Toptan Satış e-Ticaret B2B Pazarına Nasıl Değer Katıyor?

Toptancılar ve perakendeciler arasındaki temel fark, toptancıların toplu olarak işlem yapmaları, genellikle doğrudan işletmelere satış yapmaları, perakendecilerin ise genellikle daha küçük ölçekte doğrudan tüketicilere satış yapmalarıdır.
Bununla birlikte, ikisi arasında aşağıdakiler de dahil olmak üzere başka farklılıklar vardır:

Fiyatlandırma

Toptancılar ürünleri büyük miktarlarda satın aldıkları için, mümkün olan en düşük fiyatı bulmaları nihai başarılarının ayrılmaz bir parçasıdır. Her ürün için ne kadar az ödeme yapmak zorunda kalırlarsa, sonunda o kadar çok para kazanırlar.
Kulağa basit gelebilir, ancak önemli miktarda ürünle uğraşırken birkaç lira farkı, küçük bir işletmenin kar marjını artırabilir veya azaltabilir.

Öte yandan, fiyatlandırma perakende için değerli olsa da, toplu olarak satın almak zorunda olmadıkları için doğal olarak daha fazla esnekliğe sahiptirler.

Pazarlama

Pazarlama, her iki toptan satış organizasyonu için de önemli bir alan olsa da, perakendenin başarısı için kesinlikle kritik öneme sahiptir.
Toptancılar, öncelikle işletmelere satış yapan daha küçük bir müşteri tabanına sahiptir. Perakendeciler genellikle doğrudan perakende müşterilere pazarlama yaparlar. Müşteri tabanı sürekli değiştiği ve genişlediği için perakendeciler, kârlılığı ve şirket motivasyonlarını etkileyen pazarlamaya önemli ölçüde daha fazla harcama yapmalıdır.

Rekabet 

Herhangi bir kuruluşun karşılaştığı rekabet düzeyi, ürünlere ve satış yöntemine bağlıdır.
Toptancılar, hedeflemek için çok çeşitli ürün ve pazarlar arasından seçim yapabilir. Toplu alımlarla ilgilenen işletmeler olduğu sürece, toptancıların bir pazarı olacaktır.
Bireysel perakendeciler, toptancılardan çok daha fazla rekabetle uğraşır ve çoğu pazar diğer rakiplerle doymuştur. Tamamen yeni bir ürünle pazarlama yapmadığınız sürece, yolculuk muhtemelen daha karmaşık olacaktır.

 

Lokasyon

Perakende kuruluşları için lokasyon kritiktir. Perakendeciler, önemli bir caddede veya bir alışveriş merkezinin içinde olsun, tüketicilerin olduğu yerde olmalıdır – bunların tümü de pahalı olabilir.

Toptancılar, belirli konumlara veya pazarlara değil, farklı işletmelere satış yaptıkları için genellikle bu sorunu yaşamazlar.

Organizasyon

Toptancıların ana odak noktası depolama, nakliye ve sipariş karşılamadır. Burası onların ekmek parası, paranın kazanıldığı asıl yerdir. Organizasyonunu düzgün kurabilen, yönetebilen ve düzenli geliştirebilen toptan satış organizasyonları, daha büyük başarı elde edecek olanlardır.

Organizasyon işlerinin yalnızca bir yönü olduğundan, perakendeciler aynı endişelere sahip değildir. Birincil odak noktaları, pazarlama ve markalaşmadır.