Sosyal Medyada İçeriklerinizin Etkileşim Performansını Nasıl Artırabilirsiniz?

Sosyal medyada paylaştığınız içerikler organik olarak size etkileşim getirse bile, sosyal platformların algoritmaları buna çok fazla izin vermiyor. Ama işletme olarak sizin de oralarda boy göstermeniz gerekiyor. Peki ne mi yapmalısınız? İstesenizde istemesenizde sosyal ağlarda yer alıyorsanız ve içeriklerinizin etkileşimlerinin artmasını istiyorsanız içeriklerinizi küçük bütçeli reklamlarla desteklemek zorundasınız.

Her sosyal medya platformunun dinamiği farklı olduğu için performans artırma ve reklam çalışmaları her birinde farklılık gösteriyor. Biz de bugün sosyal medyada paylaştığınız içerikleri küçük bütçeli reklamlarla nasıl destekleyebilirsiniz onu anlatmaya çalışacağız. Bu yazımızda sadece 3 sosyal platformu ele alacağız. Bunlar şu şekilde; Facebook, Twitter ve Instagram. Bu 3 sosyal platformda yaptığınız içerik paylaşımlarının etkileşimlerini reklamla nasıl artırabilirsiniz konusu üzerinde konuşmaya başlayalım artık.

Facebook’ta Sosyal Medya İçeriklerinin Performansı Nasıl Artırılır?

Facebook’ta paylaştığınız içerikleri, reklam platformuna girmeden ana sayfanız üzerinden ayarlayabiliyorsunuz. Facebook’ta performans artırma çalışmalarını yapabilmek için şu adımları izlemelisiniz:

1- Facebook’taki marka sayfanız üzerinden hangi içeriği öne çıkarmak istiyorsanız o içeriği seçin.

2- Paylaştığınız içeriğin altında bulunan “Gönderiyi Öne Çıkar” seçeneğinin üzerine tıklayın.

3- İçeriğin ulaşmasını istediğiniz hedef kitleyi seçin. Burada bulunan en önemli nokta hedef kitle bölümüdür. Hedef kitlenizi doğru bir şekilde belirlediğiniz takdirde içeriğinizdeki artan etkileşim oranını görünce siz de çok şaşıracaksınız. Ama işte bu durumun tam tersi de bulunuyor. Hedeflemenizi doğru yapmadığınız takdirde paranız boşa gitmiş gibi hissedebilirsiniz. O yüzden hedef kitle noktasına çok dikkat etmelisiniz.

4- Öne çıkarma işlemini gerçekleştirebilmek için bütçenizi ayarlamanız gerekiyor. Küçük küçük bütçelerle birden fazla gönderiyi öne çıkartarak içeriklerinizin etkileşimini yükseltebilirsiniz. Sosyal medya üzerinden bu çalışmaları düzenli bir şekilde yaparak dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Twitter’da Sosyal Medya İçeriklerinin Performansı Nasıl Artırılır?

Twitter’da da yine aynı şekilde içeriklerinizi öne çıkartabilirsiniz. Twitter’da bulunan reklam ve öne çıkartma özelliklerini kullanarak etkileşim oranlarınızı artırabilirsiniz. Twitter’da içeriklerinizin etkileşimlerini artırabilmek için şunları yapmalısınız:

1- Tweet etkinliği seçeneğine tıklayın.

2- “Daha geniş bir kitleye ulaşın” mesajının altında yer alan “Başla” butonuna tıklayın.

3- Karşınıza gelen ekrana kart bilgileri, fatura adresi gibi bilgileri girin.

4- Tweetinizin ulaşmasını istediğiniz kitleyi belirleyin. Facebook’ta olduğu gibi Twiter’da da hedefleme yapmanız gerekiyor. Kesinlikle ama kesinlikle hedeflemenizi yapıp gönderinizi öne çıkartın. Harcadığınız parayı boşa harcamak istemiyorsanız en değerli kısım olan hedefleme kısmını atlamadan doğru bir şekilde hedeflemenizi yapın.

5- Son olarak öne çıkarma işlemini gerçekleştirmek için bütçenizi belirlemeniz gerekiyor. Öne çıkarmayı plandığınız tweetin kaç gün boyunca öne çıkarılacağını ve her gün kaç harcanmasını istediğinizi belirtin ve reklamınızı yayınlayın.

Instagram’da Sosyal Medya İçeriklerinin Performansı Nasıl Artırılır?

Instagram’da paylaştığınız içeriklerin etkileşim oranını artırmak için paylaştığınız gönderiye reklam vermek zorundasınız. Çünkü Instagram, algoritmasında artık şunu söylüyor: para vermezsen etkileşim yok. O yüzden Instagram’da içeriklerinizin etkileşimini artırabilmek için yapmanız gereken şeyler şöyle:

1- İlk olarak şunu söyleyelim: Instagram’da reklam verebilmek için işletme profiline geçmeniz gerekiyor. Sonrasında ise Instagram’da paylaştığınız içeriğin altında yer alan “Tanıtım Yap” seçeneğine tıklayın.

2- Instagram’da birden fazla reklam modeli yer alıyor. Bu yüzden yapacağınız reklamın amacının ne olduğunu seçmeniz gerekiyor.

3- Aynı Facebook ve Twitter reklamlarında olduğu gibi, hedef kitlenizi seçmeniz gerekiyor. Artık öğrenmiş olmalısınız burada da en önemli kısım yine hedef kitle kısmı. Hedeflemenizi doğru bir şekilde yapmalısınız. Instagram size şöyle bir kolaylık sunuyor bu alanda: daha önceden seçtiğiniz kitleyi tekrar hedefleyebiliyorsunuz tabii bunun yanında sıfırdan yeni bir kitlede oluşturma imkanına sahipsiniz.

4- Son olarak reklam bütçenizi ve yayınlanacak reklamın süresini belirlemeniz gerekiyor. Reklamınızın kaç gün boyunca yayında kalmasını istediğinizi ve günlük olarak ne kadar harcama yapılmasını istediğinizi belirtmelisiniz. Artık reklamınız hazır, yayınlayabilirsiniz.

 

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir