Instagram’da Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gereken 9 Şey!

Instagram’da satış yapmak için neler yapmalısınız, instagram’dan satış nasıl yapılır, instagram’da satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz gibi konular hakkındaki tüm detayları bu yazımızda bulabilirsiniz.

Türkiye’de oldukça fazla sayıda aktif kullanıcısı bulunan Instagram platformu, ufak butiklerin, genç girişimcilerin ve markaların iştahını oldukça kabartmaktadır. Bu nedenle Instagram’da satış yapmanın tüyoları nelerdir, konusuna değinerek yazımıza giriş yapalım!

1) Instagram Profiliniz Kurumsal Gözükmeli

Öncelikle e-ticaret siteniz ya da Instagram’da ürün satmak için oluşturduğunuz hesabın kişisel hesabınızdan farklı bir hesap olması gerekmektedir. Bu oluşturduğunuz işletme hesabı içerisinde gerçekleştireceğiniz paylaşımlarda da samimi fakat kurumsal bir dil kullanmaya dikkat etmeniz gerekmektedir.

2) Etkileyici Görseller Kullanın

Dünyanın neredeyse tamamen görselliğe doğru kaydığı yadsınamaz bir gerçek. Artık kimse kötü bir görseli beğenmiyor ya da kötü bir görsel gördüğü zaman hemen o sayfadan gidiyor veya görseli kapatıyor. Yani normal olarak beğenilmeyen ve ilgi çekmeyen görseller ve videolar, daha az gösterim almaya başlıyor. Bu nedenle daha önce yaptığınız paylaşımları analiz ederek hangi paylaşımlarınız daha çok ilgi görmüşse o tarz içeriklerle devam etmek işletmeniz için daha faydalı olacaktır.

3) Doğru Hashtag Kullanımı

Hesabınızı takip eden kişi sayısı bugüne göre değerlendirildiğinde az olabilir, fakat doğru hashtag kullanımıyla takipçilerinizi artırabilir ve içeriklerinizin daha çok kişiye ulaşmasını sağlayabilirsiniz. İçeriklerinize hashtag eklerken Instagram’da en sık kullanılan etkiletleri seçmeniz, daha çok kişiye erişebilmeniz için fayda sağlayacaktır.

4) E-Ticaret Sitenize Yönlendirin

Instagram hesabınızda ve yaptığınız içerik paylaşımlarında kesinlikle ürünleri satışa sunduğunuz e-ticaret sitenizi belirtmeniz gerekmektedir. Eğer ki halihazırda bir e-ticaret siteniz yoksa e-ticaret paketlerimize göz atarak hızlıca bir tane oluşturabilir ve ürünlerinizi hemen siteye ekleyerek web üzerinden de satış yapmaya başlayabilirsiniz.

5) Düşük Bütçelerle Reklamlar Oluşturmaya Başlayın

Facebook ve Instagram’ın sahibi aynı kişi olduğundan iki mecra için de reklamları Facebook Business paneli üzerinden hazırlayabiliyorsunuz. Bu panel içerisine girerek Instagram üzerinde satışa sunduğunuz ürünleri ufak bütçelerle öne çıkararak satışlarınızı artırabilirsiniz.

6) Instagram Hikayelerini Kullanın

Sponsorlu olarak hazırlansın veya hazırlanmasın Instagram’ın hikaye özelliği takipçilerinizle bağ kurmanın en etkili yollarından bir tanesidir. Eğer ki yeni müşteriler elde etme gibi bir hedefiniz varsa Instagram’ın hikaye özelliğini kesinlikle kullanmanızı tavsiye ederiz.

7) Influencerlarla İşbirliği Yapın

Eğer ki Instagram mecrası üzerinde potansiyel müşterilerinizle hızlı bir şekilde iletişime geçmek gibi bir düşünceniz varsa bunun en kısa yolu sektörünüz ile alakalı micro influencerlarla işbirliği yapmaktır. Çünkü günümüzde insanlar takip ettikleri kişilerin vermiş olduğu tavsiyelere güveniyor ve onların önerdiği hizmetleri ya da ürünleri hemen satın alıyor. Bu nedenle influencer işbirliğini sizin için olmazsa olmazlardan biri olarak düşünebilirsiniz.

8) Tüketicilerinizin Size Gönderdiği Görselleri Yayınlayın

Takipçilerinize faydalı içerik sağlamak için tüketicilerinizin size göndermiş olduğu içerikleri paylaşabilirsiniz. Takipçilerinizin işletmenizden satın aldığı ürünleri sizinle paylaşması ve izin verdikleri takdirde sizin de bu içerikleri diğer takipçilerinizle paylaşmanız, markanızın daha gerçek ve güvenilir bir kimlik oluşturmasını sağlayacaktır. Bu tür paylaşımlar normal paylaşımlarınıza kıyasla daha fazla ilgi göstereceklerdir.

9) Doğru Zamanda İçerik Paylaşımlarını Yapın

Instagram’da sürekli olarak ardarda içerik paylaşmak mevcutta bulunan takipçilerinizi rahatsız edebilir. Ana feed ekranlarında tek karşılaştıkları şey sizin görselleriniz olursa yüksek ihtimalle sizden rahatsız olacak ve sayfanızı takibi bırakacaklardır. Fakat düzenli olarak ana feed ekranına düşmeniz için de belli bir düzen içerisinde paylaşım yapmanız gerekmektedir. Bunu başarabilmenin en iyi yolu sizi takip eden kullanıcıların çevrimiçi olduğu yoğun gün ve saatlerde içerik paylaşmaktır. HootSuite ya da Sprout Social gibi toollarla içeriklerinizi gün ve saatlere göre zamanlayabilirsiniz.

Kendi E-Ticaret Sitenizi Nasıl Oluşturabilirsiniz?

Projesoft olarak e-ticaret sürecinizde gerek uzman ekibimizle gerek sektörde de günden güne değişen ve gelişen dokümanlarla, ayrıca bir de düzenlediğimiz etkinliklerle daima sizinle birlikteyiz. Hemen, şimdi e-ticaret paketlerimizden herhangi bir tanesini 15 gün süreyle ücretsiz olarak deneyebilir, Instagram’da gerçekleştirdiğiniz satışlarınızı buradan da yaparak satış ve kazanç oranlarınızı artırabilirsiniz. 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir