İçerik Pazarlaması E-Ticaret Firmaları İçin Neden Önemli?

İçerik pazarlaması yeni kurulan e-ticaret firmaları tarafından göz ardı edilen bir pazarlama çalışmasıdır. Ama yeni kurulan e-ticaret firmalarının gözden kaçırdığı nokta şu: içerik pazarlama çalışmaları, hem işletmenizin tanıtımı konusunda hem de Google organik arama sonuçlarında daha üst sırada yer alabilmek için ciddi önem taşıyor. İşletmelerin genelde içerik pazarlama çalışmasına önem vermeme sebepleri ise şu oluyor:

İçeriği nasıl oluşturmaları gerektiğini bilmemeleri

Şirket içerisinde böyle bir ekip bulunmaması

Dışarıdan destek almak için yeterli bütçe bulunmaması

İçerik oluşturmak için sektörel anlamda konu bulunamaması gibi farklı farklı sebepler yer alıyor.

Ama markaların artık şunu da anlaması lazım: her geçen gün insanların reklama olan bakışları olumsuza evriliyor. Daha da önemlisi her geçen gün tüketicilerin davranışları değişime uğruyor. Markaların hem bunu takip etmesi hem de organik bir şekilde içerik pazarlamasından yararlanması gerekiyor. O zaman artık e-ticaret firmalarının içerik pazarlamasını neden kullanmaları gerektiğini anlatmaya başlayalım.

İçerik Pazarlaması ile Site Güncel Kalır

Sadece e-ticaret sitenize ürün yükleyerek siteniz güncel tutamazsınız. Sitenizin güncel olmaması da Google’ın en sevmediği durumlardan bir tanesidir. Google, belli zaman aralıklarıyla sitenizi tarar ve güncel olup olmadığını inceler. Sitenizi güncel hale getirmek için düzenli olarak içerik pazarlama çalışmanız yapmanız gerekiyor. İçerikleri çalışması yaparken belli bir yayın takvimi ayarlamanız sizin için faydalı olacaktır. Bu durumda dikkat etmeniz gereken şey şu: sürdürülebilir şekilde içerik pazarlamasına devam etmek. Bir hafta içerik çalışması yapıp, 1 ay beklersiniz bu sitenize zarar verebilir. Bu yüzden düzenli olarak içerik çalışması yapmak daha sağlıklı olacaktır.

SEO Açısından Önemli

Organik trafiğinizi artırmak istiyorsanız, arama sonuçlarında daha fazla yer almanız gerekiyor. Bunu tabii ki sadece ürün açıklamaları ile de yapabilirsiniz ama sektörünüzdeki rekabet oranı yüksekse ve alan adı otoriteniz düşükse işiniz biraz zorlaşabilir. Alan adı otoritenizi artırmak için sitenizin daima güncel olması ve sürekli olarak kopya olmayan içeriklerle desteklenmesi gerekir. İçerik pazarlama çalışması yaptığınız takdirde sitenize sürekli olarak yeni içerikler eklenmiş olacak ve bu sayede Google için siteniz daha değerli bir hal almaya başlayacak.

Ücretsiz Tanıtım Yapma İmkanı Sunar

Tüketiciler bir reklamla karşılaştıklarında nerden çıktı bu şimdi, kapan hemen kapan gibi bir yaklaşımları bulunuyor. Tüketicilerin reklamlara bu kadar iğreti olmalarından dolayı onların önüne içerik pazarlamasıyla çıkmak önemli.

İçerik pazarlama çalışmalarında doğrudan olarak reklam yapmadan ama konu olarak bazı ürünleri anlatan içerikler oluşturmak sizin için değerli olabilir. Tabii ki bu içerikleri sosyal medya mecraları üzerinden takipçilerinizle paylaşmanız gerekiyor. Hazırladığınız içerikler gerçekten ilgi çekici ise tüketiciler de bu içerikleri paylaşıyor. Çünkü bu içerikler onlara doğal geliyor. Peki siz ne kazanıyorsunuz bu durumdan? Aslında çok ucuz bütçeyle reklamınızı yaptırmış oluyorsunuz.

Marka Bilinirliğini Artırır

İçerik pazarlama çalışmaları, marka bilinirliğini artırmak için çok uygun bir tekniktir. Sektörünüz ve markanızla ilgili blog içerikleri oluşturarak marka bilinirliğinize katkı sağlayabilirsiniz. Viral olabilecek blog içeriklerini hazırlayıp tüketicilerinize bu içerikleri sunabilirsiniz.