E-Ticaret Blogu

E-ticaret

E-Ticaret Sitesinde Sıkça Sorulan Sorular Bölümü Nasıl Hazırlanmalı?

Sıkça sorulan sorular sayfası her e-ticaret sitesinde yer alması gereken bir sayfadır. E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılar sitenizde bulunan sıkça sorulan sorular bölümüne muhakkak uğrarlar. Kullanıcılar göremedikleri ya da öğrenmek istedikleri konu ile ilgili bilgi almak istediklerinde ilk akıllarına bu sayfa gelir ve bu sayfadan sorularının cevaplarını ararlar. E-ticaret sitenizde bulunması gereken sıkça sorulan sorular sayfasını eğer ki doğru bir şekilde hazırlarsanız otomatik olarak müşteri hizmetleri ekibinin işini kısmi bir düzeyde azaltmış olursunuz. O zaman sıkça sorulan sayfalar bölümünü hazırlarken dikkat etmeniz gereken unsurlar nelerdir anlatmaya başlayalım.

Kaç Soru Olmalı?

Aslına bakılırsa bu sorunun tam net bir cevabı bulunmuyor. Her e-ticaret sitesinin aldığı sorular farklılık gösterebileceğinden bu bölümü koyulması gereken sorularda farklılık gösterecektir. O yüzden burada şunu yapmalısınız: müşterilerinizden en sık aldığınız soruları analiz edip bu soruları bu sayfaya eklemelisiniz. Bunun yanında ürünlerinizle ilgili teknik olan soruları cevaplandırırsanız müşteri ilişkileri ekibinizin işini bir miktar daha kolaylaştırmış olursunuz.

Empati Yapın

Herkes yaptığı işi bilir, bunun yanında o işin inceliklerini de bilir. Ama dışarıdan bakan birinin anlayamadığı illa ki bazı konular olacaktır. İşte size tam olarak burada iş düşüyor. Müşterilerinizle empati yapın. Hangi noktalar müşterilerinizi düşündürebilir, bu işin içinde olmasaydınız hangi noktaları anlayamazdınız gibi soruları kendinize sorun. Sıkça sorulan sorular bölümünü hazırlarken, kendinizi müşterilerinizin yerine koymanız hangi soruların sizin için önemli olduğunu anlamanıza yardımcı olacaktır.

Cevapların Uzunluğu Ne Kadar Olmalı?

Sıkça sorulan sayfalar bölümünde, müşterilerinize çok uzun okumayacakları cevaplar vermemelisiniz. Olabildiğince net ve kısa cevaplarla anlatmalısınız. Eğer ki sorunuzun cevabı çok uzunsa müşterinizi başka bir sayfaya yönlendirmelisiniz. Burada önemli olan konu, müşterilerinize hızlı ve net cevaplar vermek olduğu için gereksiz uzun ve detaylı açıklamalara girmemelisiniz.

Soruları Maddeler Halinde Hazırlayın

Hazırladığınız soruları maddeler halinde sunmak müşterilerinizin işini kolaylaştıracaktır. Unutmamalısınız ki bu işte kolaylık ve basitlik çok önemli. Müşterilerinizin vaktini çalmamanız gerekiyor. Hazırladığınız soruların başlangıç kısmına soruları birbirinden ayıran işaret koymanız da müşterilerinizin soruları anlamasına yardımcı olacaktır.

Soruların Kategorilere Ayrılması

Eğer ki uzun bir sıkça sorulan sorular bölümünüz varsa soruları kategori şeklinde ayırmak müşterileriniz için önemlidir. Çünkü diğer türlü hepsi birbirine girecek ve kafaları karışacaktır. Hazırladığınız soruları kategorilere böldüğünüz takdirde, ziyaretçiler kendileri ile ilgili olan alanları kolaylıkla bulacak ve öğrenmesi gereken alanı rahatlıkla okuyabilecektir. O yüzden sorularınızı kategorilere bölmek müşterileriniz için önemlidir.

İlgili Alanlara Link Verin

Sıkça sorulan sayfalar bölümünde hazırladığınız soruların bazıları sitenizin içerisinde yer alıyorsa bu bölümlere link vermelisiniz. Ziyaretçi o alanı göremediyse ziyaretçileriniz kolaylık olması açısından link vermek önemlidir. Bu da aynı zamanda hem ziyaretçi kolaylığına girer hem de ziyaretçilerinizin zamanını çalmamış olursunuz.

Görsellerden veya Videolardan Faydalanın

Sıkça sorulan sayfalar bölümünü görsellerden veya videolardan oluşturmak da iyi bir fikir olabilir. Çünkü günümüzde insanlar okumaktansa izlemeyi tercih ediyor. Adım adım gidilecek bir nokta varsa bunu görsellerle ya da video içerikle anlatmakta ziyaretçilerin işini kolaylaştırabilir.

Write a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.