Dijital Pazarlama

Google AdWords Kampanyanızı Bozabilecek Hatalar

Eğer online olarak çalışmayı düşünüyorsanız Google’ı iyi kullanmanın, bulmacanın en önemli parçalarından birisi olduğunu biliyor olmalısınız. Google’ı anlamanın yanında tabii ki Adwords’de yer alıyor. Adwords’de yapacağınız reklam çalışmalarını doğru yapmadığınız takdirde veya reklam kampanyalarının optimizasyonunu doğru bir şekilde sağlamadığınız zaman para kaybetmeye başlıyorsunuz. Yani aslına bakarsanız cebiniz olan paranız direkt olarak Zuckerberg’in cebine intikal ediyor. Reklam optimizasyonları üzerine çalışmalar gerçekleştirerek hazırladığınız Adwords kampanyalarınızdan daha fazla geri dönüşüm alabilir ve elinizdeki bütçeyi çok daha iyi yönetebilirsiniz.

Google Ads, self servis olarak bulabileceğiniz en iyi reklam çalışmasıdır diyebiliriz. Eğer ki Google Adwords’te ne yaptığınızı biliyorsanız, Google Adwords sizin için etkisi yüksek, kullanıcı dostu olarak konumlanacaktır.

Bugünkü yazımızda Google Ads’e yeni başlayan kişilerin yaşayabileceği bazı sorunlar ve düşmemesi gereken tuzaklardan bahsedeceğiz. O halde artık anlatmaya başlayalım.

1- Temel Amacının Trafik Oluşturmak Olduğunu Varsaymak

Aslına bakıldığında bu bir hata değildir. Adwords reklamı yapan kişiler ufak tefek incelemeler yaptığı zaman sitelerine gelen organik ziyaretçilerin, ücretli ziyaretçilere oranla daha fazla trafik oluşturduklarını görürler. Sonrasında kafalarına şu soru takılır? Ben Adwords’e SEO’dan daha fazla para harcıyorum bu nasıl oluyor? Oysa ki değerlendirmeyi şu şekilde yapmalısınız; iyi bir Google Ads kampanyası, satın alma işlemini gerçekleştirme ihtimali yüksek olan ve sizin için daha değerli olan potansiyel müşterileri sitenize çekecektir. Unutmayın sitenize gelen bu tarz 5 tıklama, satın almaya hazır olmayan kişilerin yaptığı yüzlerce tıklamadan daha değerlidir.

2- Negatif Anahtar Kelimeler Kullanmamak

Kampanyanızı hazırlarken negatif anahtar kelimeler kullanmanız gerekiyor. Genel stratejinizi değiştirmeden işletmeniz için uygun olmayan kelimeleri ayıklamanız sizin için önemli.

Aslına bakarsanız negatif anahtar kelimeleri seçip uygulamanız gereksiz yere para harcamanızı da engeller. Örneğin belki de artık sunduğunuz bir hizmetini sunmuyorsunuz ama ona ilişkin anahtar kelimeler de Google’da çıktığınızı düşünün. Aslında hiçbir şey kazanmadan cebinizden paranızı alan bu döngüyü durdurmalısınız.

3- Bütçeyi Artırmakta İsteksiz Olmak

Google Adwords tamamen deneme yanılma yoluyla ilerleyen bir çalışmadır. Hedef pazarın ne yapacağı konusunda net bir plan yok ve insanların online’da olan etkinlikleri öngürülemeyen bir ölçüye sahip. Bu yüzden neyin işe yarayıp neyin işe yaramadığını ayarlayabilmek son derece önem taşıyor. Bu da tamamen çok fazla deneme yanılmayla oluyor. Google Ads’e yeni başlayanlar genelde bu süreçte bütçeyi artırmaktan korkuyorlar. Ama şunu söyleyebiliriz ki, Google Ads’e yeni başlayan kişiler için rakamlara güvenmek iyi bir fikirdir. O yüzden rakamlar size o yönde bir işaret veriyorsa daha fazla yatırım yapmaktan çekinmeyin.

4- Açılış Sayfalarını Optimize Edememek

Hazırlamış olduğunuz reklamlar harika olabilir, teklifleriniz de doğru olabilir, istediğiniz müşterileri de getirebiliyor olabilirsiniz ama işin sonunda web sitenizde dönüşüm yoksa bu işlemlerin hiçbiri bir mana ifade etmiyor. Ekstra şunu söyleyebiliriz; dönüşüm sağlayamadığınız takdirde Google bunu fark edecek ve aynı ziyaretçileri tekrar getirebilmek için daha fazla ücret ödemeye başlayacaksınız. Şunu unutmamalısınız ki; Adwords reklamı veriyorsanız artık web sitenizin hazır olması gerekiyor. Sitenize gelen ziyaretçiler her şeye olabildiğince kolay bir şekilde ulaşabilmeli ve mümkün olduğunca en basit şekilde onlara bir şeyler sunabiliyor olmalısınız.

5- Rekabeti Önemsememek

Aslına bakarsanız dijital pazarlamanın en güzel taraflarından birisi rakiplerinizin ne yaptığı hakkında kolay bir şekilde fikir edinebiliyorsunuz. Bu kolaylık sayesinde size uygun olan reklamları, onlardan esinlenerek kendinize uyarlayabilirsiniz.

Rakiplerinizin web sitelerinin açılış sayfalarının nasıl olduğunu, potansiyel müşterilerinin neden daha fazla ya da daha az olduğunu incelemelisiniz.

 

Write a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.