Hedef Kitlenize Ne Sıklıkta Sosyal Medya’dan Mesaj Göndermelisiniz?

Bir sosyal medya yöneticisi olarak, elbette sosyal medyadaki her paylaşımınızdan en iyi sonucu elde etmek isteyeceksiniz. Ama mesajınızı hedef kitlenizle buluşturmanız için iyi zamanlar olduğu gibi kötü zamanlar da var öyle değil mi?

Bu yazıda, bu meşhur soruyu içeriğinizin daha geniş bir kitleye ulaşması ve verimli olması için yanıtlayacağım.

Bazı makaleler, Facebook’ta günde en fazla 2 kez içerik paylaşmanızı söylüyor. Bazıları, LinkedIn’de sadece hafta içi, tercihen 16:00-18:00 arasında yayınlamanız gerektiğinden bahsediyor.

Ama şöyle bir gerçek var; ‘Sihirli bir formül yoktur.’

Çünkü bu söylenenler çok genel ağırlıklı yazılmış durumda. Bir marka için işe yarayabilir ama diğerleri için yarayacak diye bir kanun yok. Siz de başkaları için neyin işe yarayıp yaramadığına dair vaka araştırmalarını okuyabilirsiniz ama bunları kendi markanız için direkt olarak uygulamadığınızdan emin olmalısınız.

Öyleyse sihirli formül beklemek yerine, kanıtlanmış gönderi stratejilerine odaklanalım;

-Tutarlı paylaşım, paylaşım sıklığından daha önemlidir.

-İçeriğinizin kalitesi, içerik miktarından daha önemlidir.

-Sosyal medyada bir hedef belirlemeden, paylaşımlarınızın başarı getirip getirmediğini bilemezsiniz.

Şimdi size, yaygın olarak kullanılan sosyal platformlar hakkında bilgi vereceğim, ama yukarıda yazdıklarımı dikkate alarak planlamalarınızı yapmalısınız bunu unutmayın.

Facebook

Dünyanın en büyük sosyal platformu olan Facebook için günde 1-2 kez paylaşım yapmanız en doğrusu olacaktır. Bu sayının üstünde paylaşım yaptığınızda etkileşim oranı düştüğü gözlemlenmiştir.

Twitter

En canlı mecra olan Twitter için, günde 5-10 içerik paylaşımı yapmanız ideal olacaktır. Çünkü Twitter, diğer sosyal platformlara oranla daha dinamik ve zaman akışı içerisinde yeni gönderilerin aktığı bir mecra. Paylaşacağınız içeriklerin, kullanıcıların en aktif olduğu, yani sabah 8 ile öğleden sonra 4 saatleri arasında yapmalısınız.

Instagram

Instagram, diğer sosyal ağlara oranla daha genç fakat etkileşim oranı daha yüksek bir platform. Etkileşim oranının yüksek olması sebebiyle bazı markalar çok fazla içerik paylaşabiliyorlar. Bu bazen negatif etki yaratmasa da, fazla ve tutarsız paylaşımlar olumsuz sonuçlar elde etmenize sebep olabiliyor. Sizin günde 1-2 paylaşım yapmanız en doğrusu olacaktır.

Pinterest

Pinterest Türkiye’de çok kullanılmasa da, kullanıcıları tarafından çok sevilen bir platform. Üstelik Pinterest kullanıcıları, diğer sosyal platformlara oranla daha bilinçliler ve marka sadakatleri çok daha yüksek. Her ne kadar markaların gözden kaçırdığı bir platform olsa da, Pinterest hesabınızdan günde minimum 5 pin paylaşmanız, Pinterest’te hızlı bir şekilde büyümenizi sağlayacak.

LinkedIn

Özellikle B2B firmaları için etkili bir platform olan LinkedIn üzerinden ayda 20 paylaşım yapmanız, marka görünürlüğünüz ve etkileşiminiz için çok önemli. Bu sayıda paylaşım yaparak, platformdaki kitlenin %60’ına erişebilirsiniz.

İpucu: Linkedin’in algoritması, Facebook ile benzerdir. Yani, paylaşmış olduğunuz her içerik bütün takipçilerinize gösterilmiyor. Facebook’dan farklı olarak LinkedIn, aktif bir kullanıcı olmanız halinde paylaşımlarınızın gösterildiği kişi sayısı olumlu bir şekilde artıyor. Bu yüzden siz de, ne olursa olsun düzenli ve istikrarlı bir iletişim kurun.

Blog Post

İçerik pazarlamasında en yaygın kullanılan mecralardan biri olan bloglarda, birçok şirket ayda 3-5 kez içerik paylaşıyor. İdeal blog iletişiminiz için bu sayı yeterli değil. Haftada en az 2 kez blogda paylaşım yapmanız, web sitesi trafiğinize ve topladığınız leadlere en az %20 katkı sağlayacaktır. Tabi ki blog hesabınızda paylaştığınız içerikleri sosyal medya hesaplarınızdan da duyurmayı unutmayın.

 

Unutmayın, hedef kitleniz ve tüketicileriniz ile kurduğunuz iletişiminizde başarılı olmanızın sırrı ‘istikrarlı’ iletişim kurmaktan geçer. Hemen sonuç almayı beklemek veya kısa vadeli oynamak size uzun vadede büyük zararlar verebilir. Sağlıklı ve başarılı sosyal medya iletişiminiz için devamlılığı sağlayın.