E-Ticaret Blogu
Dijital Pazarlama

Google Analytics Nedir? Avantajları Nelerdir?

Google Analytics Nedir? Avantajları Nelerdir?

Google Analytics nedir, ne işe yarar, hangi analizler yapılabilir, ücretli midir ve avantajları nelerdir gibi soruların cevaplarını kaleme aldığımız yazımızda Analytics hakkında bilmeniz gereken her şeyi bulabilirsiniz. İşte detaylar;

Google Analytics Nedir?

Google Analytics, Google’ın web sitenizi ziyaret eden kullanıcılar hakkında bilgi sahibi olmanız için tasarladığı bir analiz aracıdır. Web sitesi yöneticilerinin, hedef kitlesinin ne beklediğini ve ne istediğini kolaylıkla anlayabilmeleri için tasarlanan bu tool, kullanıcı incelemesi yapılırken ziyaret eden kullanıcıların fotoğrafı dışında her şeyine erişim sağlayabilme imkanı sağlamaktadır.

Web sitesi yöneticileri, Google Analytics üzerinde gerçekleştirdikleri analiz sonrasında hazırladıkları veya hazırlayacakları içerikleri siteye gelen ziyaretçilerin doğrultusunda geliştirebilir ve değiştirebilirler. Analytics aracı aynı zamanda firmaların veya kişilerin, tanıtım ve reklam kampanyalarıyla ilgili doğru adımları atabilmesini de sağlar.

Google Analytics’te Hangi Analizleri Yapabiliriz?

Google Analytics içinde bulundurduğu seçenekler sayesinde, web sitenize giren ziyaretçiler hakkında detaylı bilgiye sahip olmanızı sağlar. Peki, Google Analytics hangi analizleri yapar?

Google Analytics’in yaptığı analizler şunlardır;

  • Özelleştirme analizi
  • Anlık ziyaretçi analizi
  • Kitle ziyaretçi analizi
  • Organik, direkt, referans, sosyal medya ziyaretçilerinin analizi
  • Davranış analizi
  • Dönüşüm analizi

Google Analytics'te Hangi Analizleri Yapabiliriz?

Bunlara göre Analytics’in sağladığı temel verileri de şu araçlar üzerinden detaylandırabiliriz;

“Gerçek Zamanlı Veriler” İle Sitenizi Anlık Takip Edin!

Analytics sayesinde web sitenizi anlık olarak izleyebilme imkanına sahip olursunuz. Gerçek zamanlı veriler size web sitenizdeki ziyaretçi sayısını, bu ziyaretçilerin web sitenize nereden ulaştıklarını ve bulunduğu sayfadan sonra siteniz üzerinde etkileşime girilen diğer sayfaları gibi etkinlikleri görebilmenize imkan tanır.

“Hedef Kitle” İle Kullanıcılarınızı Belirleyin!

Google Analytics çok yönlü bir analiz aracıdır ve hedef kitlenizi daha iyi tanıyabilmeniz ve izleyebilmeniz için de önemlidir. Analytics ile hedef kitlenize ait analiz edebileceğiniz bilgiler şunlardır;

  • Kullanıcıya ait genel bilgiler
  • Dil
  • Yaş ve cinsiyet
  • Sitenize nereden erişim sağladıkları
  • İnternet sitenizi ziyaret sıklığı
  • Sitenize hangi araçlarla erişim sağladığı

“Kullanıcı Davranışları” İle Doğru Analizi Yapın!

Ziyaretçi davranışlarını analiz ederek, kullanıcılarınızın sitenizde ne kadar vakit geçirdiğini ve nerelerde gezindiğini kolayca görebilirsiniz. Bunların yanı sıra;

  • Web sitenizde kullanıcıların uzun süre kaldığı en iyi sayfaları,
  • Kullanıcıların web sitenizde en çok ziyaret ettiği sayfaları,
  • En fazla çıkış yapılan sayfaları,
  • Web sitenizin hızını,
  • Web sitenizi nasıl iyileştirebileceğinize dair önerileri ve tüyoları görebilirsiniz.

“Dönüşümler” İle Pazarlama Çalışmalarınızı Analiz Edin!

Analytics hesabınıza, reklam ve dijital pazarlama çalışmalarınızı ekleyerek dönüşüm oranlarını analiz edebilirsiniz. Böylece reklam kampanyalarınızın başarılı olup olmadığını ölçümleme şansına sahip olursunuz.

Google Analytics üzerindeki dönüşüm alanı, aynı zamanda ziyaretçilerinizin girdiği ve dönüşümde bulunduğu sayfaları görebilmenize de imkan tanır.

google analytics nedir avantajları nelerdir

Google Analytics Avantajları Neler?

Google Analytics pek çok açıdan web sitenize avantaj sağlar. Ziyaretçi analizlerini, reklam kampanyalarınızın dönüşüm oranlarını, web sitenizi nasıl iyileştirebileceğinize dair raporlamaları ve çok daha fazlasını Analytics üzerinde görebilirsiniz. İşte Google Analytics kullanımının avantajları;

  • Web siteniz üzerindeki SEO çalışmalarını takip edebilir, anahtar kelimelerinizin işe yarayıp yaramadığını analiz edebilirsiniz.
  • Eğer bir e-ticaret sitesiyseniz, web sitenizin zayıf noktalarını öğrenebilir ve bu alanları geliştirecek çalışmalarda bulunabilirsiniz.
  • Web sitenizin güçlü taraflarını çözümleyebilir, geliştirilmesi gereken sayfa ya da alanları da raporlayarak iyileştirme imkanına sahip olursunuz.
  • Web sitenize gelen ziyaretçi sayısını görebilir, hedef kitle analizi yaparak bu analize uygun güncellemeler yapabilirsiniz.
  • Analytics üzerinden reklam kampanyalarınızın başarısını ölçümleyebilirsiniz.
  • Sitenize gelen ziyaretçilerin hemen çıkma oranlarını, sitede geçirdikleri ortalama süreleri ve hangi sayfalarda gezindiklerini net bir şekilde görebilirsiniz.

Google Analytics Site Haritası

Özelleştirme Analizi

Bu alanda istediğiniz analizlere öncelik verebilme imkanına sahipsiniz.

  • Gösterge tabloları
  • Özel raporlar
  • Kayıtlı raporlar
  • Özel uyarılar

RAPORLAR

Anlık Ziyaretçi Analizi

Bu alanda gerçek zamanlı ziyaretçilerinizin analizini gerçekleştirebilirsiniz.

  • Genel bakış (Anlık Ziyaretçi – Grafik Tablo Analizi)
  • Yerler
  • Trafik kaynakları
  • İçerik
  • Etkinlikler
  • Dönüşümler

Kitle Ziyaretçi Analizi

  • Genel Bakış (Grafik Tablo Analizi)
  • Etkin Kullanıcılar
  • Yaşam Boyu Değer
  • Kohort Analizi
  • Kitleler
  • Demografi > Genel Bakış > Yaş > Cinsiyet
  • İlgi Alanları > Genel Bakış > Yakın İlgi Alanı Kategorileri > Pazar İçi Segmentler > Diğer Kategoriler
  • Coğrafi > Dil > Yer
  • Davranış > Yeni Gelenler, Geri Gelenler > Sıklık ve Yenilik > Etkileşim
  • Teknoloji > Tarayıcı ve OS > Ağ
  • Mobil > Genel Bakış > Cihazlar
  • Cihazlar Arası > Cihaz Çakışması > Cihaz Yolları > Kanallar > Edinmenin Gerçekleştiği Cihaz
  • Özel > Özelleştirilebilen Değişkenler > Kullanıcı Tanımlı
  • Karşılaştırma > Kanallar > Yer > Cihazlar
  • Kullanıcı Akışı

Edinme: Organik, Direk, Referans ve Sosyal Medya Ziyaretçi Analizi

  • Genel Bakış
  • Tüm Trafik > Kanallar > Treemap > Kaynak > Yönlendirmeler
  • Google Ads > Kampanyalar > Treemap > Site Bağlantıları > Teklif Ayarlamaları > Anahtar Kelimeler > Arama Sorguları > Günün Saati > Nihai URL’ler > Görüntülü Reklam Ağı Görüntülemesi > Video Kampanyaları > Alışveriş Kampanyaları
  • Search Console > Açılış Sayfası > Ülkeler > Cihazlar > Sorgular
  • Sosyal > Genel Bakış > Ağ Yönlendirmeleri > Açılış Sayfaları > Dönüşümler > Eklentiler > Kullanıcı Akışı
  • Kampanyalar > Tüm Kampanyalar > Ücretli Anahtar Kelimeler > Organik Anahtar Kelimeler > Maliyet Analizi

Davranış Analizi

  • Genel Bakış
  • Davranış Akışı
  • Site İçeriği > Tüm Sayfalar > Ayrıntılı İçerik İncelemesi > Açılış Sayfaları > Çıkış Sayfaları
  • Site Hızı > Genel Bakış > Sayfa Zamanlamaları > Hız Önerileri > Kullanıcı Zamanlamaları
  • Site Arama > Genel Bakış > Kullanım > Arama Terimleri > Arama Sayfaları
  • Etkinlikler > Genel Bakış > En Popüler Etkinlikler > Sayfalar > Etkinlik Akışı
  • Yayıncı > Genel Bakış > Yayıncı Sayfaları > Yayıncı Yönlendirenler
  • Denemeler

Dönüşüm Analizi

  • Hedefler > Genel Bakış > Hedef URL’ler > Ters Hedef Yolu > Huni Görselleştirme > Hedef Akışı
  • E-Ticaret > Genel Bakış > Ürün Performansı > Satış Performansı > İşlem Sayısı > Satışa Kadar Geçen Süre
  • Çok Kanallı Huniler > Genel Bakış > Desteklenen Dönüşümler > En İyi Dönüşüm Yolları > Gecikme Süresi > Yol Uzunluğu > Model Karşılaştırma Aracı

İlişkilendirme

Keşfet

Yönetici

Google Analytics Hizmeti Ücretli midir?

Google Analytics ücretsiz bir Google servisidir. Web sitenizin trafik ölçümünü yapabilmenize ve bu trafikleri başka zaman dilimleriyle karşılaştırabilmenize olanak sağladığı, raporlama ve analiz etme imkanı sunduğu için her site yöneticisinin mutlaka bilmesi ve takip etmesi gereken bir araçtır. Tüm raporlama ve analiz işlemlerinizi ücretsiz bir şekilde yaparak sitenize en iyi performansı kazandıracak çalışmaları kısa sürede başlatabilirsiniz.

Google Analytics Kurulumu için “Adım Adım Google Analytics Kurulumu Nasıl Yapılır?” içeriğine göz atmanızı öneririz.

Write a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.