E-Ticaret Blogu

Dijital Pazarlama

Mobil Site Tasarımında Geri Dönüşümleri Düşüren Etkenler Nelerdir?

Mobil Site Tasarımında Geri Dönüşümleri Düşüren Etkenler Nelerdir?

İnsanların büyük çoğunluğu gün içerisinde akıllı telefonlarını kullanıyorlar. Markalar da fırsattan istifade kullanıcıları sosyal medya reklamları ile yakalamaya çalışıyorlar. Markaların yaptıkları sosyal medya çalışmalarından ötürü, sitelerine gelen trafik gün geçtikçe artıyor. İşte tam burada da mobil site tasarımları her zaman olduğundan daha fazla önem kazanmaya başlıyor. Kullanıcıların, mobil olarak girdikleri sitelerde yaşadıkları deneyimlerin iyi olması için, markaların mobil site tasarımlarına ciddi manada önem vermesi gerekiyor.

Markalar, kullanıcılardan istedikleri dönüşümü elde etmek istiyorlarsa mobil görünümde site tasarımına gerektiği kadar önem vermeliler. İşte biz bugün mobil site tasarımlarında dikkat etmeniz gereken noktalara değineceğiz.

Ekranın Küçüklüğüne Dikkat

Mobil site tasarımlarının bir dezavantajı mobilde ürün incelemenin olabildiğince zor olması. Genelde kullanıcılar bilgisayarlar üzerinden geniş ekranda ürünleri incelemeye daha yatkınlar. Şöyle düşünebilirsiniz; insanlar zor olan şeylerden hoşlanmazlar. Eğer ki sizin sitenizde kullanıcı zorlanıyorsa kullanıcı sitenizden kaçar. Yani web siteniz yüzünüze kapatır. İşte tam olarak bu durumla karşılaşmamanız için yapmanız gereken bazı şeyler bulunuyor. Yapmanız gerekenler şöyle; ürün fotoğraflarınızı seçerken en kaliteli ve en yüksek çözünürlüğü olan görseli seçmelisiniz. Seçtiğiniz fotoğrafların ekrana sığıp sığmadığına dikkat etmelisiniz. Seçtiğiniz ürün fotoğraflarına kullanıcıların zoom yapabilmesi yani daha rahat inceleyebilmesi için büyük boyda açılma seçeneğini aktive etmeniz gerekiyor.

Kategori Sayfaları

Kullanıcılar, istedikleri ürünleri ararken kategori sayfaları üzerinde gezerler. İşte siz tam olarak burada devreye gireceksiniz. Kategori sayfalarında onlara fazla ürün göstermelisiniz. Bu sayede hem kullanıcıların sayfanızda geçirecekleri süreyi artırırken hem de aradıkları ürüne ulaşmalarını sağlayabilirsiniz.

Yavaş Yüklenen Sayfalar

Muhtemelen geri dönüşümlerinizi en çok etkileyen şey sayfalarınızın hızı. Masaüstü cihazlara oranla mobil cihazlarda internet bağlantısı biraz daha yavaş olabilir. Bide bunun haricinde web sitenizdeki sayfaların dosya boyutlarının yüksek olması sitenizin daha yavaş açılmasına sebep olur. Mobil cihazlar üzerinde kullanıcılar olabildiğince daha az beklemek istiyorlar. Malum hız dünyasında yaşıyoruz. Sitenizin hızı düşükse sitenizi terk eden kullanıcılara el sallayabilirsiniz. Bu durumlarla karşı karşıya kalmamak için site açılma hızınızı yükseltecek çalışmalar yapmalısınız.

Yapılan araştırmalar insanın doğası gereği sabırsız olma eğiliminde olduğunu söylüyor. Akamai ve Gomez.com’un yaptığı araştırmaya göre insanlar web sitenizin üzerine tıkladığında yüklenme zamanlaması 3 saniyeyi geçiyorsa kullanıcıların %50’si web sitenizden koşarak uzaklaşmaya başlıyor. Bu araştırmadan da anlaşılacağı üzere, web siteniz için en önemli şeylerden birinin hız olduğunu anlıyoruz.

Mobil Uyumlu Tasarımınızın Olmaması

Mobil site tasarımının optimize edilmemesi ve sitenizin mobil cihazlarla uyumlu olmaması ise geri dönüşüm kaybetmenizde ki en büyük etken diyebiliriz. Mobil uyumu bulunmayan tasarımlar, mobil cihazlarda kullanıcı deneyimini çok kötü etkilediği için günümüzde tercih edilmiyor. Bu yüzden kesinlikle ama kesinlikle ilk olarak dikkat etmeniz gereken nokta ana sitenizin mobile uyumlu olmasıdır.

Write a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.