E-Ticaret Blogu
E-ticaret, E-ticaret Rehberi

Pandemi Sonrası B2B ve B2C E-ticaret Trendleri Nelerdir?

Pandemi Sonrası B2B ve B2C E-ticaret Trendleri Nelerdir?

Son zamanlarda bilindiği üzere aslında pandeminin etkisiyle birlikte kullanıcı davranışlarında ciddi bir değişiklik oldu. Tabii kullanıcı davranışı değişiklikleriyle birlikte şirketlerin de özellikle B2C iş yapan ritail dediğimiz pazarda iş yapan, şirketlerinde kar marjlarını ciddi düştüğünü gördük. Bu anlamda B2B ve B2C E-ticaret Trendleri ve bu kavramların getirdiği yenilikler ve bu kavramların ayrımı tüm şirketleri de etkilemektedir. Bu iki farklı yol ayrımlarını değerlendirerek yeni dönemde güncel teknolojiler ile birlikte firmaların etkileneceği birçok nokta olacaktır.

B2B ve B2C E-ticaret Trendleri

Pandemiden Önce Retail Yani Parakende Satış Nasıl Yapılırdı?

Pandemiden önce özellikle retail dediğimiz yani perakende satış çok daha önemliydi. Avm’lerden, satış mağazalarından veya sokaklardan satış farkı oluşmaktaydı. Pandemiyle beraber kapanmalar geldi ve kapanmalar geldikten sonra insanlar hızlı bir şekilde bu ihtiyaçlarını online’dan gidermeye başladılar. Fakat ilk aşamada bu kapanma olup firmalar daha bu süreçlere uymadıkları için o arada global ticarette büyük bir düşüş gerçekleşti ki bu rakamlara baktığımız zaman %20-25’lere kadar düşen bir rakamlar vardı. 

Pandemiden Sonra Firmalar Online Satışa Nasıl Adapte Oldu? B2B ve B2C E-ticaret Trendleri Firmaları Nasıl Değiştirdi?

2019 ve 2020’de firmalar online satışlara uyum sağlamaya başladılar. Firmalar online satışa uyum sağladıkça bütün operasyonlarını online ortama taşımaya başladılar. Bütün operasyonlar online’a taşındıktan sonra ise bu sefer Türkiye’nin herhangi bir yerindeki firma, Türkiye’nin her yerine satış yapmaya başladı. Çünkü önceden perakende vardı ve perakende de satış yaptığın yer neresi örneğin bir avmde hizmet ediyorsan avm ve çevresine hizmet veriyorsun veya sokakta bir mağazan varsa o cadde ve o cadde’nin etrafındaki yerlere hizmet ediyorsun. 

Fakat iş online’a taşınmaya başladıktan sonra Türkiye’nin neresinde olduğunun çok bir önemi yoktu. Firma ürünleri kargoya veriyordu ve devam ediyordu. Şu anda da baktığımız zaman gerek pazar yerleri gerek ise e-ticaret tarafında büyük firmaları incelediğimiz takdirde İstanbul operasyonu ve Anadolu da dahil çok büyük operasyonlar gerçekleşmeye başladı. Çünkü firmalar artık konumdan bağımsız hareket ediyor. İşin toptan satış tarafında şöyle bir gerçek vardı, pandemiden önce firmalar toptan tarafta satış yaparlarken satışçılarına veya plasiyerleri gönderiyorlar ve bu plasiyerler üzerinden satış yapıyorlardı. 

B2B ve B2C E-ticaret Trendleri Neden Bu Kadar Popüler Oldu?

Pandemi ile beraber artık bunlar da azalmaya başladı. Artık bu firmalara tekrar ürün satabilmek için bu sefer herkes B2B satışlara başladı. B2B satışlara başladığımız zaman rakamları incelemeye başlıyoruz ve pandemiden önceki rakamların anca 2021’i sonunda yakalandığını görüyoruz. 

Pandeminin 2020 – 2021 Yıllarına Etkileri

2020 – 2021 arası global ticarette %25 bir büyüme gerçekleşti ve buradaki projeksiyona göre 28,5 trilyon dolarlık bir ciro gerçekleşti. Dünya genelinde bu %25’lik büyümeye eşittir. Tabii bu büyümenin 2022’de küçülmesi öngörülüyor fakat büyüme hızı olarak baktığımız zaman pandemiden önceki rakamlara yakaladığını görebiliyoruz. Pandemiden önceki rakamlar yakalandı fakat aynı yöntemlerle yakalanmadı. B2B altyapıları ile yakalanmaya başladı. B2B ile bu yakalanmaya başladıktan sonra firmalar da şunu gördü, bizim yatırım yapmamız gereken yer artık dijital altyapılar ki bu dijital altyapılar sayesinde sadece gittiğimiz ziyaret ettiğimiz yerler değil bizim günümüzde Dünyada ve Türkiye’de ihtiyaç olan neresi varsa burada her yere satış yapabiliyoruz. Bunun etkisiyle birlikte artık firmaların yatırım yapma durumları tamamen teknolojiyle alakalı olarak B2B iş modeline geliyor. 

Siz de B2B E-ticaret paketlerimize göz atarak Projesoft’un ayrıcalıklı dünyasına adım atın. Bu yazının daha geniş formatını izlemek için YouTube kanalımızı ziyaret edebilirsiniz.

Bir yorum yapın