E-Ticaret Blogu

E-ticaret

E-Ticarette Ürün Paketlemede Gerekli Olan Şeyler Nelerdir?

E-ticaret üzerinden satış yaparken firmaların dikkat etmesi gereken şeylerden bir tanesi de ürün paketidir. Ürün paketleme, tüketicilerin ilgisini çekebilmek, merak uyandırabilmek ve farklılaşabilmek için oldukça önemlidir. Biz de bu yazımızda ürün paketlemesi yaparken size lazım olan şeyler ve sizin yapmanız gereken şeyler üzerinde duracağız. O zaman anlatmaya başlayalım.

Kutu

E-ticaret firmalarının müşterilerine ürün gönderirken üzerinde durması gereken noktalardan bir tanesi de kutulardır. Genelde e-ticaret firmaları maliyeti düşük olduğu için kahverengi kutuları tercih ediyorlar. Fakat kullanıcılarda hatırlanılabilirlik yaratabilmek için siz farklı bir kutu tercih edebilirsiniz. E-ticaret üzerinden alışveriş yapan kişilere alışveriş deneyimi ürün ellerine geçtiği an da başlar. Tüketiciler bu ürün kaliteli ya da kalitesiz kararını en başta kutuda verir. O yüzden müşterilerinize iyi bir deneyim yaşatabilmek ve rakip firmalara göre daha farklı bir sunum gerçekleştirebilmek için farklı kutu tasarımlarını tercih edebilirsiniz. Farklı kutu tasarımları tabii ki maliyetlerinizi artıracaktır. Ama öncelikle bunun size getirisini gözlemlemelisiniz.

Ambalaj Kağıdı

Ürünlerinizi ambalaj kağıdının içine koymak karşı tarafta biraz merak duygusunu kaşıyacaktır. Ambalaj kağıdı biraz daha gizem yaratacağı için kutunun açılışını heyecanlı hale getirir. İsmini hatırlatmak için kendinize özel ambalaj kağıdı bastırabilir ürünlerinizi müşterilerinize o şekilde sunabilirsiniz.

Sticker

Ambalaj sırasında kullanılabilecek alternatiflerden bir tanesi ise Sticker. Stickerları, ambalajlarınızı mühürleme amacıyla kullanabilirsiniz.

Promosyonel Materyaller

Müşterilerinize yollayacağınız promosyonel materyaller, onların gözünde iyi bir izlenim yaratır. Yollayacağınız promosyonel materyaller, tüketicilerinizin bir sonraki yapacakları alışverişte kullanacakları indirimler olabilir. Bunun haricinde paketlerin içine kartvizitte yerleştirebilirsiniz. İşletmenizin iletişim bilgilerinin yer aldığı bir kartı paketlerin içine koyarak satış sonrası size nereden ulaşacaklarını belirtebilirsiniz. Burada onlara şunu anlatmış olacaksınız: sattım benim işim bitti mantığından çok biz size önem veriyoruz, herhangi bir problem yaşarsanız her zaman yanınızdayız imajını karşı tarafa aktarmış olacaksınız.

Bant

Bant, bakıldığı zaman önemsiz gibi gözükse de paketleme işlemi içerisinde önemli bir görevi bulunuyor. Markanızın kurumsal renklerini içeren bantları seçerek, paketleme işlemi içerisinde bu bantları kullanmalısınız. Yaptığınız işe önem veriyor olmanız, herkes tarafından dikkat çeker. O yüzden seçtiğiniz bantın, o bantı yapıştırmanızın bile önemi bulunuyor. Bunları önemsiz olarak görebilirsiniz ama bunları bir deneyim ve geri dönüşleri test edin.

Tester Ürünler

Bulunduğunuz sektöre göre paketlerin içerisinde ufak tester ürünleri de ekleyebilirsiniz. Bu eklediğiniz tester ürünler ilerleyen süreçte çapraz satış için kullanılabilir. Bunun haricinde müşterileriniz ince davranışınız için tekrar sizden satış yapmak isteyebilir, çevresine müşterilerine değer veren bir firma olduğundan bahsedebilir vb. olabilir. Aslında işin özü şu: siz müşterilerinizi memnun etmek için ekstra özen gösterdiğiniz taktirde, müşterileriniz de çevresinde olan kişilere sizin markanızda bahsedecektir.

Write a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.