E-Ticaret Blogu

E-ticaret

En Sık Kullanılan E-Ticaret Kampanya Modelleri

E-Ticaret Kampanya Modelleri Nedir?

E-ticaret sitesinin satışlarını etkileyen birden fazla etmen bulunmaktadır. Bu etmenler, sitenin arayüzü, mobil tasarımı, güvenilirliği, hızı gibi faktörler olarak karşımıza çıkar. Günümüzde birçok e-ticaret web sitesi belirttiğimiz özellikleri başarılı bir şekilde adapte etmelerine rağmen satış problemi yaşamakta ve e-ticaret sitesini kurarken elde ettiği başarıyı satış yaparken gösterememekte ve batarak sektörden çekilmek zorunda kalmaktadır. Bu duruma bir çözüm bulabilmek ve sitenizi canlandırmak adına e-ticaret kampanyaları düzenlemelisiniz. Farklı farklı kampanyalardan yararlanarak tüketicileri e-ticaret sitenizde tutabilir ve onları yeni ürünler almaya sevk edebilirsiniz.

En Sık Kullanılan E-Ticaret Kampanya Modelleri
En Sık Kullanılan E-Ticaret Kampanya Modelleri

E-Ticarette En Sık Kullanılan Kampanya Modelleri

E-ticaret siteleri rekabetten sıyrılmak, daha fazla satış yapabilmek ve işletmelerini büyütebilmek için düzenli aralıklarla e-ticaret kampanyaları düzenlemektedir. E-ticaret kampanyaları direkt olarak satışa etki ettiği için e-ticaret siteleri tarafından düzenli olarak uygulanan bir e-ticaret stratejisidir.

Peki e-ticaret site sahiplerinin düzenli olarak uyguladığı kampanya modelleri hangileridir? İşte tam olarak şimdi onlardan bahsedeceğiz.

  • Ürün Bazın Özel İndirim
  • E-Mail Adresine Özel İndirim
  • Puan Sistemi
  • Birbiriyle İlişkili Ürünler
  • Satın Alınan Ürüne Adet Bazında İndirim Sağlanması
  • X Ürünü Alana Z Ürünü 20 TL İndirimli
  • X Ürününden Alana A Kategorisindeki Tüm Ürünler 10 TL İndirimli
  • Y ve Z Ürünlerini Alana X Kategorisindeki Ürünler %15 İndirimli
  • Ürün, Kategori veya Markaya Özel Hediye Kuponu
  • Belirli Tutar Üzerine Çıkıldığında Kargo Ücretini Kaldırma
  • Ödeme Tiplerine Özel Para Puan
  • Arkadaşını Davet Et Hediye Kuponu Elde Et
  • Üye Ol İndirim Çekim Kazan

 

Ürün Bazın Özel İndirim

İstediğiniz ürünlerde istediğiniz özel fiyatları belirleyip, bu belirlediğiniz fiyatın sadece belirli tarih aralığında geçerli olduğunu seçtiğin kampanya modelidir.

E-Mail Adresine Özel İndirim

Kurumsal firmalar için belirleyeceğiniz bir kampanya modelidir. Kurumsal mail uzantısına belli bir oranda indirim imkanında bulunabilirsiniz.
Örneğin projesoft.com uzantılı bir e-maili bulunan kişilere e-ticaret sitenizde bulunan ürünleri %15 indirimli bir şekilde satabilirsiniz.

Puan Sistemi

Satış ve üyeliğe teşvik eden kampanya modelidir. Ürün alışverişlerinde, üyeliklerde ürünlere yapılan yorumlarda, arkadaşların davet edilmesinde özel tanımlamalar ile para puanlar kazandırılabilir. Bu kazanılan para puanlar belirlenen hediye çeklerine dönüştürülerek müşteriler tarafından kullanıma sunulabilir.

Birbiriyle İlişkili Ürünler

Ürün detay sayfasında birbiriyle ilişkili ürünleri bir arada göstererek, bu ürünleri alanlar bunlardan da aldı gibi bir şekilde göstererek müşterilerinizin aynı zamanda o gösterdiğiniz ikinci ürünü de almasını sağlayabilirsiniz.

Satın Alınan Ürüne Adet Bazında İndirim Sağlanması

Bu e-ticaret kampanya modeli ise şu şekilde kullanılır: X üründen 2 adet alınırsa %15, 3 adet alınırsa %20, 4 adet alınırsa %30 indirim gibi bir stratejinin uygulandığı kampanya modelidir.

X Ürünü Alana Z Ürünü 20 TL İndirimli

Ürün üzerinde uygulanan, müşterileri farklı ürünleri almaya teşvik eden bir kampanya modelidir.

X Ürününden Alana A Kategorisindeki Tüm Ürünler 10 TL İndirimli

Çok satılan bir ürünle durgun olan bir kategoriyi canlandırmak için yapılan bir kampanya modelidir. Örneğin çanta alan bir müşterinize kolye kategorisindeki ürünler 10 TL indirimli diyerek kolye kategorisini canlandırabilirsiniz.

Y ve Z Ürünlerini Alana X Kategorisindeki Ürünler %15 İndirimli

2 farklı çok satan ürünü satın alan kişiler üzerinden durgun olan kategoriyi canlandırma amaçlı yapılır. Şort ve t-shirt alana ayakkabı %15 indirimli gibi.

Ürün, Kategori veya Markaya Özel Hediye Kuponu

Sadece belli ürün, marka ya da kategoriye özel hediye çeki oluşturarak, müşterilerinizin o ürünlerden alışveriş yapmasını sağlayabilir ve o grubu canlandırabilirsiniz.

Belirli Tutar Üzerine Çıkıldığında Kargo Ücretini Kaldırma

Müşterilerin yaptıkları alışverişi artırmak için uygulanan bir kampanya modelidir. Belirlediğiniz tutarın üzerinde alışveriş işlemi gerçekleştirildiğinde kargo ücreti alınmayacaktır. Ek olarak sepet tutarı belirlediğiniz fiyatın altında kalırsa x lira daha alışveriş yaparsanız kargo ücretsiz olacak uyarı verilecektir.

Ödeme Tiplerine Özel Para Puan

E-ticaret sitenizin müşterilerini farklı farklı ödeme yöntemlerine yönlendirerek karlılığınızı artırabilmeniz için hazırlanmış bir kampanya modelidir. Mesela 100 TL üzeri kredi kartı ile yapılan alışverişlerde 5 para puan hediye.

Arkadaşını Davet Et Hediye Kuponu Elde Et

E-ticaret sitenize üye olan bir kişinin sitenize bir başka arkadaşını getirerek satışa teşvik etmesi sonucu hediye çeki kazandığı kampanyalardır. Sizin koyduğunuz kurallar doğrultusunda davette bulunan kişi hediye kuponu veya para puan kazanma şansı yakalar. Örneğin, sen de bir arkadaşını üye yap %10 indirim kuponu kazan.

Üye Ol İndirim Çekim Kazan

E-ticaret sitenizin üye sayısını artırmaya yönelik yapılan bir kampanya modelidir. Örneğin üye olan kişiye 300 TL ve üzeri alışverişlerde 50 TL hediye çeki gibi planlanan kampanyalardır.

Write a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.