Etkili Reklam Bütçe Planlaması Nasıl Yapılır?

E-Ticaret sitenizde başarıya giden yol düzgün ekonomik planlar yapmaktan geçiyor. Sektörün güçlü firmalarından biri olmak için, pazarlamadan, yatırıma kadar bütçe planlamınızı düzgün yapmanız lazım. 

İnternet iş dünyasında bir çok temel konuyu kökten değiştirdi. Artık tüketiciye ulaşmak için zaman ve mekan kavramlarına bağlı değilsiniz. Eskiden bölgesel olarak yürüyen ticaret dinamikleri şimdi İnternet’in ulaşabileceği her yere uzanıyor. E-Ticaret sektöründe ufak ve orta ölçekli siteler bile aylık olarak binlerce kişiye hizmet veren devasa hacimlere ulaşıyor. Girişimci kafası basittir, her zaman büyümek ve gelişmek ister. E-Ticaret sitesi açan herkes dünya çapında milyarlarca dolara ulaşa dev pastadan daha fazla pay kapabilmek için girişimini başlatıyor. İnternet iş dünyasında bir çok şeyi değiştirdi ama en önemli temel aynı kaldı. Başarıya giden güçlü ve istikrarlı bir yol için düzgün bütçe planlaması yapmanız lazım. Ayakta kalmak, büyümek, yeni tüketicilere ulaşmak ve geleceğe yatırım yapmak için kazancınız gözünüze ufak geliyor olabilir. Bu rehberde bulacağınız stratejiler sayesinde istikrarlı şekilde büyüyebilirsiniz…

1 – Pazarlama Stratejilerini Asla Es Geçmeyin

Pazarlama ve reklam bugün sektörün devlerinin bile bütçe planları oluştururken ilk sıralara koydukları güçlü silahlardır. Küçük ve orta ölçekli çoğu firma, pazarlama bütçesinin kendilerine lüks olduğunu düşünüyor. Bu aslında bir yöneticinin yapacağı en vizyonsuz hatadır. Pazarlama ve reklam sayesinde sadece marka prestiji kazanamazsınız, yeni tüketicilere ulaşıp gelirinizi de artırırsınız. Sektörün devleri bile toplam gelirlerinin % 1 ile 10’u arasını pazarlama bütçesine ayırıyor. Pazarlama ve reklam her yöneticinin anlayacağı konular değil. Bu konuda mutlaka bir uzman firma ile ya da yönetici ile çalışmanız lazım. Tüketicilere reklamlarla mutlaka ulaşın. Bunun için bütçenizi CRM, analiz ve pazarlama olmak üzere bir birlerini dengeleyecek yöntemlere ayırın.

2 – Dengeli Planlar Yapın

Ekonominin acımasız bazı kuralları vardır. Dengesiz büyüme ve yatırım her zaman firmaların sonunu getirir. Küçük ya da büyük olmanız hiç bir şeyi değiştirmez. Geçtiğimiz yıllarda çağı yakalayamadığı ya da planlarını dengeli yapamadığı için tarihleri 100 yıl gerisine kadar dayanan ünlü markalar bile iflas etmek zorunda kaldı. Dengeli bütçe planları için hibrit bakış açısı her zaman faydalıdır. Örneğin bir tasarım ekibi oluşturup büyümek mi istiyorsunuz? Bu ekibi oluşturmak önünüzdeki 6 ay içerisinde size ne kadar kazanç sağlayabilir? Her zaman için elinizdeki bütçeyi 6 aylık ve yıllık geri dönüşlere göre hesaplayın. Tasarım ekibini işe almak uzun vadede ekonomik dengelerinizi sarsacaksa şirket içi yatırım yerine, dışarıdan bir ekip kiralayabilirsiniz. Apple, Google, Microsoft, BMW, Mercedes gibi aklınıza gelebilecek tüm ekonomik devler şirket içinde departman oluşturmak yerine öncelik dışarıdan ekipler kiralayarak işlerini yürütüyor.

3 – Hazır Çözümler Pratik ve Ekonomiktir

İşlerinizi büyütmek için yeni teknolojilere yatırım yapmanız gerekiyor. Bunu yaparken her yönetici, terzi mantığıyla kendine özel sistemler geliştirmek ister.  Sitenin altyapısı, panele, tasarımı, yeni yazılımlar vb gibi yatırımlarda A’dan, Z’ye kontrol istiyor olabilirsiniz. Ancak dünya devleri bile yeni gelişmeleri takip ederken farklı bir strateji uyguluyor. Örneğin Microsoft, Google ve Amazon pazarlamayacağı teknolojileri geliştirmemek gibi bir strateji izliyor. Kısacası, şirket içi kullanım ve teknoloji yatırımı yapılacaksa, dünya devleri ekstra kazanç vadetmeyen hiç bir yatırımla ilgilenmiyorlar. Şirketinizin geleceği ve stabil bir büyüme için hazır çözümler çevik ve hızlı sonuçlara ulaşmanızı sağlar.

4- İçeriği Güvenilir Platformlara Reklam Verin

Reklam verme stratejilerinde en çok yapılan yanlışların başında yanlış platform seçimi geliyor. Kendinizi tanıtmak için, tüketici kitlesi bulunmayan platformları seçmeniz değerli bütçenizi boşuna gider. Bir çok E-Ticaret sitesi reklam konusunda, en ucuz ya da güvenilir olmayan platformlara yatırım yaparak kâr ettiğini düşünüyor. Aslında işin matematiği çok basit. Reklam kampanyanız sırasında ziyaretçi sayınız ve satışlarınızda gözle görünür artış yoksa, yaptığınız yatırım yanlıştır. Araştırmalar tüketicilerin % 70’nin güvenilir ve tanıdık platformların yönlendirmelerini tercih ettiklerini söylüyor. Kısacası, bir platforma reklam vermeden önce kitlesini ve erişimi gücünü iyi inceleyin.

5 – Tüketiciyi Ödüllendirmek İçin Bütçe Ayırın

Otomobilinizle işe gelirken kendinize bir kahve aldınız sonra benzinliğe gittiniz. Akşam eve dönerken de bir mağazadan ve marketten alışveriş yaptınız. Günlük rutin içerisinde yer alan tüm bu satın alma davranışları sırasında, bir birinden farklı markaların gözünüzden kaçan ortak bir özelliği vardı. Kahve devi olan marka size ücretsiz kahve almanız için bir kart verdi. Benzinlik size indirimli ürün almanız için başka bir kupan verdi. Mağaza ve markette de kasa görevlisi indirimlerden faydalanmak için kartınızı sordu. Tüm bunlar dev markaların yıllardır uyguladığı en aktif pazarlama stratejilerinden birisidir. Ödüllendirilen tüketici her zaman için daha fazla marka sadakati gösterir. E-Ticaret sitenizde, sizden sık sık alışveriş yapan, en çok yorum atan ya da aktif olan kişileri tespit edip onları ödüllendirmeyi unutmayın. Bütçe planlaması yaparken mutlaka tüketici sadakat programınızı oluşturun.