Blog, E-ticaret

Rakiplerinizi Rekabet ile Devirin!

E-Ticaret maliyet ve saha avantajı sebebi ile günümüzde hızla büyüyen bir oldu. Projesoft olarak da bu konuda 15 yıla yakın bir süredir bir çok Projede müşterilerimize hizmet ediyoruz. Ve her ticaret şeklinde olduğu gibi burada da Rekabet oldukça gelişti. Tabi ki rekabet denince maalesef çoğunlukla anlaşılan İNDİRİM oluyor ve bu bir paradox gibi sarmal olarak devam edip nerede ise tarafların tamamının işi bırakmasına sebep olacak kadar da zarar veriyor.

Peki indirim dışında rekabet için ne yaparsak bu sarmaldan küçülmek yerine büyüme ile çıkabiliriz? Projesoft olarak yaptığımız toplantılarda bunu bize soran müşterilerimiz için birlikte geliştirdiğimiz önerileri bu makalede toplamak istedim.

Bu işin temeli kampanya yönetimi olduğu için öncelikle E-Ticaret tarafında işin temeli olan genel kampanya başlıklarına bakalım :

– Ürün altı kampanyaları.

– Sepet kampanyaları.

– Ödeme sayfası kampanyaları.

– Sipariş sonu kampanyaları.

Bir E-ticaret sitesinde kampanyaları çok kaba olarak bu 4 başlık altında toplayabiliriz. Fakat bunlar tabi ki rekabet için üstünde detaylı çalışılması gereken konular. İşin merkezinde müşteri olduğunu düşünürsek kampanyaları buna göre özelleştirmek gerekebilir. Projesoft olarak son zamanlarda müşterilerimiz ile başarı yakalayan birkaç kampanya hakkında size detay vermek isterim :

1. Kargo Ödeyen Ürünler : Pek çok kampanyada olduğu gibi bu kampanyada da amaç upsale yapmak. Yani sepet toplamını büyütmek. Bunun için yapılan yöntem ise öncelikle bir kategori veya etiket oluşturmak ve bu kategori veya etiket altındaki ürünlerden bir veya birden çoğunun sepete eklenmesi ile birlikte sepetteki KARGO ÜCRETİNİN sıfırlanması.  Bu sayede müşteri kargo ücreti ödemezken e-ticaret firması da yüksek karlı bir ürün satarak sepet toplamını arttırabiliyor. Bu kampanya için seçilen ürünler genelde artık satışı bitmiş veya marka modeli dolayısı ile marjı iyi olan ürünler oluyor. Karlılığı olumlu etkisi olan bir kampanya çeşidi olarak pek çok Projesoft müşterisi tarafından aktif olarak kullanılan bir yöntem.

2. Alışveriş Sonrası Puan : Ödül insanlar için oldukça güçlü bir olgu ve doğaları gereği bu konuda eğilimleri var. peki e-ticarette bu en kolay nasıl kullanılabilir. Tabi ki PUAN / Bilet verilerek. Burada da dikkat edilmesi gereken durum şu : Birisini ödülü bir şey karşılığı vermek o ödülü değerli yapıyor. Bunun da en etkili yollarından birisi tabi ki ALIŞVERİŞ SONUNDA müşteriye puan vermek. Projesoft olarak burada OMNI CHANEL çözümlerimiz sayesinde ERP’ler ile entegre bir sistem kullanıyoruz ve müşteri puan kazanma ve harcama işlemlerini ERP üstünden canlı olarak gerçekleştiriyoruz ki hem perakende hem de toptanda müşteri memnuniyeti artsın.

3. Otomatik Olarak Zamanlı Tanımlanan Kampanyaları : E-Ticareti geliştiren olgulardan birisi de indirim olgusudur. Müşteriler indirimden ürün almayı severler (hatta bu konudaki şehir efsanelerinden birisi de evinde traktör olmadığı halde indirimli büyük sitelerden birisinden Kamyon tekerleği Alan müşteridir). Fakat burada sorun şudur : Eğer e-ticaret sitesi sürekli indirim yapıyormuş gibi davranırsa bir süre sonra bunun bir anlamı kalmaz. Burada Projesoft olarak tüm kampanyaları için bir başlangıç ve bitiş tarihi veriyoruz ve müşterinin de başladıktan sonra bitene kadar olan süreyi görmesi için gerekli UI düzenlemelerini yapıyoruz. Bu da tüketicide satın alma dürtüsünü canlandırıyor.

4. Kampanya için özelleştirilmiş sayfa : Günümüz e-ticareti herkesin de bildiği gibi kampanya / indirimler üstünden dönüyor. Bu yüzden de müşterinin dikkatini çekmek her gün daha da zor hale geliyor. Projesoft olarak e-ticaret yazılımı üstünde Template ENGINE çalıştıran nadir firmalardan birisiyiz. Bu da size sayfayı özelleştirme imkanı veriyor. Dolayısı ile müşterilerimiz kampanya yaptıkları zaman bir kategoriye / markaya veya Etikete ait sayfayı özelleştirebiliyorlar ve burada oluşturdukları özel sayfa için Facebook / Instagram veya GOOGLE üstünde verdikleri reklamları Landing Page olarak kullanıyorlar. Bu da temel hedef olan farkındalığın artmasını sağlıyor.

Projelerimizde bunun gibi geliştirdiğimiz pek çok kampanya var ve ilk kampanya yazım için temel olan dört tanesinden bahsettim. Bu konuda birden çok yazı yazarak Projesoft olarak müşterilerimiz için yaptığımız başarılı kampanyaları burada sizler ile paylaşacağım.

Write a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.