E-Ticaret Blogu

E-ticaret

Sepette Bırakan Kullanıcılara Nasıl Ulaşabilirsiniz?

Kullanıcıların siparişleri sepette bırakmaları e-ticaret sitelerinin belki de en çok uğraştığı konulardan bir tanesi. E-ticaret siteleri, sitede yapacakları gerekli iyileştirmelerle sepette bırakma sorununu aza indirebilir ama tamamen sıfıra indirmesi mümkün gibi gözükmüyor. Fakat e-ticaret sitelerinin unutmaması gereken bir nokta var, oda şu: sepeti terk eden kullanıcılara tekrar ulaşma şansına sahipsiniz. Bu noktada sepeti terk eden kullanıcılara hatırlatma e-postası yollamak bu konu için tam olarak biçilmiş kaftan. O yüzden mutlak ama mutlaka sepeti terk eden kullanıcılara hatırlatma e-postaları yollayın.

Hatırlatma E-Postaları E-Ticaret Siteleri İçin Neden Önemli?

Kullanıcılar internet üzerinde ürün araştırması yaparken e-ticaret sitelerinde genelde hesap açıyorlar. Sonrasında da beğendikleri ürünleri sepete ekliyorlar. Ama işte sepete ekleyen kullanıcıların tamamı sepete ekledikleri ürünleri satın almıyorlar. Peki bu durumda e-ticaret sitesi sahipleri ne yapmalı? E-ticaret sitesi sahipleri, sepette bırakan kullanıcılarla tekrar iletişime geçerek kullanıcıları internet sitesine tekrar çekmeye çalışmalılar. Peki bunu nasıl yapabilirler? Tabii ki kullanıcılara hatırlatma e-postaları yollayarak. O yüzden sistematik basit, yöntem belli. Yapılması gereken e-ticaret siteleri bu konuya gerekli önemi vererek, tüketicileri tekrar sitelerine çekip satış işlemine yönlendirmeliler.

E-Ticaret Siteleri Hatırlatma E-Postalarına Önem Veriyor mu?

Yapılan bir araştırmaya göre ABD’de bulunan e-ticaret sitelerinin %80’nin kullanıcılara hatırlatma e-postası göndermediği anlaşılmıştı. Peki daha önemli konu ise şu: geri kalan %20’lik dilimin gönderdikleri hatırlatma e-postaları ile aldıkları geri dönüşümleri artırdıkları anlaşılmıştı. Araştırma aynı zamanda şunu da söylüyor: sepette bırakan kişilere 48 saatlik dilim içerisinde hatırlatma e-postası yollayan firmaların tüketicilerden geri dönüş aldıkları ve geri dönüşte bulunan kişilerin ilk 24 saat içerisinde geri dönüşte bulunduğunu söylüyor.

E-Ticaret Siteleri Hatırlatıcı E-Postalara Gerekli Önemi Vermeli

Müşterilerinizi sitenize getirebilmek için birtakım pazarlama kanallarını kullanıyorsunuz. Sonrasında o müşterileri sitenize getiriyor ve ardından müşterilerinizin satın alma davranışında bulunmasını bekliyorsunuz. Aslına bakılırsa bu anlattığım süreç başlı başına bir maliyet. Sitenize gelen kişilerin tamamının satın alma davranışında bulunması neredeyse imkansız bir şey. Ama sepete ekleyip bırakan kişilere ürünlerinizi satamıyorsanız bu sizin kabahatiniz. Çünkü o müşteri sitenize gelmiş, ürünlerinizi incelemiş ve üzerine sepete eklemiş ama satın almamış. Burada ya sitenizde çok ciddi bir sıkıntı var ya da müşteriye gerekli ilgi, alakayı göstermeniz gerekiyor. Bu da dijitalde hatırlatma e-postası ile gerçekleşiyor.

Bazı insanlar e-mail pazarlamasının bittiğini söylese de siz onlara itibar etmemelisiniz. Çünkü araştırmalar, istatistikler e-mail pazarlamasının hala işlediğini gösteriyor. O yüzden mutlaka ve mutlaka hatırlatıcı e-postalara gerekli önemi vermeniz gerekiyor.

Aslında insanların davranışlarını incelediğimiz zaman bile neden hatırlatıcı e- postaları kullanmamız gerektiğini anlayabiliyoruz. İnsanlar mesai saatleri içerisinde ürün inceleyebiliyorlar, sepete ekledikleri ürünleri unutabiliyorlar, bilinçli bir şekilde sepete ekleyip sonrasında almak için sepette bırakabiliyorlar. Bu kitleyi yok saymak çok fazla ciro kaybetmenize neden olabilir. O yüzden ciro kaybetmek istemiyorsanız yol belli, yöntem belli. Durmayın, uygulayın.

Write a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.