E-Ticaret Blogu

E-ticaret

E-Ticarette Kampanyanın Önemi

E-Ticarette Kampanyaların Önemi Nedir

Birçok e-ticaret sitesi online’da satışlarını artırabilmek adına farklı farklı yöntemler deniyor. İşini büyütmeyi ve cirosunu artırmayı hedefleyen e-ticaret sitesi yöneticileri, sitelerindeki trafiği artırabilmek adına kampanyalara başvuruyorlar. Aslına bakılırsa E-ticaret işi yapıyorsanız kampanya oluşturma ve oluşturulan kampanyaların yönetimi oldukça önem taşır. İşletmelerin hazırladığı kampanyalar marka bilinirliği, tüketicilerle etkileşime girme, ürün tanıtımı yapma ve trafik oluşturma için yapılır.

Kampanya Nedir?

Kampanya bir hizmet, ürün veya imaj üzerine, belirli bir başlangıç ve bitiş süresine sahip yoğun bir etkinlik dönemidir.

E-Ticarette Kampanya Nasıl Oluşturulur?

E-ticaret sitesi sahibi olarak bir kampanya yapmayı planlıyorsanız, bu süreçte neler yapmanız gerektiğini bu bölümde size anlatacağız. Hadi o zaman başlayalım.

Doğru Hedef Kitle Seçimi: Düzenleyeceğiniz kampanyanın başarılı olabilmesi için kampanya içeriği belli bir hedef kitleye yönelik olmalıdır. Belirlediğiniz kitle kampanya içeriğine göre değişiklik gösterebilir. Mutlaka bir kitle belirlemeniz gerekmektedir.

Doğru Hedefleme Yapılması: Kampanyalarınızın tanıtımını gerçekleştirirken doğru hedefleme yapmanız kampanyanızın başarısını etkileyecektir. Doğru hedeflemeler gerçekleştirerek hem paranızı doğru kullanabilir hem de dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Karşı Tarafta İlgi ve Heyecan Uyandırmalı: Kampanya kullanılacak olan fotoğrafların ve metinlerin birbiriyle entegre olması ve karşı tarafta ilgi uyandıracak şekilde olması oldukça önemlidir. Kampanyada kullandığınız şeyler karşı tarafta heyecan oluşmasını tetikleyecektir. O yüzden bunu düşünerek resimler ve metinler seçilmelidir.

Aciliyet Hissiyatı: Oluşturulan kampanyaya aciliyet hissiyatı verilmesi tüketicileri daha hızlı harekete geçirmeye yarar ve satın alma eylemini tetikler. O yüzden bu özellik de kampanyanızın içerisinde mutlaka bulunmalıdır.

Değer Önerisi: Kullanıcılar her gün yüzlerce kampanyayla karşı karşıya kalıyorlar. Bu yüzden onların ilgisini çekebilecek bir değer önerisi sunmanız gerekecek. Yani işin özü tüketicilere neden bu kampanyadan faydalanmaları gerektiğini net bir şekilde aktarmalısınız.

Önceden Planlanmalı: Hazırlayacağınız kampanyaların daha önceden belirlenmesi ve belli bir plan içerisinde olması içeriklerinizin üzerine daha çok çalışmanızı sağlar. Bu sayede de daha başarılı içerikler hazırlama şansı elde edebilirsiniz. O yüzden mutlaka hazırlayacağınız kampanyaları daha önceden planlamanız gerekmektedir.

Kapmanya Türleri Neler?

E-ticaret sitesi sahibi olarak birden fazla kampanya türü uygulayabilirsiniz. Peki bu kampanya türleri nelerdir? Kampanya türlerinin neler olduğunu da kısaca anlatalım.

  • Yüzde Odaklı Kampanyalar: Yüzde odaklı kampanyalar şu şekilde: belirlediğiniz ürünler için belirlediğiniz dönemlerde yüzde odaklı kampanyalar oluşturabilirsiniz. (%25 indirim) E-ticaret sitesi sahiplerinin en çok tercih ettiği kampanyalardan bir tanesi yüzde odaklı kampanyalardır.
  • Belirli Bir Para İndirimi Yapılan Kampanyalar: Belirlenen ürün gruplarında 30 TL indirim yapılması gibi örnekle bu kampanyayı açıklayabiliriz. Bu kampanya yüzde odaklı kampanyalara nazaran miktarda para indirimi yapılması şeklindedir.
  • Ücretsiz Kargo Seçeneği Kampanyaları: Özel günlerde veya kampanya dönemlerinde tüm alışverişler için ücretsiz kargo seçeneğinin sunulduğu kampanya türüdür. Tüketiciler kargoya para ödemedikleri zaman oldukça mutlu oldukları için bu tarz kampanyalar çok fazla tercih edilmektedir.
  • Belirli Limitin Üzerine Çıkıldığında Sunulan Kampanyalar: Örneğin 250 TL’nin üzerinde alışveriş yapan kişilere belirli bir oranda indirim sunulması gibi bir seçenektir.
  • Hediye İçeren Kampanyalar: E-ticaret siteniz üzerinden gerçekleştirilen alışverişler sonrasında alışveriş yapan kişilere hediye sunulan kampanyalardır. 150 TL’nin üzerinde alışveriş yapan kişilere hediye sunulması gibi değerlendirebilirsiniz.
  • Yarışma veya Çekiliş Kampanyaları: Sosyal medya üzerinden yarışma ya da çekiliş düzenlemek oldukça popüler bir kampanya uygulamasıdır. Yaratıcı yarışma ve çekiliş kampanyaları düzenleyerek marka bilinirliğinizi veya ürün bilinirliğinizi artırabilirsiniz.

Kampanyalarınızın Başarı Olması İçin Yapmanız Gerekenler

Hazırladığınız kampanyanın başarıya ulaşmasını, cironuzun artmasını yani kısaca işe yaramasını istiyorsunuz. O zaman ilk olarak yapmanız gereken şey şu: hazırladığınız kampanyanın iki tarafa da kazanç sağlayıp sağlamadığından emin misiniz? Hazırladığınız kampanyalar hem size hem de tüketicilere değere sunmalıdır. Sadece kendinizi ve firmanızı değil aynı zaman sizden alışveriş yapacak olan müşterilerinizi de düşünmelisiniz.

Tüketicilerinin sizden beklentilerini araştırmak da bu süreçte oldukça önemli. İkinci adım olarak müşterilerin satın alma davranışlarını takip etmek ve firmalardan neler beklediğini bilip ona göre kampanya çalışmaları yapmalısınız diyebiliriz.

Bir başka dikkat etmeniz gereken nokta ise kampanyaların koşullarının kolay olmasıdır. Müşterilerin işini kolaylaştırmak ve daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunmak kampanyanızın başarılı olması için oldukça önemlidir diyebiliriz.

Son olarak yapmanız gereken şey ise doğru vakitte tüketicilerle etkileşime girmeniz gerekmekte. Sosyal medya mecralarından gelen yorumlara zamanında dönmeniz, kampanya dönemlerinde müşteri temsilcilerinizi bilgilendirmeniz ve ilgili ürün sayfalarında canlı destek sunmanız da kampanyanızın başarısını artıracaktır.

 

 

Write a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.