E-Ticaret Blogu

Arama Motoru Optimizasyonu

Yeni Başlayanlar İçin SEO

Yeni Başlayanlar İçin SEO

Küçük ve orta ölçekli işletmeler de dahil neredeyse tüm firmaların internete girmeye başlamasıyla birlikte oldukça önemli bir hal kazanmaya başlayan SEO. Bu kavramı Türkçe olarak açıklamak gerekirse Arama Motoru Optimizasyonu anlamına geliyor. Biz de bugün site içi seo nedir, site dışı seo nedir, arama motorları nasıl çalışır, seo nedir, anahtar kelime nedir, backlink nedir gibi arama motoru optimizasyonu (SEO) içerisinde bulunan konuları derinlemesine ele alacağız. Öyleyse hadi anlatmaya başlayalım.

SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) Nedir?

SEO kelime olarak Search Engine Optimization kelimelerinin ilk harflerinin kısaltmasında oluşuyor. Türkçeye çevirmek gerekirse arama motoru optimizasyonu anlamına geliyor. Teknik olarak ise Google gibi arama motorlarında web sitenizin ve hazırladığınız içeriklerin kullanıcıların yaptığı aramalar sonrasında daha görünür olması, tıklanması üst sıralara yükselmesi şeklinde açıklayabiliriz.

Aslına bakılırsa SEO, en net haliyle optimize etmektir. Mantık tam olarak şu şekilde işler; kullanıcılar için içerik üret, arama motorları için optizasyonu sağla.

Arama Motorları Nasıl Çalışır?

Arama motorları internet üzerinde aradığımız herhangi bir şeyi bulmamıza yardımcı olur. Firmalar, ürün ve hizmetlerinin ne olduğunu, ne işe yaradığını anlatan web tasarımlarını web alanına yüklerler. Fakat bu yüklenen şeylerin kullanıcılar tarafından bulunabilir bir şekilde kullanıcıya sunulmasını arama motorları sağlar.

Arama motorlarının büyük bir çoğunluğu otomatikleşmiş sistemler üzerinden çalışır. Arama motorlarının botları, internet içerisinde bulunan milyonlarca internet sayfasının içerisinde gezerler. Ardından da bu web sitelerinin sayfalarını inceleyip kendi veri haznesi içerisine taşırlar. Sonrasında da belirli olan algoritmalara göre bu web sitelerini puanlayıp istenen sonuçlar içerisinde derecelendirilmiş şekilde kullanıcılara sunarlar. Arama motoru botları web sitelerini veya web sitesinin sayfasını ziyaret ettiği zaman şunları incelerler;

  • Web sayfasının yapısı
  • Hazırlanan içeriğin yapısı, orijinal olup olmadığı ve kelime sayısı
  • Başka sayfalara giden ve başka sayfalardan gelen link bağlantıları
  • İçeriklerde geçen anahtar kelime sıklığı

Bu ve bunun gibi birçok kriteri detaylı bir şekilde inceler. Ardından da bu incelemeler ana mekanizma üzerinde tam algoritmayla eşleştirilip kullanıcılara sunulur. Bu sayede arama motoru kullanıcılara en iyi ve en yararlı bilgiyi sunma serüvenini bitirmiş olur.

Google Algoritma Güncellemeleri

Google Diversity Güncellemesi

Google Diversity Güncellemesi
Google Diversity Güncellemesi

Google Diversity güncellemesi sonrasında ortaya çıkan en çarpıcı detay, arama sonuç sayfasında aynı domain adresine ait sonuçlarla ilgili yapılan bir güncellemedir. Bazen Google’da bir arama yaparsınız ve aynı siteye ait 2-3 url’yi alt alta görürsünüz. Google Diversity güncellemesi sonrasında bu tür bir liste sonucuyla karşılaşma olasılığımız artık yarı yarıya düştü diyebiliriz.

Google Çekirdek Güncellemesi – 1 Ağustos 2019

Google Çekirdek Güncellemesi – 1 Ağustos 2019
Google Çekirdek Güncellemesi – 1 Ağustos 2019

Google 1 Ağustos 2019 tarihinde “Core Updates” ile ilgili bir bilgilendirmede bulundu. Bu çekirdek güncellemeden sonra çok sayıda web sitesinin yerleri birbiriyle değişim gösterdiği, birçok web sitesinin kayıplar yaşadığını söylemişti. Bu güncellemenin en önemli başlığı site hızı ile ilgili olduğunu ve bu konu üzerine çok fazla duyuru yaptığını ve webmasterların gerekli çalışmaları yapabilmesi adına gerekli süre tanıdığını belirtmişti. Yılda birkaç kez gerçekleştirilen temel çekirdek güncellemelerin algoritmalarının, bazı siteler için kayıplara bazı siteler için de kazançlara yol açtığını söyledi.

1 Ağustos 2019 tarihli duyuruda Google, üç önemli başlığa değindi. Birincisi mobil uyumluluk, ikincisi site ve sayfa açılış hızı, üçüncüsü ise içerik.

Google BERT Nedir?

Google Bert Güncellemesi
Google Bert Güncellemesi

BERT, önceden eğitilmiş doğal dil işleme için sinir ağı tabanlı bir tekniktir. Kullanılan dil ile sorguların daha iyi anlaşılmasını sağlayan bir makine öğrenme algoritmasıdır. 25 Ekim 2019 tarihinde yapılan güncelleme sonrasında, yapılan sorguların daha iyi anlamlandırılıp, sorgulama yapan kişilere en doğru sayfaları sunma amacıyla yapay zeka algoritmasını geliştirdi. Bunun sonucunda da anahtar kelime yerine semantik algılamaya ve insanların konuştuğu dile doğru bir kayma başlamıştır. Birçok web sitesinin aniden olumlu veya olumsuz yönde sıralamasının değişmesinin nedeni de Google BERT güncellemesi sebebiyledir.

Anahtar Kelime Nedir?

Anahtar kelime, aslına bakılırsa tam olarak içeriğinizin ne olduğunu, ne anlattığını anlatan fikirler ve konulardır şeklinde tanımlanabilir. SEO açısında bakıldığında ise anahtar kelime, kullanıcıların arama yaparken tercih ettiği kelimeler veya kelime öbekleri şeklinde açıklanabilir. Aslında anahtar kelimeler sayfanızda bulunan her şeyin en özet halidir.

Site sahiplerinin arama motorundaki amacı sonuç sayfasından kendi web sitelerine organik bir şekilde trafik çekebilmektir. Bu amaca ulaşabilmek için kullandıkları anahtar kelimeler aynı zamanda alacakları trafiğin türünü de belirler. Dikkatsiz bir şekilde anahtar kelime seçip yanlış anahtar kelime tercihinde bulunursanız, yanlış arama sonuçlarında kitlelerin karşısına çıkar ve günün sonunda da hiçbir şey kazanamazsınız.

Site İçi SEO Nedir?

Site içi SEO, sitenin içerisinde gerçekleştirilecek teknik çalışmalardır. Web sitesinin, sayfa başlıkları, sayfa açıklamaları, site hızı, kod yapısı, içerik çalışması ve görsel optimizasyonu gibi çalışmalarını içerir.

Site Dışı SEO Nedir?

Site dışı SEO ise sitenin dışından sitenin sıralamasına fayda sağlayan çalışmaları içerisinde barındırır. Sosyal medya çalışmaları, backlink ve marka değerine artıracak çalışmalar şeklinde düşünülebilir.

 

Write a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.