E-Ticaret Blogu

Dijital Pazarlama

Online Reklam Nedir? Online Reklamlar İle Dönüşüm Nasıl Elde Edilir?

Online Reklam Nedir? Online Reklamlar İle Dönüşüm Nasıl Elde Edilir?

Online Reklam Yönetimi Nedir?

Online reklam, dijital kanallar üzerinden ürün veya hizmet tanıtımının yapılmasına denir. Potansiyel müşterilere ulaşabilmek adına online reklam yönetimi oldukça fazla önem taşımaktadır. Günümüzde reklam mecraları arasında en çok tercih edilen mecralarda biri haline dönüşen internet reklamcılığının reklamveren için bir sürü avantajı bulunmaktadır. İnternet reklamcılığının avantajlarını örneklemek gerekirse, internet reklamcılığı mesela sizi hedef kitlenizi seçerken yaş, cinsiyet, ilgi alanı gibi kırılımları seçebilme imkanı sunar. İnternet reklamcılığı sizin müşterilerinizi tanıyabilmenize ve onlara özel kişiselleştirilmiş reklamlar hazırlayabilmenize olanak sağlar. Bu liste daha fazla uzar da gider. Yani en net ifadeyle internet reklamcılığı sizin için oldukça bir gelir kaynağıdır.

Online Reklam Yönetimi Nedir?
Online Reklam Yönetimi Nedir?

Dönüşüm Optimizasyonu Nedir?

Web siteniz veya mobil uygulamanız için tanımladığınız makro ve mikro hedeflerin gerçekleştirilme oranını artırabilmek için yapılan çalışmalara dönüşüm optimizasyonu denir. Dönüşüm optimizasyonu için belirlenen hedefler her web sitesi için farklılık göstermektedir. Ama en temel manada dönüşüm optimizasyonu siteyen giren ziyaretçileri müşteriye, üyeye veya kullanıcıya dönüştürme amaçlı yapılır.

Dönüşüm Optimizasyonu Nedir?
Dönüşüm Optimizasyonu Nedir?

Online Reklam Yönetimi Neden Gereklidir?

Dijitalleşen dünya içerisinde basılı mecralarda yapılan iletişim çalışmalarının dönüşüm oranları oldukça düşüktür. Basılı mecraya harcanan bütçe kadar AdWords’e, Facebook Ads’e reklam verilse aradaki farkı kolaylıkla anlayabilirsiniz. Online reklam yönetimi yaptığınız taktirde sadece bilinirlik değil aynı zaman da satış yani ciro elde etme şansınız da oldukça yükselir. Unutmamalısınız ki Google gibi bir arama motorunu günde  1 milyardan fazla insan kullanmaktadır. Firma olarak burada boy göstermeniz hedef kitlenizin karşısına çıkmanız işletmenizi, cironuzu, karınızı oldukça fazla bir şekilde etkileyecektir.

Çevrimiçi Reklamlar İle Daha Fazla Dönüşüm Nasıl Elde Edilir?

En iyi reklam stratejilerini uygulamak, e-ticaret işletmenizin kaynaklarını daha etkin ve etkili bir şekilde kullanmanıza yardımcı olur. Trafiğinizi ve orantılı olarak dönüşümlerinizi de artırır.

E-ticaret sitenizin satışlarını artırmak istiyorsanız bu görevin sorumluluğu ve zorlu süreçleri sizi bunaltmış olabilir. Tabi ki böyle hissediyor olmanız çok normal. Sonuçta; yanlış kararlar alırsanız, kendinize yararlar yerine ekstra maliyetler çıkartarak zarar ödeyebilir ve piyasa üzerinde olan rekabetinizi kaybedebilirsiniz. Ancak; doğru ve kanıtlanmış stratejileri uygularsanız, e-ticaret girişiminiz için daha fazla çevrimiçi başarının tadını çıkarabilir, rakiplerinize karşı üstünlük sağlayabilirisiniz. Mevcut kaynaklarınızı israf etmeyi durdurmak ve pazarda daha fazla yer kazanmaya başlamak için aşağıdaki taktikleri kullanın.

Dikkat çek

Dünyanın en güzel ürünlerine sahipsiniz, ancak bundan kimse haberdar değil. Böyle bir konsepte sahipseniz çevrimiçi alanda daha fazla satmanın ilk adımı daha fazla dikkat çekmektir.

Ancak, çok fazla insanın dikkatlerinin nasıl çekileceği konusunda her zaman yanlış algılar vardır. Basit bir web sitesi oluşturabileceklerini, ürün veya hizmetlerini listeleyebileceklerini ve hedef kitlelerinin onları sihirli bir şekilde bulacağını düşünüyorlar. Bu doğru değil. Müşterilerinizin her an dikkatlerini çekmek isteyen, odaklarına temas etmeye çalışan milyonlarca farklı web sitesi, e-ticaret pazarı, uygulama ve işletme var.

Bu kalabalık pazarın arasından sıyrılmak ve dikkat çekmek için reklamlarınızda benzersiz olmanız gerekir. Örneğin, ürünün ana faydalarını doğrudan başlığa sunan bir Facebook reklamı yayınlayabilir ve ardından görüntüleyenleri tıklamalar ile e-ticaret sitenize teşvik edebilirsiniz. Dikkat etmeniz gereken durum içeriklerinizi hazırlarken haber sitesi formatında didaktik bir içerik yaklaşımı ile değil global sitelerin başarılarını artırdıkları, kanıtlı kılavuzlarda bahsedildiği gibi kitlenizin hayatlarına dokunan, hayatlarına olan etki ve katkılardan, yararlardan bahseden doğal ve özgün içerikler düzenlemeye özen göstermelisiniz. Örneğin; “Sigortanızda% 50 tasarruf edin! Daha fazla bilgi için buraya tıklayın.”

İlgi alanı oluştur

Çevrimiçi alanda dikkat çekmeye başladınız, e-ticaret siteniz artık dikkat çekiyor. Ancak bir sorununuz var ki kitleniz orada durmuyor. Kitlenizin hayal gücüne dokunup onları orada tutmaya devam etmelisiniz. Bu süreçte kitlenizin İlgisini tutunduran bir yer haline gelmelisiniz.

Potansiyel müşterilerinizi, reklam hedeflemeleriniz ile istenen eylemi gerçekleştirdikten sonra (e-ticaret sitenize tıklamak, kaydolmak veya video izlemek gibi), onları açılış, ürün veya teklif sayfanıza yönlendirmek ve onlardan tam anlamı ile bir dönüşüm almak istersiniz. Bu noktada ulaşılan yer yani web siteniz kesinlikle reklamlarınızın mesajlarınız ile bütünleştiğini belirleyen alakalı bilgiler ile eşleşmelidir. Güven kazanmak için ikinci bir şansınız olmayacak!

Örneğin, kilo vermek isteyen yaşlı erkekleri hedefliyorsanız, obezite risklerini ve bunun kalp hastalığı ve diyabetle olan bağlantısını listeleyebilirsiniz. Sigorta satıyorsanız, şirketinize geçiş yapmanın çeşitli faydalarına ve neden diğer şirketlerin aynı hizmet seviyesini sağlamada başarısız olduklarına dikkat çekin.

Reklamlarınızın bölümlerine ve içeriklerine eklediğiniz her şeyde sizin veya işinizin yararına hisler değil kitlenizin ihtiyaçları, istekleri ve korkularına odaklı yaklaşımlar oluşturmanızın gerektiğini unutmayın.

Arzu oluşturun

Artık ürününüzün kitleniz ile alakalı olduğunu yeterince göstermiş oldunuz. O zaman arzu oluşturma zamanıdır diyebiliriz. Önceki bölümde işiniz teklifinizin kitlenizin sorununu çözebileceğini göstermekti ama şimdi sağladığınız hizmetin algıda değerini artırmak ve satın alma hedefleriniz üzerine etkileyici bir arzu geliştirmelisiniz. Bunu yapamazsanız dönüşümleriniz bu nokta da terk işlemi görür.

Eğer kurabiye hamuru satıyorsanız, şunları söylemeyin: “Alacağınız en iyi kurabiye hamuru.” Bunun yerine, şöyle söyleyebilirsiniz: “Sevdiklerinizi tatlı çikolatalı kurabiyelerden oluşan zengin aroma kokuları ile karşılayın”. Bu teknik, okuyucuyu reklamınızla daha ilgili hale getirir. Arzu eklemeyi ihmal ederseniz daha az dönüşüm elde edersiniz.

Eylem isteyin

Önceki üç adım gerekliydi. Her zaman dikkatlerini çekmeli, ilgilerini çekmeli ve arzu seviyelerini yükseltmelisiniz. Ancak, bir sonraki adım olmadan başarılı bir reklam tamamlanmaz. Bu noktada ziyaretçilerinizden  belirli bir işlem yapmalarını istemeniz gerekir.

Bu önemli adımda, ne yapacağınızı ve nasıl yapılacağınızı tam olarak bilip ifade etmelisiniz aksi durumda potansiyel alıcıları kaybedebilirsiniz. Alıcıları kaybetmekten kaçının. Örnek: “Şimdi sipariş vermek için aşağıdaki formu doldurun. Ardından Sipariş’i tıklayın”. Ulaşım ile ilgili en kısa süreyi hedefleyerek tatmin duygusunu kesinleştirin.

Basit görünebilir, ancak çok fazla işletme bunu önemsemiyor ve bu yüzden satışları yüksek oranda kaçırıyor.

Ölçek

Önceki dört adım satış hunisini temsil ediyor şuan ise aşamalarınızın test edilmesi gerekiyor. Daha fazla dönüşüm istiyorsanız sık sık test etmelisiniz. Reklamınızın iki farklı sürümünü A / B testi olarak bir işlemde çalıştırmanız gerekiyor.

Müşterilerinizi, reklam stratejileriniz ile tutarlı bir şekilde artırmak ve dönüşümleri hızlandırmak için A / B testinden mutlaka yararlanmalısınız. Hangi reklamın daha iyi dönüşüm sağladığını belirlemeniz gerekir.

Takip et

Satışlarınızı artırmanın  en kolay yolu daha önce  ürününüzü satın almış olan müşterilerinize tekrardan dönüşüm hedeflemektir. Bir telefon, e-posta veya reklam takip sırası uygularsanız, tüketicinin sürekli olarak sizi unutmamasını sağlar sürekli olara fikirlerinde olabilirsiniz. Böylece tekrar satın alma zamanları geldiğinde sizi hatırlamaları çok daha mümkün olur.

Takip etmenin bir diğer faydası, hizmetinizin mevcut kullanıcıları ile harika iletişimler oluşturabilmenizdir. Bu süreç ayrıca teklifinizin zayıf yönlerini ve güçlü yanlarını keşfetmenizi sağlar böylece bunları geliştirebilirsiniz. Günümüzün hızlı hareket eden dünyasında, hızlı bir şekilde piyasada kalmak için bu süreçlere adapte olmanız gerekiyor. Bu kulağa basit gelebilir, ancak bunu yürütmek için bir disipline ihtiyacınız var. Bunlar, güçlü bir çevrimiçi reklam kampanyası için gereken adımlar: dikkat, ilgi, istek, eylem, test, takip. Bu formülün daha fazla dönüşüm ve satış elde ettiği kanıtlandı. E-ticaret paketinizi doğru seçmek en önemli adım. Yukarıda sizin için ortaya konan taktikleri kullanın ve işletmenizde daha fazla başarı elde etmeye başlayın.