Ticaret Sitesinin Aktif Olması İçin Sosyal Medya Kullanımı

Kâr amacı gütmek ve şirketlerin satmak istedikleri kategorilerde, daha fazla aktif olabilmek adına açılmış olan ticaret sitelerinde, fazla kişiye ulaşabilmek temel esaslardandır. Ancak ticaret amaçlı sitelerin olduğu kadar, farklı amaçlar doğrultusunda açılmış olan sitelerin sayısı milyonlar ile ifade edilmektedir. Bu nedenle arama motorlarında sitelerin en üst sıralarda yer alması için ise zorlu süreçlerden geçilmesi gerekir.

Ancak belli başlı uygulama ve işlemlere yer verildiği durumlarda, en üst sırada yer almak ve akılda kalıcı sitelere sahip olmak, düşünülen kadar zor olmayabilir. Öncelikle e-ticaret’te sosyal medya yönetimi, sitelerde seo uyumu, hız grafikleri, tasarımlar ve de reklam çalışmalarının olduğu kadar önemli uygulamaların başında yer alıyor. Bu bilgilerden yola çıkarak, son 2-3 yıl içerisinde hayatımıza giren ve insanlar arasında en fazla üyesi bulunan soysal medya hesaplarının takibi ve şirketler adına üyelik açılmasına özen gösterilmesi gerekir. Açılan sosyal medya hesapları ile sitelerin uyumuna dikkat etmeniz gereken bazı kurallar yer almaktadır.

Sitelerinize Sosyal Medya Butonu Ekleyin

İyi bir seo çalışması ve reklam işlemleri sonrasında dikkat etmeniz gereken sosyal medya yönetimlerinde, paylaşımlar kadar site üzerindeki uyumlara da özen göstermeniz gerekir. Öncelikle siteye gelen ziyaretçilerinizin, sosyal medya hesaplarınızdaki butonlara ulaşmasına özen gösterin. Satışa sunmuş olduğunuz ürünlerin altına çok fazla büyük ya da çok küçük olmayacak derecede, sosyal medya butonlarınızı ekleyebilirsiniz.

Bu sayede, site ve firmanıza ait olan diğer paylaşımlara ulaşma imkânı yakalayabilecek olan müşterileriniz, sosyal medya paylaşımlarınıza dikkat ederek de alışveriş tercihlerinize puan verebilecektir. Ancak butonları aktif ederken, beğenme ya da yorum yapma gibi linkler ile değil, yalnızca sayfaya giriş linkleri ile paylaşmaya özen gösterin. Bunun nedeni ise birçok kullanıcı, sosyal medya hesapları üzerinde gezdiği ya da beğendiği sayfaların ana sayfada gözükmesini istememesidir. Yalnızca kendi arzunuza göre değil, aynı zamanda müşterilerinizin isteyebilecekleri standartlara göre yönetimlerinizi düzenlemeye çalışmalısınız.

Videolu Paylaşımlara Yönelin

Yazılı ya da görsel içerikli paylaşımların yanı sıra, son dönemlerde videoyu paylaşımlarda insanlar arasında oldukça popüler olmuştur. Buna göre görüntü kalitesi yüksek olan videolu içerikleri, özgün olarak çekebilir ve ürünlerinizi sesli, aynı zamanda oynatıcılı şekilde tanıtarak, uzman personelleriniz ile birlikte hizmetlerinizin ne denli kaliteli olduğu imajını müşterilerinize verebilirsiniz. Çekilecek olan videolarda ise yalnızca ürün değil, aynı zamanda farklı görselleri de ekleyerek, daha fazla izleme oranı artırma ayrıcalıklarına erişmeniz mümkün olmaktadır.

Sosyal Medya Reklamlarından Yararlanın

Tıpkı televizyon kanallarında yapılan reklamlar gibi sosyal medya hesaplarınız içinde ücretli şekilde reklam vermeyi deneyebilirsiniz. Kurumsal firmanıza ait olan sosyal medya hesaplarını tanıtmak ve geniş kitlelere ulaşmak amacı ile ödeyecek olduğunuz reklam ücretlerinden çekinmemeniz gerekmektedir. Daha fazla ziyaretçi ve müşteri çekebilecek olduğunuzu sürekli olarak düşünmeniz gerekmekte ve ödemiş olduğunuz ücreti kısa süre içerisinde kazanabilecek kapasitede olduğunuzu kendinize sürekli olarak hissettirmelisiniz.

Sosyal Medya Üzerinde Site Linkinizi Geçirin

Açmış olduğunuz sitelere daha fazla kişinin gelmesi için gerekli olan sosyal medya hesaplarınızda, siteye direkt olarak ziyaretçi atabilmenin en etkili yollarından birisi de tabi ki sitenin resmi linkini geçirmektir. Ancak hakkımızda ya da güncel paylaşımlarınızda yer verecek olduğunuz site linkini direkt olarak değil, görsel ya da yazı üzerinde belirli aralıklarda geçirmeniz daha doğru olacaktır. Paylaşımlar sırasında da kurumsal bir dil ile ifade kurmak yerine, daha samimi şekilde yazılar paylaşmaya özen göstermeniz, diğer sosyal medya müşterilerinizin de sizi tercih etme konusunda daha üst sıralarda olmasına neden olacaktır.