Google Alışveriş Reklamlarını E-Ticaret Siteleri Neden Tercih Etmeli?

Dijital reklam dünyası, eski reklam kategorisini rafa kaldıran etkili bir yöntemdir. Bu gün bütün insanlık internette geziyor. Doğal olarak internette yapacağınız reklamlar, istediğiniz başarıyı beraberinde getirecektir. Google alışveriş reklamları, satış paritenizi dünya geneline yayan çok etkili bir sistemdir. Ürün, site adı ve satış seçeneklerinin Google arama sayfalarında yayınlanması, bu reklam seçeneğinin genel özelliklerini oluşturmaktadır. Google products listing ads, yaptığı işe göre çok düşük maliyetli reklam seçeneğidir. Bu gün bütün dünyaya firmanızın reklamını vermek istiyorsanız, Google seçeneklerini değerlendirmeniz gerekir. Bu reklam seçeneği sadece e-ticaret siteleri için geçerlidir. Firmaların ürünlerini komisyon karşılığı satan siteler, bu reklamdan faydalanamıyor.

Google Alışveriş Reklamlarının Ne Gibi Avantajları Var?

Sitenizin tıklama oranını yükselten bu reklam seçenekleri, sitenizin popüler olmasında etkili rol oynamaktadır. Eğer arama motorunda ilk sayfada değilseniz, bu reklam seçenekleri ürünlerinizi ilk sayfaya taşıyabilmektedir. Ücretlendirme tıklama sayısına göre belirleniyor. Genellikle bu kategoride tıklama işleminin gerçekleştirilmesi, satın alma işlemi ile birlikte gerçekleştiriliyor. Bu kategoride uygun fiyat seçeneğine sahip ürünler çok daha hızlı satılıyor. Uygun fiyat arayan müşteriler, diğer siteleri gezmeden, sizin ürününüzü hemen satın alıyor.

Fiyat karşılaştırması kategorisinde zaman kazandıran bu sistem, kısa zamanda cironuzun artmasında etkili rol oynayacaktır. Satın alma kategorisini artıran Google reklamları, ürün araştırması yapan kişilerin en çok tercih ettiği seçenekler içerisinde yer alıyor. Bu kategoride sürüm fiyatı ile işe başlamak, satış paritenizi üst seviyeye çıkaracaktır. Bu gün internetten alışveriş yapan çoğunluk, uygun fiyat seçeneğini tercih etmektedir. Bu uygulamada aynı zamanda search reklamı da yapabilirsiniz. Bu şekilde daha agresif bir reklam anlayışına sahip olabilirsiniz.

Ürünün kendisi ve ürünün satıldığı sitenin ismi, aynı anda reklama dahil edilebiliyor. Merchant Center ile, ürün bilgilerini kolaylıkla güncelleyebilirsiniz. Fiyat değişiklikleri, bu sistemle anında uygulanabilir. Sitenizdeki ürünlerin fotoğrafı ve fiyatı değiştiğinde, Google reklamlarına da değişiklik yansımaktadır. Bütün ürünleriniz için reklam seçeneğini tercih edebilirsiniz. Satışı artan ürünleri otomatik öne çıkarabilirsiniz. Müşteri güvenini zedelememek için, ürün fotoğraflarındaki değişiklikleri özel olarak takip etmeniz gerekir. Ayrıca fiyat değişikliğini müşteri son anda öğrenmemelidir. Değişikliği an be an kaydetmelisiniz.

Mobil Uyum Seçeneklerine Dikkat Etmek Gerekir

Günümüzde mobil seçenekler, masa üstü seçenekleri tam anlamıyla rafa kaldırmıştır. Cep telefonu kategorisindeki reklam seçenekleri ön plana alınmalıdır. Bu kategorideki mobil uyum seçenekleri her zaman için tercih edilmelidir. Dünyanın her yerine hızlı bir şekilde ulaşmayı sağlayan cep telefonları, dünyanın en önemli iletişim aracı haline gelmiştir. İnternetin hızlı ve etkili bir şekilde kullanılması ile birlikte, bu kategoride çözüm odaklı seçenekler tercih edilmeye başlandı. Bu kategoride müşterinin dikkatini çekecek özel görsellere yer vermelisiniz.

Google Reklamlarını Kullanmak

Bunun için ilk aşama Google’nin kabul ettiği XML formatında site bilgilerini hazırlamaktır. Kullandığınız e-ticaret paketinde Google Ads entegrasyonu olduğundan emin olduktan sonra işlemlere hızlıca başlayabilirsiniz.  Hazırlanan bu bilgiler Google gönderilmelidir. Bu bilgilerin gönderilmesi ile birlikte, sitenizdeki değişiklikler anında yansımaktadır. Bu bilgilerin verilmemesi durumunda Google sitenizi askıya alıyor ve reklamınızı yapmıyor. Bunun için Merchant Center hesabı açarak bilgilerinizi güncellemeniz gerekir. XML bilgilerinin tanımlanması ile birlikte, Google sizi tanıyor ve bu bilgiler ışığında sitenizi değerlendirmeye alıyor. Merchant Center ve Adwords hesabını birbirine bağlamanız gerekir. Bunun için Adword hesabını güncellemeniz gerekir. Aksi halde reklamınız yayınlanmaz. Merchant Center sadece bağlantıyı sağlayan bir aracıdır. Asıl ayarlar Adwords üzerinden yapılıyor. Adwords hesabınızda, ürünle ilgili bütün bilgileri ayarlayabilirsiniz. Güncelleme gerekirse, bu hesaptan güncelleme yapabilirsiniz. Pratik, etkili ve oldukça başarılı sonuç veren Google reklamları, satış paritenizi artıracak etkili özelliklere sahiptir.