İçerik Pazarlama

E-Ticaret İçin Önemli Olan İçerik Türleri

E-ticaret siteleri müşterilerine sadece sundukları ürünleri ve hizmetleri tanıtarak başarılı olamazlar. Bunun yanında hedef kitleleri için uygun içerik sağlamaları gerekir. Peki günümüzde e-ticarette hangi tür içerikler daha ön planda? Bir e-ticaret sahibi olarak hangi içeriklere daha fazla önem vermelisiniz onu anlatmaya başlayalım.

Video İçerik Gün Geçtikçe Daha Kıymetli Hale Geliyor

Birçok kişi internette sürekli olarak video arıyor. Gelişen teknoloji ve daha hızlı internet erişimi sayesinde video içeriğe olan talep gün geçtikçe daha da artıyor. İşletmeler de video içeriğin, ziyaretçileri sitelerinde daha fazla tuttuğunu ve video içerik ile birlikte daha fazla etkileşim alındığını anlamaya başladı. Ama işte işletmelerin bunu sadece anlamaları yetmiyor. İşletmeler video içeriği, çevrimiçi içerik stratejisinin bir parçası haline getirmeye başlamalılar.

Bir müşterinin ilgili video içeriği izledikten sonra bir ürünü satın alma ihtimali artıyor. Bunun nedenleri ise şu şekilde:

– Ürünü çalışırken görebiliyor olmasından

– Ürün hakkında daha fazla bilgi edinebiliyor olmasından

– İçeriğin daha hızlı bir şekilde bulunup, sindirilmesinden

İlgili Rehber: İşletmeler Video İçerik Hazırlarken Neleri Yapmamalı?

Blog İçeriğin Marka ve Kimliği Şekillendirebilmesi

Blog içeriklerinin e-ticaret işiniz için çok önemli olmasının temel nedenlerinden birisi marka değerlerinizi ve kimliğinizi şekillendirebiliyor olmasıdır. Blog içerik ürünlerinizi ve hizmetlerinizi tanıtmakla kalmaz, bunun haricinde potansiyel müşterilerinizin marka kişiliğinizi anlayabilmelerini ve içerisinde olduğunuz sektörle ilgili bilgileri öğrenebilmelerini sağlar.

E-ticaret sitelerinde blog oluşturulmasının temel nedenleri şunlardır:

– Sektörünüzle ilgili bilgilerinizi ve deneyimlerinizi sergileyebilirsiniz

– Hedef kitlenizle ve meslektaşlarınızla ilişkiler geliştirebilirsiniz

– Marka imajınızı ve kimliğinizi geliştirebilirsiniz

– Sosyal medyada paylaşabilirsiniz

Editoryal İçerik

Editoryal içerik çalışmaları, genelde hedef kitleyi bilgilendirmek ve işletmenizi bulunduğu sektörde güvenilir bir otorite olarak göstermek için yapılır. E-ticaret işletmesi olarak çok sayıda rakibiniz olacak. Potansiyel müşterileriniz de işletmenize güven duyabilecekleri bir şeyler arayışında olacaklar. Editoryal içerik, potansiyel müşterilerinizi tavlamanın en kolay ve en güçlü yollarından bir tanesidir.

Kullanıcı Tarafından Oluşturulan İçerik

İşletmelerin, hedef kitlelerini kendisi için kullanabilmesi hiç bu kadar kolay olmamıştı. Sosyal medya mecralarını, bir pazarlama platformu olarak kullanmak yerine müşterilerinizle gerçekten etkileşime geçebilme yerleri olarak görmelisiniz. Sosyal medya mecralarında başarılı olan işletmeler, kullanıcılarını dinliyorlar, geri bildirimlerini alıyorlar ve son olarak onları tartışmaya teşvik ediyorlar. Potansiyel müşterilere ikna edici bir şey sunmak istiyorsanız, mevcut müşterilerinizin size samimi bir şekilde referans olması sizin için yeterlidir. E-ticaret işletmeleri için kullanıcı tarafından oluşturulan içerik çok ama çok önemlidir. Bir müşteriniz sizden bir ürün veya hizmet satın alıp kullandığında ve sonrasında sizin hakkınızda yaşadığı deneyimi çevrimiçi olarak paylaşıp potansiyel müşterilerinize aktardığında, ürünlerinizin ya da hizmetlerinizin kalitesini hiçbir şey yapmadan kanıtlamış olursunuz. Buradan sonra size düşen sadece sizin hakkınızda bu şekilde olumlu paylaşımlar yapan kişileri, potansiyel müşterilerinizle paylaşarak insanların markanız hakkında ne düşündüğünü göstermek olacaktır.

İlgili Rehber: Markanızı User Genetared Content ile Nasıl Büyütebilirsiniz?

Ürün Sayfası İçeriği

Müşterilerinize tam olarak ne sunduğunuzu göstermek için yüksek kaliteli görüntüler ve bunun yanında tabii ki video içerik kullanmalısınız. Kolay okunabilen ve aynı zamanda kaygan bir ürün sayfası e-ticaret sitelerinin olmazsa olmazıdır. Kişilerin belirli ürünleri ya da hizmetleri ararlarken sizin sitenizi bulabilmeleri için uygun anahtar kelimeleri kullanın. Sitenize gelen ziyaretçileri müşteriniz haline dönüştürebilmek için içeriğinizin olabildiğince bilgilendirici, açıklayıcı, gerekli talimatların bulunduğu şekilde hazırlamalısınız. Kısacası potansiyel bir müşterinin bilmek isteyebileceği her türlü bilgiyi oraya eklemelisiniz.

Write a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.