İnstagram’da Reklamverenler Arasından Sizin Markanız Nasıl Sıyrılabilir?

Sosyal medya reklamcılığı her geçen gün daha popüler hale gelmeye devam ediyor. Instagram’ın sunduğu bilgiye göre 2 milyonun üzerinde reklamveren bu platformu reklam amaçlı kullanıyor. Ayrıca Instagram’ın kendi bloğundan verdiği bilgiye göre kullanıcıların %50’sinin firmaların Instagram hesaplarını takip ettiğini ve %60’ının da ürünler veya servisler hakkında bilgi almak için bu hesapları takip ettiğini açıkladı.

Baktığınız zaman 2 milyon reklamveren çok büyük bir rakam. Ama şöyle bir durum var, her geçen bu sayı artıyor ve artmaya da devam edecek diyebiliriz. Öncelikle bu platformda reklam verirken, Türkiye pazarında yer alan reklamverenlerle yarışmanız gerekecek. Peki bunun için neler yapmalısınız? Eğer bilmiyorsanız öğretelim, biliyorsanız da bildiklerinizi bir gözden geçirmekte fayda olacaktır.

Doğal Görseller Kullanın

Kullanıcılara reklamda gösterdiğiniz görsellerin kullanıcıların zaman tüneline benzer şekilde olması önemli. İçeriklerinizin reklam içerdiğini ısrarla belli etmenize gerek yok. Yani işin aslı organik akışa uygun bir görsel hazırladığınız taktirde kullanıcılar bunu gördüğü uzaklaşmayacaklardır. Normalde kullanıcılar bir reklam gördüklerinde üzerinde vakit geçirmiyorlar, hemen geçmek istiyorlar. İşte siz doğal görseller kullanarak bunun oranını biraz daha azaltabilirsiniz. Reklamlarda kullanacağınız görselin doğal bir görsel olması ve organik akışa uygun olması, reklamlarınızın alacağı etkileşimi oldukça etkileyecektir. Deneyin ve farkı görün.

Reklam Metnini Hazırlarken İlk İki Satıra Dikkat Edin

Instagram görselin altında 2 satırlık bir metin kısmını gösteriyor ve metnin geri kalanını gizliyor. Kullanıcıların metnin devamını görmek için “devamını oku” seçeneğine tıklamaları gerekiyor. İşte bu yüzden o 2 satırlık bölümü çok iyi kullanmanız gerekiyor. Yani yazacağınız metin kısa olacağı gibi aynı zamanda ilgi çekici olması gerekiyor. Yani öncelikle kullanıcıları o 2 satır içerisinde yakalayıp sonrasında metninizin devamını okutmaya çalışmanız gerekiyor. Ama tabii ki bunun yolu da o 2 satırı çok dikkatli bir şekilde yazmaktan geçiyor.

Hedef Kitlenin Önemi

Başarılı olan bir reklam kampanyasının arkasında yatan en belirgin sebep, reklamı yapan kişinin doğru hedeflemeyi gerçekleştirmiş olmasıdır. Hedef kitleniz hakkında veri elde edebilmek için, kullanıcıların verilerini analiz edebilir, pazar araştırması yapabilir, kullanıcıların isteklerini değerlendirebilir ve müşterilerinizle ilgili araştırmalar yapabilirsiniz. Elde ettiğiniz veriler sayesinde reklamlarınızı göstereceğiniz hedef kitleyi olabildiğince daraltabilir ve bu sayede en doğru kişilere en doğru reklamı gösterme şansına ulaşabilirsiniz. Reklamlarınızı geniş bir kitleye göstermektense, olabildiğince dar sizin ürünlerinizle ilgili kişilere göstermek size daha fazla fayda sağlayacaktır. Aynı reklamı geniş hedef kitleye gösterdiğinizde muhtemelen alacağınız karşılık hayal kırıklığı olacaktır. O yüzden hedeflemeyi doğru yapmak bu işin kalbidir diyebiliriz.

İleri Seviye Hedeflemelerden Faydalanın

Reklam kampanyalarınızı oluştururken Facebook Power Editor’den faydalanabilirsiniz. Bu araçtan müşterilerinizle ilgili bilgilerin haricinde kullandıkları teknolojik cihazlar için hedeflemeler gerçekleştirebilirsiniz. Doğru reklamı doğru kitleye gösterebildiğiniz taktirde hem harcadığınız para düşük olacaktır hem de alacağınız geri dönüşümler yüksek olacaktır. O yüzden doğru hedefleme yapmaya mutlaka gayret etmelisiniz.