E-Ticaret’te Ürün Görseli Nasıl Düzenlenmeli?

İnsan hayatında para kazanmak, daha umutlu ve konforlu bir geleceğe zemin hazırlayabilmek açısından oldukça önemlidir. Özellikle geçim sıkıntısının giderek artmış olduğu dönemlerde, farklı yollardan kazanç sağlamak amacı ile yeni ticaret yöntemlerinin geliştirilmesi, insanların bakış açısının da daha geniş olmasına yol açmaktadır. Ticaret yani alım ve satım yaparak para kazanmak, teknolojinin gelişmesine bağlı olarak farklı bir boyut kazanmış ve farklı amaçlar doğrultusunda hizmet vermekte olan şirket ya da firmalar, internet üzerinden ürün satışını gerçekleştirmeye yönelmiştir.

Söz konusu olan amaçlar doğrultusunda açılan internet sitelerinden, akla gelebilecek olan tüm ürün ve malzemelerin satışı yapılabilmektedir. Sanal ortam sayesinde alışveriş yapma ve para kazanma işlemlerinin elde edilmesine verilen e-ticaret, aynı zamanda daha zahmetsiz şekilde alım satım yapmamıza imkân tanımaktadır. Açılan sitelerde önemli olan işlemlerden birisi de ürün görsellerinin düzenlenmesi ve yayınlanmasıdır. Ancak düzenlenecek olan e-ticaret’te ürün görselleri için bazı bilgileri elde etmeniz gerekmektedir.

Ürün Görsellerinin Özgün Olması Gerekir

Gelir elde etmek ve insanların sanal ortam üzerinden alışveriş yapabilmesine imkân tanımak için açmış olduğunuz online ticaret siteleri için, satışa sunacak olduğunuz ürünlerin görsellerinde özgün olmanız tavsiye edilmektedir. Aynı zamanda kendi üretiminiz olan eşya ya da ürünlerin satışı için açtığınız siteler içinde geçerli olan bu uygulamada, ürünlerin boyutlarının siteye uygun olmasına ve de farklı sitelerden alınarak, kendi sitelerinize eklenmemesine dikkat etmeniz gerekmektedir. Tıpkı sitelerinizde olması gereken özgün içerik yazıları gibi düşünmeniz gereken ürün görsellerinde, kendi çekimleriniz ile elde ettiğiniz resimleri yüklemeniz, daha fazla güven aşılaması için gerekli bir uygulamadır.

Görsellerinizin İsimlerini Ürün İsmi Yapın

Sitelerinizin daha fazla üst sıralarda çıkabilmesi ve arama motorlarında daha fazla ziyaretçiye hitap edebilmesi adına pek çok farklı kriterlerin oluştuğu web sitelerinde yazılar, görseller ve domain adresleriniz olduğu kadar, ticaret sitenize ekleyecek olduğunuz görsellerinizin, ürün ile aynı isimde olmasına dikkat etmeniz gerekmektedir. Bunun nedeni ise arama motorlarının, görselleri tanıyabilmesi için alt etiketlerden yararlanması gelmektedir. Etiket, ürün adı ve görsel adlarının aynı olması, taranma sırasında daha olumlu ışık almanıza ve de daha fazla güven duyulabilmenize neden olacaktır.

Ürün Görsellerinizi Detaylandırın

Her fırsatta kendi çekimlerinize yönelmeniz ve çekimler sırasında da özgün pozlar ile resmetmeniz tavsiye edilen işlemlerde, ürünlerin resimlerini çekme sırasında, çok fazla detaya girmeniz de tavsiye edilmektedir. Daha anlaşılır bir ifade ile kupa bardağı ürününüzün resmini çekerken, yalnızca bir köşeye bağlı kalmamanız, ürünün her açıdan resmini çekerek, müşteriye daha fazla detay vermeniz oldukça önemlidir. Bu sayede siteye gelen müşterilerinizin, ürünler hakkında geniş görsellere ulaşmasını sağlayabilir ve karşılıklı güven duygusu ile ticaretlerinizde artış elde edebilirsiniz.

Yorum Kısmına Önem Verin

İnternet üzerinden satış yapabilmek ve müşteri kitlenizi artırabilmenin diğer bir yolu ise site adresiniz üzerinde yer alan ürün sayfalarının alt ya da farklı bölgelerine, diğer müşterilerin olumlu ya da olumsuz puan verebilecek olduğu kategoriye yer vermenizdir. Daha önce ürünü alan müşterilerinizin yorum yapması sayesinde, ilk kez siteye giren yeni müşteriler, daha fazla bilgiye ulaşmaktadır. Özellikle ürünler hakkında garanti ve kaliteli çözüm sunabilmeniz durumunda, gelecek olan olumlu yorumlar ile birlikte artacak olan ticaret gelirleriniz, markanızın hızla büyümesi ve gelişebilmesi adına önem sağlayacaktır. Tüm bunların yanı sıra, sayfaya ekleyecek olduğunuz görsel ve ürün için müşteri gözünden bakmanız da tavsiye edilmektedir. Sayfaya eklediğiniz ürün ve görsel için kendinize sorular sorarak, yeni uygulamalara yer vermenize de yardımcı olabilirsiniz.