vazgeçip sayfanızı terkedebiliyorlar. Çok düşük bir kargo ücreti ya da ücretsiz kargo verdiğiniz taktirde de sizin için maliyet artabiliyor. O yüzden kargo ücretinizi doğru bir şekilde kargo şirketiniz ile birlikte planlamalısınız. Bunun yanında atlamamanız gereken bir nokta olan ürün tedarik aşamanızı da kargo giderleriniz arasına dahil etmeyi unutmayın.

İlgili yazı: Kargo masraflarınızı nasıl azaltırsınız?

5-Ofis Araç ve Gereçleri

Şirket kurma aşamasında genel olarak önemsenmeyip gözden kaçırılan ama dikkate almanız gereken en önemli gider kalemlerinden bir tanesini de ofis araç ve gereçleri oluşturuyor. Ofiste kullanacağınız masa, sandalye, bilgisayar, kırtasiye ürünleri, çay, kahve, yazıcı gibi ofis maaliyetlerini de gider tablonuza almalısınız. Bunlar zaten halledilir diye baktığınız taktirde ileride tahmin edemeyeceğiniz kadar yüksek masraflarla karşılaşabilirsiniz. Gözden kaçırdığınız ya da önemsemediğiniz her bir gider kalemi, piyangodan ek masraf olarak karşınıza çıkacak ve sizi zor durumda bırakıp gelir tablonuzu olumsuz etkileyecek.

6-Depo Maliyetleri

E ticaret sitenizde yer alan ürünlerinizi depolamak için bir alana ihtiyacınız var. Eğer şirketinizde bu alan mevcutsa şanslısınız, şirketinizin deposunu kullanarak yalnızca içinde çalıştıracağınız elemanların ücretlerini hesaba katabilirsiniz. Ama eğer yeterli alana sahip değilseniz bir depo kiralamanız gerekecek. Gider tablonuza depo kiranızı ve çalışacak elemanların ücretlerini de eklemeyi unutmayın.

7-Pazarlama ve Reklam Giderleri

İşletmeniz için gider payından en çok faydalanacak olan kalem bu diyebilirim. E-ticaret sitenizi kurdunuz, ne satacağınıza da karar verdiniz, çalışanları belirleyip ürünlerinizi tedarik ettiniz ve depoladınız, hadi izin ve lisans işleriniz de tamam diyelim. Ama malesef bütün bunları halletmiş olmanız her şeyin yolunda gittiğini ve başka bir şeye ihtiyacınız olmadığı anlamına gelmiyor. Sermayeyi iyi planlamış olabilirsiniz ama bunun yanında yıllık reklam giderlerini içinde bulunduracağınız pazarlama maaliyeti için de iyi bir planlama yapmanız gerekiyor. Dijital mecrada ya da farklı kaynakları kullanarak yapacağınız doğru planlanmış çalışmalar, doğru ürünlerin doğru müşteriye, doğru zamanda ve doğru mesajla iletilmesini sağlayacak. Hiç de hafife alınmaması gereken bir konu olan pazarlama ve reklam giderlerini, yıllık gider tablonuzda bulundurmayı unutmayın.

İlgili yazı: E ticaret sitenizi pazarlamak için neler yapabilirsiniz?

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir