Arama Motoru Optimizasyonu

E-Ticaret Sitesine Arama Motorlarında Reklamsız Trafik Nasıl Çekilir

Tüm e-ticaret sitelerinin ürünlerini-hizmetlerini müşterilere tanıtabilmek için sitelerine trafik çekmeye ihtiyacı olduğu yadsınamaz bir gerçek. Sitelere trafik çekmenin birçok yolu var. Bunlardan reklam ile trafik çekmek yeni kurulan bir site için zaruriyet olarak görünebilir ya da büyük firmalar için reklam maliyetleri çok da önemli olmayan detaylar olarak görülebilir ancak küçük ya da orta ölçekli bir firma için siteye trafik çekmek ne kadar önemliyse reklam giderlerini düşürerek trafik çekmek çok daha önemlidir. Lakin sürekli olarak reklam ile trafik çekilen bir siteniz olduğunda reklam gelirleri ürünlerinizi, sitenizi ya da kampanyalarınızı olumsuz yönde etkileyecektir.

Sitemize reklamsız yani organik trafik çekmek amaçlı neler yapabiliriz?

Detayları yazımızda.

Site Hızınızı Artırın

Siteye henüz gelmemiş bir kullanıcı için bu nasıl önemli olabilir diye düşünebilirsiniz. Ancak Google kullanıcı deneyimlerini önemsiyor ve mükemmel kullanıcı deneyimi için de daha yavaş açılan sayfaları alakalı dahi olsalar rakiplerinden daha alt sıralarda yayınlıyor. Bu da demek oluyor ki site içeriğiniz ya da tasarımınız rakiplerinizden iyi olsa dahi Google aramalarından organik olarak yeterli trafiği alamayabilirsiniz.

[button text=”Web sayfalarınızın tüm cihazlarda olan hızını ölçmek ister misiniz?” title=”Mutlaka Ölçmelisin” url=”https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=tr” style=”dark” align=”left” target=”_self”]

Açıklamalarınızı Detaylı ve Özgün Oluşturun

Google gözünde detaylı anlatım ve açıklamalar ile oluşturulmuş sayfalar daha kıymetli. Satışını yaptığınız ürün ile ilgili daha detaylı bilgi vermek ve bunu kendi ürettiğiniz içerikler ile yapmak sitenize artı değer katacaktır. Ancak bu detaylı açıklamaların oluşturulduğu içerikler başka sitelerden alınmış ya da e-ticaret sayfaları için benzer ürün açıklamalarının kopyası şeklinde ise Google gözünde değersizleşmiş bir siteye sahip olur ve Google aramalarında alt sıralara ilerleyerek organik trafik anlamında da geride kalmış olursunuz.

Ürün Sayfalarınızı İlgi Çekici Tasarlayın

Ürün sayfalarının başlık, meta açıklama, içerik, görsel, kullanıcı yorumları gibi müşterini ilgi ve dikkatini çekecek şekilde ve SEO çalışmalarında üst sıralara çekecek şekilde hazırlayın. SEO kurallarına uyarak ve aynı zamanda dikkat çekici ürün sayfaları hazırlamak sitenize organik trafik çekmek için bir hayli önemlidir.

 

[flat_button text=”E-ticaret siteniz için logo tasarlarken dikkat etmeniz gereken ayrıntıların neler olduğunu biliyor musunuz?” title=”Mutlaka Okumalısın” url=”https://www.projesoft.com.tr/blog/e-ticaret-girisiminiz-icin-domaininizi-neye-gore-almalisiniz/” padding=”10px 20px” bg_color=”transparent” border_color=”#00A41D” border_width=”1px” text_color=”#000000″ text_size=”14px” align=”left” target=”_self”]

 

Uzun Kuyruklu Anahtar Kelimelere (Long-Tail Keyword) Yatırım Yapın

Long-tail anahtar kelimeler belirli ürün gruplarına ve daha detaylı, daha net aramalara cevap vermek için hazırlanmış kelime gruplarıdır. Ürün açıklaması ve ürün sayfaları için başlık oluştururken bu anahtar kelime gruplarını kullanmak SEO açısından pozitif bir fark yaratacaktır. Ayrıca long-tail keyword kullanmak sitenizdeki alışveriş oranını da artırabilecektir çünkü ulaşmak istediğiniz hedef kitleye en yakın sonuçlarla sitenize trafik çekecektir. Örneklersek; ayakkabı almak isteyen bir kişinin Google’da aratacağı ilk kelime ayakkabı olabilir ancak kadın, erkek ,spor, topuklu, deri, süet.. gibi türleri var olan aramamız için sitemize ‘’ayakkabı ‘’ araması ile gelen herkes bizim hedef kitlemiz olmayacaktır. Ama long-tail keywords kullanarak ‘’beyaz spor ayakkabı’’ anahtar kelimesini kullandıysak, sitemize çekeceğimiz müşteriler hedef kitlemiz içindedir ve satış olanağımız hedef kitle içerisindeki bir müşteriye illaki daha fazladır.

Kalıcı Yönlendirmeleri Akıllıca Kullanın

Site içerisinde stoğu biten, uzun vadeli olarak stoğu yenilenme ihtimali olmayan ürünler ya da satışını durdurduğunuz ürünler için 301 yönlendirmelerini kullanmak hem müşteri hem de Google gözünde daha akıllıca bir yöntemdir. Site içerisinde Google tarafından indexlenmiş bir sayfanın URL yapısını bozmak Google gözünde hoş karşılanmayacağı gibi müşterileriniz de linklerinizden o sayfalarınıza ulaşamazlar. Bunun yerine kalıcı yönlendirmeleri kullanarak eski linkler ya da stoğu geç güncellenecek ürün linklerini sorun olmadan en zararsız hali ile çözmüş olursunuz

Author Profile

Cenk Pınarcı
İnternational Relations | Department for İnternational Trade - helping businesses | Digital Marketing Manager

1 Comment(s)

  1. E-Ticaret Sitelerinde Müşteri Güveni Kazanmanın 4 Yolu

    […] Arama Motorlarında Reklamsız Yükselmenin Yollarını Biliyor musunuz? […]

    26 Eylül 2018 at 10:01 | Cevapla

Write a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.