E-Ticaret Blogu

E-ticaret

Her E-Ticaret Sitesinde Bulunması Gereken 72 Özellik – İnfografik

E-ticaret sitenizin başarısı yalnızca ürünlerinizin kalitesine bağlı değil. Kalitenin yanında işin içine birçok farklı faktör de giriyor. Bunlardan en önemli ikisi, sitenizi nasıl pazarladığınız ve tasarladığınız aslında.

Çünkü e-ticaret sitenizin müşterileriniz tarafından daha kullanıcı dostu ve sizin açınızdan daha kolay yönetilebilecek hale gelmesini sağlamak zorundasınız. Bunun için kullanmanız gereken bazı özellikler mevcut. Ama bir site tasarlarken, tüm bu önemli e-ticaret sitesi özelliklerini hesaba katmanız biraz zor olabilir ve zaman harcamanız gerekebilir.

Neyse ki, sizin için tüm bu özellikleri aşağıda bir araya getirdim. Aşağıdaki infografik, başarılı bir e-ticaret sitesi için sahip olunması gereken 72 özelliği içeriyor. Eğer yeni bir e-ticaret sitesi tasarlama aşamasındaysanız ya da mevcut sitenizi yeniden tasarlamayı düşünüyorsanız bu infografik çok işinize yarayabilir.

Ana sayfa, Header ve Footer Bölümü

Ana sayfa, sayfanın üst bölümü(header), sayfanın alt bölümü (footer) bölümleri için bulundurmanız gereken özellikler şu şekilde;

-Güvenlik sembolü alan adı

-Şirket logosu

-Navigasyon

-İstek listesi

-Üye girişi

-Sepet butonu

-Arama çubuğu

-Eyleme çağrı ifadesi

-Telefon numarası

-Mağaza bulma aracı

-Dil seçenekleri

-Çok satan, yeni gelen, öne çıkan ürünler

-Hakkımızda sayfası

-Kişiselleştirilmiş öneriler

-Canlı destek ikonu

-Kullanım kılavuzu

-İletişim adresleri

-Sosyal medya adresleri

-Ödeme yöntemi logoları

-SSS, kargo bilgilendirmeleri, iade koşulları, sipariş takibi gibi sayfa yönlendirmeleri

 Kategori sayfası

E-ticaret siteniz için kategori sayfaları üzerinde yer alması gereken özellikleri de şu şekilde verebiliriz;

-Standart sayılabilecek bir görsel boyutu

-Sayfada gösterilen ürün adedi bildirimi

-Önceki sayfalara yönlendiren navigasyon

-Sayfa açıklama bölümü

-Ürün filtreleme özelliği

Ürün sayfası

Ürün sayfanız, e-ticaret sitenizde dikkat etmeniz gereken en önemli sayfalardan biri. Bu yüzden, ürün sayfalarınız için ekstra çaba sarfetmeniz ve ekstra çalışmalar yapmanız gerekiyor. Bunları da şu şekilde sıralayabiliriz;

-Ürün başlığı

-Ürünün farklı açılardan ve farklı planlardan çekilen fotoğrafı

-Kaliteli ve ilgi çeken bir ürün görseli

-Ürünlerin fiyat bilgileri

-Ürünü favori listesine ekleme butonu

-Ürünün varyasyon bilgisi(marka,renk,model vb.)

-Ürünün açıklamaları

-Sosyal paylaşım butonları

-Kullanıcı yorumları ve oylamaları

-İlgili ürünle ilgili öneriler

-Kargo bilgileri

Ödeme sayfası, istek listesi, sepet butonu

Ödeme sayfanız, istek listeniz, sepet butonunuz da e-ticaret sitenizde, özellikle müşteri kolaylığı açısından son derece önemli. Buralarda bulunması gereken özellikleri de şu şekilde verebiliriz;

-Teslimat ve fatura adresleri bilgileri

-Kargolama yöntem ve bilgileri

-Kupon ya da indirim kodu ile ilgili bölüm

-Sepet detayları ve sepetteki ürünün bilgileri

-Güvenlikle ilgili bilgiler

-Sepetteki ürünlerde değişiklik yapma, ürün ekleyip çıkartma özellikleri

-Sonrası için sepeti kaydetme özelliği

Blog

E-ticaret sitenizin içerisinde blog çalışmaları da yapmanız, içerik pazarlaması ile tüketicilerinize daha etkili bir şekilde ulaşmanızı sağlar. Blog bölümünüzde de bulundurmanız gereken bazı özellikler mevcut.

-Sosyal paylaşım için butonlar

-Blog içi arama özelliği (popüler içerikler ve kategoriler)

Burada verdiklerim, bir e-ticaret sitenizde yer alması gereken en önemli özellikleri oluşturuyor. Elbette, işletme türünüze ve ürünlerinize bağlı olarak verdiğim özellikler değişebilir ya da çeşitlenebilir. Bunun yanında verdiğim infografik, size standart bir e-ticaret sitesinde olması gerekenler hakkında temel bir bakış açısı sağlayacak ve aynı zamanda e-ticaret siteniz için bu özellikleri nasıl kullanacağınız konusunda bir pencere açmış olacak.

 

 

Write a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.