Beymen E-Ticaret Başarı Hikayesi

1971 yılında kurulan Beymen, Türkiye’nin lider lüks moda mağazalarından bir tanesi. Türkiye’de erkek, kadın ve çocuklara yönelik moda ürünleri sunmakta.

2010 yılında açılan Beymen.com ise son 3 yılda yıllık ortalama %58 büyüyerek toplam Beymen satışlarının %9’una ulaştı. Beymen projesine başladığımızda Beymen ERP çözümü olarak SAP kullanılıyordu.

Beymen’in 40’tan fazla şubesi var ancak herhangi bir merkezi deposu yok. Bu nedenle tüm stoğu mağazalar arasında dağılıyor, bu nedenle stok yönetimini yapabilmek oldukça zorlaşıyordu. SAP mağaza entegrasyonu, SAP sipariş entegrasyonu ve SAP cari entegrasyonu üzerine gerçekleştirdiğimiz entegrasyonla birlikte e-ticaret sitesinde sağlıklı stok rakamları sunulabilir hale geldi. E-Ticaret sitesi üzerinden satış gerçekleştiğinde de en uygun mağazadan sipariş kaydı geçiyor, toplama emri oluşturup lojistik operasyonunu başlatıyoruz.

Beymen’in fark yaratan diğer başarısı ise müşteri sadakatini artırmak üzere birlikte dijitalde oluşturduğumuz sadakat kartı olan Beymen Kart idi. Sadakat kartı ile harcama ve kazanma aksiyonları alınabiliyor. Beymen Kart üzerinden sadık müşterilere yönelik özel kampanyalar kurgulandı, bunun için tüm müşteriler segmentlere ayrıldı ve uygun segmentteki müşterilere yönelik elde tutma oranları yükseltildi.

Standart yönelimin aksine Beymen müşterisi özel bir kitle olduğundan farklı bir kurgunun onlarda başarılı olduğunu gördük. Geliştirdiğimiz mağazadan teslimat modülü ile e-ticaret’ten ürünü satın alan kişiler isterlerse ürünü mağazadan geçerken alabiliyorlardı, mağazadan ürün teslim alanlara yönelik bir kaç fırsat sunduk. Bu fırsatları kullanan müşterilere özel mağaza içerisinde farklı promosyonlar da uygulanarak çapraz satışlar da gerçekleştirebiliyorlar. Bu satışları sağlayacak öneri modülünü de mağaza modülü ile birlikte Beymen için geliştirdik.