Sosyal Medya İle Tüketiciye Hitap Etme Rehberi

Sosyal medya platformları milyarlarca kullanıcıyı barındırıyor. Bu okyanusta doğru adımlarla hedeflediğiniz kitleyi kendinize yönlendirebilirsiniz. 

E-Ticaret sektöründe doğru adımlar atarak kendi kemik kitlenizi oluşturabilirsiniz. Bu adımlar teknolojik yatırım ve tasarım kadar doğru iletişim ile de yapılmalı. Sosyal medya dünya çapında iletişim alışkanlıklarını değiştirdi. 2018 istatiklerine göre dünya çapında 3 milyar 196 milyon kişi tarafından kullanılıyor.

Dünya nüfusunun neredeyse yarısına sosyal medya üzerinden ulaşmak mümkün. Bunu yapmak için de uygun stratejileri seçip, kitlenizi iyi belirlemeniz lazım. Özellikle son yıllarda sosyal medya platformları reklam verenleri mutlu edecek değişiklere gitti. Artık kitleler doğru adım atılınca daha rahat sayfanızda toplanıyor. Bu rehberle E-Ticaret geminizi sosyal medya okyanusunda en uygun rotayla yürütmeyi öğreneceksiniz.

1 – Platformu Siz Değil Kullanıcınız Seçsin

Firmaların en büyük yanlışı bir sosyal medya platformununu kendilerine uygun görüp kitlelerine buradan ulaşmaya çalışmak oluyor. Kişisel kullanım için sizin dünya görüşünüze sahip insanların o platformda toplandığını düşünüyor olabilirsiniz ancak bu konuda esnek davranmanız gerekiyor.

Örneğin araştırmalara göre sattığınız ürün gelinlikse kesinlikle Pinterest’te yer almanız gerekiyor. Çünkü insanların en çok Pinterest üzerinde arattığı konulardan biri gelinlik. Kısacası, her sosyal medya platformunda yer alıp kullanıcıların özgürce seçimler yaparak sizi bulmalarını sağlamalısınız.

2 – Özel Kampanyalar ve Ödüller Verin

İnsanlar sosyal medya üzerinde, markalarıyla iletişim kurmayı seviyor. Bu iletişimi doğru yönlendirmezseniz genelde şikayetlerini sosyal medya üzerinden iletmeyi tercih ediyorlar. Kitlenize sosyal medya üzerinden kampanyalar ve ödüller vererek, etkileşimi kontrol altında tutabilirsiniz.

McDonalds 2015 yılında bu konuda tarihe geçen bir çalışma yaptı. Amerika’nın en çok izlenen maçı sırasında, Tweet atan firma, RT yapan herkese Dodge marka bir araç ya da bedava yemek kuponu kazanma şansı sundu. Maç sırasında 7 binden fazla RT alan ileti milyonlar tarafından görüldü. Sonrasındaysa daha fazla insan bu başarılı kampanyayı konuştu.

3 – Hashtag’ler Üzerine Kafa Yorun

Hashtag’ler doğru strateji ile büyük bir güç haline geliyor. Genelde firmalar vermek istediği mesajlar için bir kaç farklı hashtag oluşturup tüketicileri çekebileceklerini düşünüyorlar. Oysa ki, düzgün bir kampanya stratejisiyle hashtag’ler devasa kitlelere ulaşıyor.

Sosyal medya kullanıcılarının en çok tercih ettiği hashtag’leri ürünlerinizde kullanarak büyük kitlelere ulaşabilirsiniz.

4 – Sosyal Sorumluluk Kampanyası Başlatmaktan Çekinmeyin.

Sosyal medya, doğru kullanıldığı zaman devasa kitleleri tek bir hedefe toparlama gücüne sahip. Yeni kitlelere ulaşırken insanlara, hayvanlara ve dünyaya yardım edebilirsiniz.

Örneğin #markanızın adı ya da # ürünün adı yerine, #çocuklar okusun diye ya da #hayvanlara yardım gibi sosyal sorumluluk kampanyaları sayesinde, firmanız hem tüketici tarafından daha çok benimsenecek hem de adınızı hiç duymamış kitlelere bile ulaşacaksınız. P&G markasının geçtiğimiz yıllarda başladığı #LikeAGirl sosyal sorumluluk kampasına dünya çapında 80 milyondan fazla kişi katıldı.

5 – Videolu Fotoğraflı  İçeriklere Sahip Akımlar Üretin

Sosyal medya üzerinde insanlar yeni akımlara takılmayı ve bunlar sayesinde eğlenmeyi çok seviyor. Ice Bucket Challange biraz eski olsa da bu konudaki en başarılı işlerden biriydi. İnsanlara markanızla özdeşleşebilecek, E-Ticaret platformunuzun sadece kazanç odaklı olmadığını gösteren içerikler sunun.

Bunu yukarıdaki maddelerle birleştirip bir yarışma haline getirin. Örneğin ön plana çıkarmak istediğiniz ya da stoğunu bitirmek istediğiniz bir ürünü hediye edeceğinizi söyleyin. Bunun içinse eğlenecekleri basit akımlara öncülük edin. Tekstil ürünleri satan bir firmaysanız, insanlara fazlalık olan ürünlerini hayır kurumlarını bağışlatacak fotoğraflar ve videolar paylaştıracak bir akım yaratabilirsiniz.

Karşılığında da dikkat çekmek istediğiniz ürünü onlara hediye edeceğinizi söylerseniz, hem sosyal medyanın yardım sever gücünü kullanır hem de insanların hediye kazanma isteklerine hitap edersiniz.