Dijital Pazarlama, E-ticaret

Google Alışveriş Reklamlarının E-Ticaret’te Sağladığı Avantajlar Neler?

Eğer bir e-ticaret sitesi sahibi iseniz en önemli gereksiniminiz bir reklam modeli olma özelliği barındıran Google Alışveriş Reklamları, İngilizcedeki tanımıyla Google Shopping Ads olacaktır. Ciddi bir kullanıcı sayısına sahip olan internet ortamında rekabet edebilmeniz için Google Alışveriş Reklamları sizin için önemli bir ihtiyaçtır. Kısaca e-ticaret siteniz üzerinde sunulan hizmet ve ya ürünlerin isim, resim, fiyat ve web site adıyla beraber Google arama sonuçları sayfasında listelenir. Yalnızca e-ticaret sitelerinin yararlanma imkanı bulabileceği Google Reklamları sayesinde çok daha geniş kitlelere ürün ve ya hizmet sunmak ve inanılmaz kazançlar elde etmek mümkün olmaktadır.

Sağladığı Avantajlar Nelerdir?

Çok Yüksek Tıklama Oranları; Sağladığı en önemli avantajlardan biri hiç şüphesiz yüksek tıklama oranlarıdır. Bu sayede e-ticaret sitesi sahipleri çok daha büyük sayıda tüketiciye ulaşma imkanı elde eder. İlk olarak kullanıcı aramakta olduğu ürün ve ya hizmeti, fiyat ve satışının yapıldığı mağaza olarak daha arama sonuçları sayfasında bulunuyorken görme imkanı elde ettiğinden dolayı tek bir kez tıklama oranları oldukça yüksek olmaktadır.

Normal reklam kanalları vasıtasıyla bu düzeyde bir kullanıcının dikkatini çekme olasılığı pek olmayabilmektedir. Bununla birlikte tıklama başına ücretlendirilme söz konusu olmasından dolayı dilediğiniz kadar ürünleriniz liste haline getirilsin ve gösterim alsın herhangi bir biçimde ücret ödemeniz gerekmiyor. Kullanıcı pek çok seçenek arasından eğer sizin ürün veya sunmakta olduğunuz hizmetlere tıklama yapıyorsa zaten alma kararını genellikle %90 oranında vermiş olmaktadır.

Fiyat Karşılaştırma Olanağı; Eğer reklamını yaptığınız hizmet ya da üründe fiyat avantajınız söz konusu ise Google Alışveriş Reklamları modeli bu durumda çok iyi çalışmaktadır. Örneğin bir kahve makinesi satışı yapıyorsunuz ve sizinle birlikte ürün reklamları çıkan diğer ticari sitelere kıyasla fiyatınız 10 TL dahi uygun olsa burada fiyat odaklı olan kullanıcılar direk olarak sizin sitenizi ziyaret etmeyi tercih edecektir. Çünkü diğer web sayfalarını teker teker tıklayarak fiyat araştırması yapmak oldukça fazla zaman alacağından reklamları listelenen markalar arasında bir tercih yaparak satın alma işlemi gerçekleştirme yoluna gidecektir.

Arama Neticeleri Sayfasını Domine Etme İmkanı; Google AdWords search reklam modelini kullanmanız durumunda beraberinde kesinlikle Google Alışveriş Reklamları kullanmanız sizin için aynı sayfa üzerinden iki reklam gösterme olanağı sunar. Bunun anlamı alışveriş reklamlarınızın search reklamlarınız ile birlikte aynı anda gösterilebiliyor olmasıdır.

Yüksek Satın alma Oranı; İnternet kullanıcıları yapmakta oldukları aramalarını ne kadar uzun süreli yaparsa satın alma oranı da bir o kadar yüksek olmaktadır. Bunun nedeni kullanıcının araştırmanısı artık tamamlamış olması diğer bir deyimle alacak olduğu ürünün modeli ve markasına ve beraberinde rengine karar vermiş olmasıdır. Bu durumda da yapmış olduğu aramanın detaylı ve uzun süreli olmasına yol açmaktadır.

Mobilde Geniş Alan Kaplama; Günümüzde mobil cihazların gelişmesiyle birlikte artık kullanıcılar masaüstü bilgisayarlardan daha çok akıllı telefon, tablet gibi pek çok çeşitliliği bulunan mobil cihazlara yönelmiş durumdadır. Bu sayede akıllı telefon ve ya benzeri cihazlar üzerinden arama yapan kullanıcılara daha büyük alanlar kaplamak suretiyle reklam göstermeniz sizin lehinize olan önemli bir avantaj sağlar.

Google Alışveriş Reklamları Nasıl Kullanılır?

E-ticaret siteniz varsa kesinlikle Google Alışveriş Reklam modelini kullanmanız gerekmektedir. Bunun için ilk olarak e-ticaret sitenizdeki ürünlerin bilgilerini içeren Google’ın kabul ettiği formatta XML hazırlamanız gerekmektedir. Söz konusu XML sizin e-ticaret sitenizdeki mevcut fiyatlar değiştiğinde mutlaka otomatik güncellenmeli aksi olması durumunda reklamdaki ürün fiyatı ile e-ticaret sitenizdeki mevcut fiyatın farklı olması durumunda Google politikası gereği doğrultusunda hesabınız askıya alınacak ve reklamlarınızın gösterilmesi yasaklanacaktır.

Sonrasında ise Google Merchant Center hesabı oluşturmanız ve buraya XML’i tanımlamanız gerekmektedir. Bunun nedeni ürünlerinizi Merchant center’a gönderiyor olmanız ve Google’ın oradaki bilgiler doğrultusunda sizin reklamınızda kullanıyor olmasıdır. Bir sonraki etap ise Google AdWords hesabınız vasıtasıyla Merchant Center hesabınızı bağlamak olacaktır. Bu işlem ürün bilgilerinizi AdWords üzerinde oluşturacağınız Alışveriş kampanyanızı da görebilmenizi sağlayacak. Konuyla ilgili olarak akılda tutmanız gereken nokta Merchant Center’a ürünlerinizi gönderseniz dahi eğer AdWords hesabınızda alışveriş kampanyası açmazsanız reklamlarınız gösterilmeyecektir.

Write a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.