Site Aramaları Moda Dikeyinde E-Ticaret Sitelerine Ne Tür Bir Bilgi Verebilir?

Stil, online moda ve güzellik markalarını pazarlama konusunda her şeydir. Tüketiciler, görsel açıdan zengin ürün sunumları ile birlikte renkler ve boyutlar gibi seçenekleri karşılaştırmanın kolay yollarını bekliyorlar.

Bu nedenle moda ve güzellik ürünleri satan online satıcılar, ürünlerini şık stilde vurgulayan yeni e-ticaret stratejilerinin uygulanmasında en ön sırada yer alıyor.

Tıpkı ana caddelerde yaptıkları gibi, online alışveriş mağazalarının renkleri, stilleri, siluetleri ve desenleri taramasına olanak tanıyan göz alıcı özellikler ile doldurarak, ziyaretçilere ihtiyaç duydukları ürünleri hızlı bir şekilde bulmalarına yardımcı olan gelişmiş arama sonuçları, sıralama seçenekleri ve mağazacılık taktikleriyle onları olası alıcılara dönüştürüyorlar.

Moda, güzellik ve hazır giyim müşterileriyle yaptığımız son araştırmaya dayanarak, en iyi moda ve güzellik online alışveriş sitelerinde bulunan ilgi çekici online deneyim türünü oluşturmak için birkaç en iyi uygulamayı bir araya getirdik.

Diğer sektörlerdeki markalar için, bu taktikleri kendi web sitenizle müşteri memnuniyetini artırmak için kullanılabilirsiniz.

Tutarlı bir deneyim yaratmak

Alışveriş yapan kullanıcılar, e-ticaret ve mobil ticaret siteleriniz dahil olmak üzere tüm kanallarda tutarlı bir görünüm ve his sunduğunuzda markanıza sadakat oluştururlar; ana sayfa, arama ve gezinme, ürün, açılış ve alışveriş sepeti sayfaları pazarlama ve reklam kampanyalarınızda olduğu gibi.

Bu tutarlılık, müşterilerinizin her zaman ne beklemeleri gerektiğini bilmelerini sağlayarak, markanızla olan yakınlıklarını ve doğal değerlerini güçlendirir.

Satmak için renk kullanın

Renk, moda ve güzellik alımları için belirleyici bir faktördür.

Alışveriş yapan kullanıcıların tekrar tekrar tıklamalarına gerek kalmadan seçenekleri görmelerine yardımcı olmak için arama sonuçlarına renk örnekleri ekleyin. Bu onlara alışveriş yapmak ve satın almak için harcayabilecekleri zaman kazandırır. Lüks perakendeci Harrods, müşterilerinin renklerine göre arama yapmasına ve daha sonra, ürün sonuçlarını arama sonuçları sayfasındaki renk örnekleri üzerinde dolaşarak seçtikleri ürünü diğer tonlarda görmelerini sağlar.

E-Ticaret Sitenizde birçok ürünü hızlı bir şekilde görüntüleyin

Alışveriş yapanlar caddelerde raflara göz atmayı severler. Online çevrede ise geniş bir ürün yelpazesini hızlı ve kolay bir şekilde görüntüleyen benzer bir deneyim isterler.

Hızlı Görüntüleme (Quick-View) özellikleriyle site araması gerçek dünyadaki tarama deneyimini çoğaltabilir ve müşterilerin satın almaya karar vermeden önce ürünleri yakından görmelerine yardımcı olur. Örneğin, alışveriş yapan kullanıcılar arama sonuçlarında resimlerin üzerine fareyi sürüklediğinde, bir açılır pencere daha büyük bir fotoğrafı, ürün ayrıntılarını ve sepete ekle düğmesini gösterebilir.

Bu, tüketicilerin sitenizden ayrılmamaları için sonuçlara göz atmaya odaklanmaları sağlayan akıllıca bir yöntemdir.

Diğer içeriği paylaşın 

Alışveriş yapanlar, kozmetik veya giyim gibi denenmesi gereken eşyaları satın almaktan çekinebilirler. Ancak, ürün açıklamasının ötesinde, blog yayınları, videolar ve kullanıcı yorumları gibi bilgileri okumanızı teşvik ederseniz, doğru satın alma işlemini gerçekleştirdiklerinden daha emin olabilirler.

Argo ve eşanlamlı kelimeleri işinize adapte edin

Tıpkı farklı yaş gruplarının kendi argo kelimeleri ve kelime dağarcığı gibi, farklı perakende endüstrileri de var. Diğer bir deyişle, yalnızca müşterilerinizle güvenilirlik kazanmak değil, aynı zamanda aramalarında doğru ürünlerin göründüğünden emin olmak istiyorsanız, onların dillerini kullanmanız gerekir.

Sitenizin arama verilerini, ziyaretçilerin arama kutusuna girdiği anahtar kelime terimleriyle eşleşecek şekilde eşleştirin ve bunları site aramasında eş anlamlı olarak ekleyin. (Ortak yazım hatalarını da eklediğinizden emin olun!)

İyileştirme seçenekleri sağlayın

Moda ve güzellik tüketicileri, ürünlere göz atmayı sever ve aramalarına başlamak için “ayakkabı” veya “botlar” gibi geniş anahtar kelime terimlerini kullanabilir. Aramalarını yönetmelerine yardımcı olmak için, bu ürünlere marka, boyut, stil, yaş, renk-ürün karması için uygun olan her şeyi-ürün seçeneklerini daraltmaya yardımcı olun.

Bayan moda perakendecisi Boden, alışveriş yapanların arama sonuçlarını vücut şekli veya en çok beğenilen ürünlerle hassaslaştırmasını sağlar.

Mobil aramaları teşvik edin

Alışveriş yapan kullanıcılar, alışveriş dürtüsü onları her vurduğunda harika yeni ürünler bulmak ister ve işte mobil cihazlar bu ihtiyacı karşılamaya yardımcı olur. Bu kitleyi kaçırmadığınızdan emin olun ve site aramanızı mobil sitenizde veya uygulamanızda alışveriş yapmak için sorunsuz ve basit hale getirmek üzere çalışmanızı ortaya koyun.

Diğer online sitelere göre kendi sitenizin baskınlığını ve çevrimiçi dönüşüm oranını artırmak için kendi çevrimiçi mağazanızda bu gelişmiş, ilgi çekici yaklaşımları uygularken, aynı zamanda yeni özelliklerin çalıştığından emin olmak için değişikliklerin A/B testi ile bu özelliklerin tam etkisini ölçtüğünüzden emin olun.

KAYNAK : https://econsultancy.com/blog/62283-what-fashion-and-beauty-retailers-can-teach-you-about-site-search

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir