E-Ticaret Blogu
Dijital Pazarlama

Google Analytics Nedir? Avantajları Nelerdir?

Google Analytics Nedir? Avantajları Nelerdir?

Google Analytics, web sitesi yöneticilerinin, hedef kitlesinin ne beklediğini, ne istediğini kolaylıkla anlayabilmeleri için tasarlanan bir araçtır. Web sitesi yöneticileri, Google Analytics üzerinde gerçekleştirdikleri analiz sonrasında hazırladıkları veya hazırlayacakları içerikleri siteye gelen ziyaretçilerin doğrultusunda geliştirebilir ve değiştirebilirler.

Google Analytics nedir, ne işe yarar, hangi analizler yapılabilir, bu tool ücretli midir gibi soruların cevapları nelerdir? Şimdi bunları cevaplamaya başlayalım.

Google Analytics Nedir?

Google Analytics, Google’ın sizin sitesinizi ziyaret eden kullanıcılar hakkında bilgi sahibi olabilmeniz için tasarladığı bir analiz tooludur. Kullanıcı incelemesi yapılırken ziyaret eden kullanıcıların fotoğrafı dışında her şeyine erişim sağlayabilirsiniz.

Google Analytics aracı aynı zamanda firmaların veya kişilerin, tanıtım ve reklam kampanyalarıyla ilgili doğru adımları atabilmesini sağlar. Analytics servisi profesyonel olarak incelendiğinde bir markanın gelişmesine ve tanınmasına oldukça fazla katkı sağlar.

Google Analytics Avantajları Neler?

Google Analytics avantajları, web sitesini daha iyi bir noktaya taşıma konusunda web sitesi tasarımcılarına oldukça fazla katkı sağlamaktadır. Web sitenize kimin giriş yaptığını, ne kadar süre boyunca sitenizi ziyaret ettiğini, hangi sayfalarda daha az, hangi sayfalarda daha fazla ziyaretçi bulunduğunu, hangi anahtar kelimelerin sitenize ziyaretçi çektiği gibi soruların cevaplarını Google Analytics servisinden öğrenebilirsiniz.

Google Analytics avantajları;

  • E-ticaret sitenizin güçlü taraflarını öğrenebilirsiniz
  • E-ticaret sitenizin zayıf noktalarını öğrenebilir ve bu zayıf noktaları geliştirebilirsiniz
  • Sitenize giren ziyaretçi sayısını artırabilecek optimizasyon çalışmalarını gerçekleştirebilirsiniz.

Web sitesi kurma amacınız ne olursa olsun Google Analytics amacınıza hızlı ve çabuk bir şekilde ulaşmanızı sağlar ve bu süreçteki sizin en büyük yardımcınız olur.

Google Analytics’te Hangi Analizleri Yapabiliriz?

Google Analytics içinde bulundurduğu seçenekler sayesinde, web sitenize giren ziyaretçiler hakkında detaylı bilgiye sahip olmanızı sağlar. Peki Google Analytics hangi analizleri yapar? Hangi araçlar vardır? Hangi raporları kusursuz bir şekilde alabilirsiniz? Şimdi bu soruları yanıtlamaya başlayalım.

Google Analytics’in yaptığı analizler şunlardır;

  • Özelleştirme analizi
  • Anlık ziyaretçi analizi
  • Kitle ziyaretçi analizi
  • Organik, direkt, referans, sosyal medya ziyaretçilerinin analizi
  • Davranış analizi
  • Dönüşüm analizi
Google Analytics'te Hangi Analizleri Yapabiliriz?
Google Analytics’te Hangi Analizleri Yapabiliriz?

Google Analytics Site Haritası

Özelleştirme Analizi

Özelleştirme de istediğiniz analizlere öncelik verebiliyorsunuz.

  • Gösterge tabloları
  • Özel raporlar
  • Kayıtlı raporlar
  • Özel uyarılar

Anlık Ziyaretçi Analizi

Gerçek zamanlı ziyaretçilerin analizi gerçekleştirilir.

  • Genel bakış (Grafik Tablo Analizi)
  • Yerler
  • Trafik kaynakları
  • İçerik
  • Etkinlikler

Kitle Ziyaretçi Analizi

  • Genel Bakış (Grafik Tablo Analizi)
  • Etkin Kullanıcılar
  • Yaşam Boyu Değer
  • Kohort Analizi
  • Kitleler
  • Demografi > Genel Bakış > Yaş > Cinsiyet
  • İlgi Alanları > Genel Bakış > Yakın İlgi Alanı Kategorileri > Pazar İçi Segmentler > Diğer Kategoriler
  • Coğrafi > Dil > Yer
  • Davranış > Yeni Gelenler, Geri Gelenler > Sıklık ve Yenilik > Etkileşim
  • Teknoloji > Tarayıcı ve OS > Ağ
  • Mobil > Genel Bakış > Cihazlar
  • Cihazlar Arası > Cihaz Çakışması > Cihaz Yolları > Kanallar > Edinmenin Gerçekleştiği Cihaz
  • Özel > Özelleştirilebilen Değişkenler > Kullanıcı Tanımlı
  • Karşılaştırma > Kanallar > Yer > Cihazlar
  • Kullanıcı Akışı

Organik, Direk, Referans ve Sosyal Medya Ziyaretçi Analizi

  • Genel Bakış
  • Tüm Trafik > Kanallar > Treemap > Kaynak > Yönlendirmeler
  • Google Ads > Kampanyalar > Treemap > Anahtar Kelimeler > Arama Sorguları > Günün Saati > Nihai URL’ler
  • Search Console > Açılış Sayfası > Ülke > Cihaz > Sorgular
  • Sosyal > Genel Bakış  > Ağ Yönlendirmeleri > Açılış Sayfaları > Dönüşümler > Eklentiler > Kullanıcı Akışı
  • Kampanyalar > Tüm Kampanyalar > Ücretli Anahtar Kelimeler > Organik Anahtar Kelimeler > Maliyet Analizi

Davranış Analizi

  • Genel Bakış
  • Davranış Akışı
  • Site İçeriği > Tüm Sayfalar > Ayrıntılı İçerik İncelemesi > Açılış Sayfaları > Çıkış Sayfaları
  • Site Hızı > Genel Bakış  > Sayfa Zamanlamaları > Hız Önerileri > Kullanıcı Zamanlamaları
  • Site Arama > Genel Bakış > Kullanım > Arama Terimleri > Arama Sayfaları
  • Etkinlikler > Genel Bakış > En Popüler Etkinlikler > Sayfalar > Etkinlik Akışı
  • Yayıncı > Genel Bakış > Yayıncı Sayfaları > Yayıncı Yönlendirenler > Denemeler
  • Denemeler

Dönüşüm Analizi

  • Hedefler > Genel Bakış > Hedef URL’ler > Ters Hedef Yolu > Huni Görselleştirme > Hedef Akışı
  • E-Ticaret > Genel Bakış > Ürün Performansı > Satış Performansı > İşlem Sayısı > Satışa Kadar Geçen Süre
  • Çok Kanallı Huniler > Genel Bakış > Desteklenen Dönüşümler > En İyi Dönüşüm Yolları > Gecikme Süresi > Yol Uzunluğu
  • İlişkilendirme > Model Karşılaştırma Aracı

Google Analytics Hizmeti Ücretli midir?

Google Analytics, e-ticaret sitenizin trafik ölçümünü yapabilmenize ve bu trafikleri başka zaman dilimleriyle karşılaştırabilmenize yarar. Ayrıca Google Analytics ücretsiz bir Google servisidir. Yukarıda anlattığımız bütün analizleri ücretsiz bir şekilde yapabilir ve e-ticaret sitenizi daha fazla geliştirebilirsiniz.

Google Analytics Kurulumu için ” Adım Adım Google Analytics Kurulumu Nasıl Yapılır?” içerine göz atabilirsiniz.

Write a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.