E-Ticarette Kişiselleştirme Neden Önemli?

E-ticaret sitelerinin satışlarını artırmak için yapmaları gereken şeylerden bir tanesi de kişiselleştirme çalışmaları yapmaktır. Son yıllarda müşterilerin ilgisini çekebilmek ve daha fazla ürün satışı yapabilmek için kişiselleştirme çalışmaları oldukça fazla yapılmaya başlandı. Peki e-ticarette kişiselleştirme neden önemli? İşte biz bugünkü yazımızda bu konu üzerinde duracağız. Hadi o zaman anlatmaya başlayalım.

Neden Kişiselleştirmeye Önem Vermelisiniz?

Eğer e-ticaret yapıyorsanız müşterilerle birebir temas halinde olamamanın zorluklarını yaşıyorsunuzdur. Bu yüzden müşterilerinize özel ilgi göstermek sizin için zor oluyordur. İşte kişiselleştirme çalışmaları tam olarak bu problemi aşmak için kullanılıyor. Müşterilerinizin e-ticaret siteniz üzerinde attığı adımları adım adım takip etmek onlar hakkında detaylı bilgi edinmek sizin için son derece önemlidir. Bu bilgileri topladıktan sonra o müşterilerinize özel ürün ya da fırsat teklifleri iletmek müşteriniz sizin aranızdaki ilişkiyi daha sıcak hale getiriyor.

Müşteriler artık daha çok kendilerine özel hizmetler sunan e-ticaret firmalarından alışveriş yapmayı tercih ediyorlar. Bunun sebebi ise şu: tüketiciler kendilerinizi özel hissetmek istiyorlar bu yüzden kendilerine özel ilgi gösteren firmalardan alışveriş yapmayı tercih ediyorlar.

E-Ticarette Kişiselleştirme Çalışmaları

Tüketiciler Hakkında Bilgi Toplamalısınız

E-ticaret sitenize adım atan, e-ticaret sitenizden alışveriş yapan ya da e-posta bülteninize abone olan kişilerin bilgilerini mutlaka toplamanız gerekiyor. İnsanlar e-posta abonelik işlemini yaparken ya da e-ticaret siteniz için hesap oluştururken sadece gerekli olan bilgileri doldururlar. Fakat müşteri destek ekibiniz görüşme esnasında o kişiler hakkında daha detaylı bilgi edinebilirler. Siz müşterilerinizin bilgilerini topladığınız zaman onların demografik bilgilerine ve ilgi alanlarına sahip olabilirsiniz. Sonrasında da bu bilgileri detaylı bir şekilde analiz ederek o kişilere özel çalışma yapabilirsiniz.

Müşterilerinizin Önceki Alışverişlerini İnceleyin

Daha önceden sizin e-ticaret sitenize giren ve sonrasında alışveriş yapan kullanıcıların hangi ürünlere ilgi gösterdiğini mutlaka takip etmelisiniz. Bu bilgiye eriştikten sonra bu kişiler e-mail pazarlaması üzerinden çapraz satış e-postaları yollama şansını yakalayabilirsiniz. Bunun haricinde satın alma işlemini gerçekleştirdikleri ürünlerle ilgili diğer kategorilerde bulunan benzer ürünleri yine o müşterilerinize önerebilirsiniz. Bu müşterilerinizin daha önceden yaptıkları alışverişler hangi kategorinize daha fazla ilgi gösterdiklerini size gösterecektir. Bu bilgileri toplayıp analiz etmeniz hem e-ticaret siteniz üzerinden hem de e-mail pazarlaması üzerinden müşterilerinize kişisel önerilerde bulunmanızı sağlayacaktır.

Retargeting Çalışmaları Yapın

Retargeting reklamlar, sitenize gelen kullanıcıların siteniz içerisinde ziyaret ettikleri ürünlere göre otomatik olarak oluşturuluyor. O zaman sizin yapmanız gereken şey şu olmalı: sitenizi terk eden kullanıcılara farklı platformlar üzerinde ilgilendikleri ürünleri hatırlatarak onları tekrar siteye çekmek.

E-ticaret sitenize adım atmış ama alışveriş yapmamış kişilere kişiselleştirilmiş reklamlar çıkabilirsiniz. Ziyaretçiler siteniz üzerinde herhangi bir problem yaşamış olabilirler ve bu yüzden alışveriş yapmadan sitenizden ayrılmış olabilirler. Eğer ki bunları takip etmeyip kovalamazsanız siz de satış kaçırmış olursunuz. Bu da sizin cironuzu oldukça etkiler. Peki ne yapmalısınız? Böyle bir durumla karşılaştığınız taktirde bu kişilere farklı platformlar üzerinde ilgilendikleri ürünlerle ilgili reklamlar çıkmalısınız.