Mobil Pazarlamada Markaların Dikkat Etmesi Gereken Noktalar Nelerdir?

Dijital pazarlama çalışmalarında artık mobil çok önemli bir hal almaya başladı. E-ticaret firmaları hedef kitlesine ulaşabilmek için mobil pazarlama çalışmalarına ciddi önem veriyor. Ama mobilde yapılan pazarlama çalışmalarında bazı faktörler farklılık gösteriyor. O yüzden sizden ona göre hareket etmek durumunda kalıyorsunuz. Mobilin bu kadar öne çıkmasından ötürü biz de bu yazımızda e-ticaret firmalarının mobilde pazarlama çalışması yaparken nelere dikkat etmesi gerektiğini anlatmak istedik. Hadi o zaman anlatmaya başlayalım.

E-Ticaret Sitenizin Mobile Uyumlu Olması Gerekiyor

E-ticaret firmalarının en çok dikkat etmesi gereken şeylerden bir tanesi sitelerinin mobil uyumlu olması diyebiliriz. Mobil cihazlar üzerinden internete giren kişilere pazarlama çalışması yaptığınız takdirde bu kişiler sizin sitenize mobil üzerinden girecekler. Eğer ki e-ticaret siteniz mobil uyumlu değilse muhtemelen bu kullanıcılar sitenizden koşarak uzaklaşacaklar. Daha sonrasında bu kişiler bilgisayarları üzerinden de sizin sitenize girmeyeceklerdir. Bu da sizin pazarlama bütçenizin boşa harcanmasına neden olacaktır. O yüzden sitenizin mobil uyumlu olup olmadığına mutlaka dikkat etmelisiniz.

Mobil Cihazları Hedeflemelisiniz

Google ya da sosyal medya mecraları üzerinden reklam çalışması yaparken seçtiğiniz kitle içerisine mobil cihazları da eklemelisiniz. Şu anda neredeyse her platform mobil cihazların türüne göre yapmanıza olanak veriyor. Yani siz reklam çalışmalarınızda sadece iPhone kullananlar görsün istiyorsanız bunu seçme şansına sahipsiniz. Hazırladığınız reklam kampanyalarında bu detaylara mutlaka önem vermelisiniz. Bunlar hazırladığınız reklamların en doğru şekilde hedef kitleye ulaşmasını sağlayacaktır.

Doğru Hedefleme Yapmak

Bütün pazarlama çalışmalarında olduğu gibi mobil pazarlama çalışmalarında da hedefleme çok büyük önem taşıyor. Mobil cihazlara yönelik hazırladığınız reklamlarda da hedef kitlenin yaşı, hedef kitlenin özellikleri, kullandığı cihaz gibi bütün detayları hedeflemenizde kullanmalısınız. Daha sonrasında analitik sonuçları inceleyerek hangi mobil cihazlar ve hangi işletim sistemleri üzerinden daha fazla dönüşüm elde ettiğinizi anlayabilirsiniz. Sonrasında da bu şekilde hedeflemenizi daraltarak en doğru kitleye ulaşabilirsiniz.

Sahte Takipçi Almayın

Mobilde etkinliğinizi artırmak için sosyal medyaya önem vermelisiniz. Ama sosyal medyaya önem vermek demek sahte takipçi almak anlamına gelmiyor. Sahte takipçinin size dönüşüm anlamında hiçbir katkısı olmayacak. Sahte takipçiler ne etkileşiminizi artıracak, ne de site trafiğinizi artıracak sadece rakam olarak takipçi bölümünde öylece duracaklar. Etkileşim oranınız düşük olduğu için sosyal medya üzerindeki yaptığınız pazarlama çalışmalarının yatırım getirisi ciddi ölçüde düşecektir.

Genel Pazarlama Stratejinizin İçerisinde Mobil Pazarlama Yer Almalı

Pazarlama bütünü kapsar. Pazarlama çalışması içerisinde yapılacak bütün çalışmalar genel stratejinin içerisinde bulunmalıdır. O yüzden mutlaka mobil pazarlamayı genel stratejiye dahil etmelisiniz. Pazarlama bütçesi ayırırken mutlaka içerisinde mobil pazarlamaya da yer vermeli ve mobil üzerinde neler yapacağınız belirtmelisiniz.

Sosyal Medyaya Önem Vermelisiniz

Mobil pazarlama bünyesinde sosyal medyaya önem vermeyi barındırıyor. İnsanlar sosyal mecraları genellikle mobil üzerinden takip ediyorlar. Bu kullanıcılarla ilişki kurabilmek için sosyal medyada yeterince aktif olmanız gerekiyor.