Instagram’ın E-Ticaret Atılımı Neler Sunuyor?

Instagram, üst üste attığı adımlarla ticari gücünü büyütmeyi hedefliyor. Instagram’ın kapalı beta sürecindeki yeni sistemiyle, E-Ticaret sektörünün şekli değişebilir. 

Facebook kendine rakip olarak gördüğü Instagram’ı 2012 yılında 1 milyar dolara satın almıştı. Instagram’ın daha çıraklık aşaması olarak sayabileceğimiz bu dönemde, özellikle gençler tarafından platformun çok sevildiğini fark eden Facebook erken davranarak kârlı bir yatırım yaptı. Geçen zaman içerisindeyse Instagram, ünlülerin ve markaların halka iletişime geçmek için aktif kullandığı bir platform oldu.

Dışarıdan izleyenler için Instagram, Facebook’tan farklı bir yapıyla yönetiliyor. Biraz geçmişe dönüp de Facebook’un başarısız olduğu projeler düşünülünce, Insragram aslında sosyal medya devinin hatalarından ders alıp yönlendirdiği ufak kardeşinden farksız. Facebook geçtiğimiz yıllarda defalarca, E-Ticaret, eğlence ve aktif kullanımı artırmak için üst üste projeler başlattı. Tüm bu projeler ise başarısız oldu.

Instagram’da ilk başta gelen hikayeler özelliği, interaktif oylama, etkileşime açık reklamlar gibi özelliklerin beğenildiğini gören Facebook yönetimi, benzer projeleri sosyal ağ devine de uyguladı. Sonuç Instagram’daki yeniliklerin Facebook üzerinde işe yaramadı. 1 milyar aktif kullanıcıya sahip olan Instagram, daha çok genç ve hayatı paylaşmayı seven bir kitleye hitap ediyor.

Sistem Nasıl Çalışıyor?

Şu anda kapalı beta aşamasındaki sistem kısa süre önce dünyaya duyuruldu. Instagram’ın bir süredir üzerinde çalıştığı proje, geçtiğimiz yıllarda Facebook’un denemeye çalıştığı satış sistemiyle benzerlik gösteriyor.

Markalar Instagram ile anlaşmaya gidip, yayınladıkları fotoğrafları direkt satışa çevirebilecek. Şimdilik 23 dünya devinin destek verdiği proje aslında, ülkemizde butik satıcıların kullandığı satış sistemine çok benziyor. Günlük Instagram kullanımı arasında beğendiğiniz ürünlerin, fiyatını görüp sipariş verebiliyorsunuz.

Instagram, bunun için mevcut kullanılan satış sisteminden farklı olarak özel bir pencere oluşturmuş durumda. Bu pencereden seçtiğiniz ürünün üzerine tıklayarak, rengini ve boyutlarını seçiyorsunuz. Ödeme sayfasındaysa, ürünün kargo ücreti, kaç günde size teslim edileceği ve kredi kartı bilgilerinizi gireceğiniz bölümler bulunuyor.

Seçiminizi yapıp alışverişi tamamladıktan sonra, Instagram ile işiniz hemen bitmiyor. Instagram, size ürün hakkında bildirimler yollayarak, alışveriş için iletişim ve güvenli ara buluculuk hizmetleri de sunuyor.

Hangi Firmalar Sisteme Dahil Oldu?

Yapılan açıklamaya göre Instagram Checkout sisteminde şimdilik 22 firma bulunuyor. Bu firmaların hesapları biraz incelenince zaten platform üzerinde en aktif varlık gösteren markalar olduğunu da görüyoruz. Facebook’tan farklı olarak Instagram işi şansa bırakmak istememiş. Önceki acı tecrübeler sayesinde, ilk baştan tüketicinin ilgisini çekmek için tüm hazırlıklar yapılmış.

Bu markalara bir göz atalım:  Adidas @adidaswomen & @adidasoriginals, Anastasia Beverly Hills @anastasiabeverlyhills, Balmain @balmain, Burberry @burberry ColourPop @colourpopcosmetics, Dior @dior, H&M @hm, Huda Beauty @hudabeautyshop, KKW @kkwbeauty, Kylie Cosmetics @kyliecosmetics, MAC Cosmetics @maccosmetics, Michael Kors @michaelkors, NARS @narsissist, Nike @niketraining & @nikewomen, NYX Cosmetics @nyxcosmetics, Oscar de la Renta @oscardelarenta, Ouai Hair @theouai, Outdoor Voices @outdoorvoices, Prada @prada Revolve @revolve Uniqlo @uniqlo, Warby Parker @warbyparker, Zara @zara.

Gördüğünüz gibi özellikle kadınların tüm dünyada en çok tercih ettiği giyim, kozmetik, spor markaları şimdiden sistemin içerisindeki yerlerini almış. Instagram reklam sisteminde gösterdiği başarılı yerelleşme politikasını, Checkout hizmeti için de kullanırsa, E-Ticaret dünyasındaki bir çok büyüklü ufaklı isim sistemdeki yerini alacaktır.

Instagram’dan ayrılmadan alışverişlerinizi yapmanızı sağlayacak olan Checkout’un kapalı beta sürecinden çıkışı için şimdilik bir tarih verilmedi. Facebook ve Instagram’ın önceki hizmetlerini tanıtıp halkın kullanacağı seviyeye getirmesi arasındaki zaman farkını göz önünde bulundurursak, yeni sistemi 2019 yılı sonuna kadar kendi telefonlarımızda deneyeceğiz.