Takip Etmeniz Gereken 7 B2B e-Ticaret Trendi

 

  1. Eski Yöntemlerden Vazgeçin

 

Geleneksel yaklaşımlara takılı kalarak B2B işinizi B2C ile karıştırmadığınızdan emin olun.

 

Birçok firmanın hala teknolojiyi gerektiği gibi benimsenmediğini ve  çoğu e-ticaret devinin eski sistemlere bağlı kalarak hata yaptığını belirtmekte fayda var.

Eski Sistem, artık marjinal faydası  azaldığı halde eski yazılım ve teknolojiye güvenmeyi ifade eder.

Oysa pazar gereksinimlerine uyum sağlamak için işinize katma değer yaratacak yeni teknikler, yazılımlar ve teknolojilere açık olmanız gerekiyor.

 

  1. Teknolojiye Yatırım Yapın

 

B2B işiniz tamamen dijital platformlarda çalıştığında, yalnızca mevcut yazılım ve teknoloji platformlarınızı yükseltmeniz gerekmez, aynı zamanda yeni teknolojilere de yatırım yapmanız gerekir.

 

Basitçe söylemek gerekirse, artan siber tehdit sayısı, şirketlerin sağlam güvenlik için yeni yazılımlara yatırım yapmasını gerektiriyor.

 

Ayrıca satış ve potansiyel müşteri sayınızı arttırmak için, web sitenizin ilgili aramalarda Google’ın en üstünde görünmesini sağlamak gerekir. Bunun için de profesyonel destek almanız gerekecektir.

 

 

  1. Kişiselleştirilmiş Alışveriş Deneyimi Sunun

 

Araştırmalara göre, B2B alıcılarının yaklaşık %50’si, önce kişiselleştirilmiş bir deneyim, sonra iş fırsatları sunan bir tedarikçiyle anlaşma imzalamayı daha  rahat buluyor.

Tedarikçi olarak alıcılara mükemmel bir deneyim sunabilmeniz için müşteri davranışlarını analiz etmeniz ve bu davranışlara göre stratejiler belirlemeniz gerekir. Her müşteri birbirinden farklı özelliklere sahiptir. İhtiyaçları doğru tespit edip buna göre aksiyon planları geliştirin.

 

  1. Ürüne Ulaşmayı Kolaylaştırın

 

Çoğunlukla B2B e-ticaret sitelerinin yaptığı en büyük hatalardan biri, müşterileri tam olarak aradıkları ürüne yönlendirebilecek modern bir ara yüzü kullanmamaktır. Çoğu durumda, müşteriler, satıcının empoze etmek istediği daha çok görür ve ihtiyacı olan ürünlere ulaşmakta zorlanır.

E-ticaret siteniz müşterilerin tam olarak aradığı şeyi bulmasını zorlaştırıyorsa bu büyük sorun olabilir. En iyi alışveriş deneyimi için kategoriyi iyi tanımlayın ve her ürüne hatırlaması kolay ve müşteriler arasında çok yaygın olarak kullanılan benzersiz bir ad verin.

Müşteriler istedikleri ürünleri dakikalar veya saatler yerine birkaç saniye içinde bulmalıdır. Bu nedenle, bu adımı öncelikli olarak değerlendirdiğinizden emin olun.

 

  1. Çapraz Satıştan Faydalanın

 

Çapraz satış, B2B e-ticaret yapan firmaların cirolarında önemli bir artış yaratır ve işin hızla büyümesini sağlar. Siz de diğer markalarla işbirliği yaparak çapraz satıştan yararlanabilirsiniz.

Burada dikkat etmeniz gereken en önemli konu; doğrudan bir rakip olmadıklarından emin olun…

 

  1. Sosyal Medya Platformlarınızı Satışa Entegre Edin

 

Sosyal medya pazarlamasının artık olmazsa olmaz hale geldiği bir sır değil.

 

Temel olarak B2B şirketleri, daha yüksek kazanç potansiyeli ile daha fazla satış getiren sosyal kanallardan yararlanır.

Araştırmalara göre, B2B alıcılarının yaklaşık %46’sı sosyal medya önerilerini tercih ediyor. B2B’lerin %54’ü, bir e-ticaret mağazası kurmadan önce sosyal ağlardaki kitlelerini güçlendiriyor.

 

 

  1. Siparişi Tamamlama Süreçlerini Kolaylaştırın

 

Takip edilmesi gereken bir diğer önemli trend, sipariş verme süresini kısaltmak. B2B alıcıları, piyasada kolayca bulabilecekleri bir ürünü araştırmak için çok zaman ayırmayı asla sevmezler. Bu nedenle, web sitenizde alışveriş tamamlamaya giden süreçleri kısaltın, kolaylaştırın.