E-Ticaret Blogu

E-ticaret

Ürün Açıklamalarınızı Yazarken Nelere Dikkat Etmelisiniz?

aE-ticaret firmalarının en çok önem vermesi gereken konular arasında ürün açıklama metinleri de yer alıyor. Tüketicilere bilgi verme amacıyla hazırladığınız bu bölümde eğer ki doğru şekilde çalışmalar gerçekleştirirseniz yüksek dönüşüm oranlarına ulaşabiliyorsunuz. Doğru bir şekilde hazırlanmış ürün açıklama metinleri markanızın rakiplerinden farklılaşmasına ve öne çıkmasına neden oluyor. Bu yüzden ürün açıklama metinlerini yazarken mutlaka düşünmeniz gereken şey şu olmalı: ben buraya ne yazarsam tüketici bu ürünü almak ister? Açıklama metnini hazırlarken o ürüne nasıl talep oluşturabileceğinizi göz önünde bulundurmalısınız. Biz de bu yazımızda ürün açıklamalarını yazarken tüketici de talep oluşturabilmeniz için dikkat etmeniz gereken şeylere değineceğiz. O zaman artık anlatmaya başlayalım.

Kullandığınız Dil Açık ve Sade Olmalı

Açıklama metinlerini hazırlarken kullandığınız dile mutlaka dikkat etmelisiniz. Kullandığınız dil açık ve sade olmalı. Yazdığınız şeyleri tüketiciler okuduğu zaman anlayabilmeliler, sizin ne anlatmaya çalıştığınızı düşünmemeliler. Tüketicilere ürün açıklamaları hakkında teknik bilgi de vermek zorundaysanız, öncelikle girişte sade ve yalın bir dille başlamalısınız. Sonrasında teknik detaylara girmelisiniz.

Sitenize Gelen Ziyaretçiler Okuyabilecekleri İçerikler Hazırlayın 

Aslına bakılırsa en net ifadeyle şunu söyleyebiliriz: ne yazdığınızdan çok nasıl anlattığınız önemli. İnsanları boğmayın. Ziyaretçiler bu metinleri rahatlıkla okuyabilmeli ve öğrenmek istediği şeyler öğrenebilmeliler. Akademik makale yazar gibi açıklama metinleri hazırlamamalısınız.

Gereksiz Bilgilerden Kaçının

Tüketicilerin kafasında hiçbir soru işareti bırakmamak başka tüketiciye gereksiz bilgi vermek başkadır. O yüzden gereksiz bilgi vermekten kaçının. Ürünlerinizi detaylı bir şekilde anlatacağım diye saçma sapan bilgiler vermeyin.

Açıklama Metinleri Orjiinal Olmalı

Açıklama metinleri sayesinde rakiplerinizden farklılaşabilirsiniz. Sakın ola benzer olmaya çalışmayın, hatta kopya hiç olmayın. Geri dönüşümlerinizi artırmak ve organik arama sayesinde trafik elde etmek istiyorsanız kopya açıklama metinlerinden uzak durmalısınız. Firmalar, genelde tedarikçilerin sitesinde yer alan açıklama metinleri ürünleri ekliyorlar. Aslına bakılırsa şöyle bir durum bulunuyor: acaba aynı başlığı sizin dışınızda başka kimler girdi? Eğer ki özel olarak açıklama metni çalışması yapmıyorsanız organik aramalardan trafik beklemiyorsunuz demektir. Eğer ki organik aramaya değer veriyorsanız ve arama sonuçlarında rakiplerinizin üzerinde yer almak istiyorsanız mutlaka açıklama metni çalışması yapmalısınız.

Ürünün Faydalarından Bahsedin

Tüketicilere sattığınız ürünlerin, onlara bir çözüm sunuyor olması gerekiyor. Yani ürünlerinizin tüketicilere sunduğu bir fayda olması gerekiyor. Ürünleriniz onların yaşadığı bir soruna çözüm sunmalı siz de bu faydaları müşterilerinize ürün açıklamalarında anlatmalısınız. Müşteriler satın almak isteyecekleri ürünlerin kendilerine ne gibi bir fayda sunduğunu görmek isteyecek, hatta gözleri bu faydayla ilgili içeriği arayacaktır. O yüzden mutlaka ürünlerinizin müşterilerinize sunduğu faydadan açıklama metninde bahsedin.

Kullanıcı Yorumlarını Ekleyin 

Sitenize daha önceden girmiş ve siteniz ya da ürünleriniz hakkında yorum yapan kişilere, siteye yeni giren kişiler değer veriyor. Aslında daha doğrusu sizin hakkında ne söylediğini merak ediyor ve bu yorumlar olumluysa olumlu, olumsuzsa olumsuz bir şekilde etkileniyorlar. Sitenize gelen kullanıcılar büyük çoğunluğu mutlaka yapılan yorumları inceliyor. O yüzden siz de bunu değerlendirmelisiniz. Açıklama metinlerine birkaç tane kullanıcı yorumu ekleyip devamını görebilmeleri için link vermelisiniz.

Write a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.