E-Posta Pazarlama (E-Mail Marketing) Nedir? E-Posta Pazarlaması Taktikleri

Gün içerisinde kaç kere e-postanızı kontrol ettiğinizi hiç düşündünüz mü? Google’ın bize sunduğu verilere göre e-postası bulunan kişilerin %91’i günde en az 1 kere e-postalarını kontrol ediyorlar. Bu kadar yüksek bir orana sahip olan pazarlama kanalını doğru bir şekilde kullanabilmenin ne kadar etkili bir silah olduğunu bir düşünün isterseniz.

E-Posta Pazarlama (E-Mail Marketing) Nedir?

E-posta pazarlama, hedef kitlenizde bulunan kullanıcılara e-posta göndererek ürün veya hizmetlerinizi pazarladığınız bir kanaldır. Pazarlama mesajını hedeflenen kitleye ulaştırabilmek adına kullanılan pazarlama yöntemidir. Ayrıca içerik pazarlaması için de çok sık kullanılan stratejilerden bir tanesi olan e-posta pazarlaması doğru bir şekilde kullanıldığında size oldukça yüksek dönüşüm oranları sağlar.

E-Posta Pazarlama (E-Mail Marketing) Nedir?

E-Posta Pazarlama (E-Mail Marketing) Nedir?

E-posta Pazarlama Tekniğinde Dikkat Edilmesi Gerekenler

E posta pazarlaması ile satışlarınızı artırmak ister misiniz? E-ticaret’in en büyük sıkıntılarından birisi kişisel ilişki kurulamamasıdır. Neyse ki müşterileriniz ile birebir ilişki kurmak e-posta pazarlaması ile mümkün. Peki e-posta pazarlamasını etkili kullanmak için neler yapmalısınız? İşte bu soruyu şimdi yanıtlıyoruz.

1) Sadık Olan Abonelere Özel İndirimler

Bir işletmenin ayakta kalabilmesi için sadık, daimi müşterilerinin bulunması gerekir. İşletmelerinde bu müşterilerle ilişkilerini daha fazla sağlamlaştırmak için bire bir temas etmesi gerekiyor. Bu şekilde olan müşterilerinize özel teklifler sunarak mağazanıza gelip alışveriş yapmasını sağlayabilirsiniz.

2) Promosyonlu E Ticaret Kampanyalarını Kişiselleştirmek

Müşterilerinize sizin için özel olduğu duygusunu verdiğiniz zaman satışlarınızın artacağı bir gerçektir. Bunun için şunları yapabilirsiniz; müşterilerinizin adını selamlayarak yazıp ardından alıcıya göre hazırlanmış bir e posta metni göndermek müşterilerinizi memnun edecektir.

Bunu e posta pazarlama stratejinizde şu şekilde yapabilirsiniz;

Cinsiyet Ayrımı

Müşterinizin cinsiyetine göre yollayacağınız içeriği hazırlamalısınız. Örneğin e postayı yollayacağınız alıcı bir erkek ise kadın giyiminde ki etekle ilgilenmeyecektir. Başlangıç olarak e postayı yollayacağınız alıcının cinsiyetini bilmelisiniz.

Daha Önceki E Postalar

Müşterilerinizin daha önceki yolladığınız e postalara verdiği tepkiyi ölçümleyerek yeni yollayacağınız e posta içeriğini ayarlamalısınız.

Daha Önceki Satın Alma Davranışı

Müşterilerinizin daha önceki satın alma davranışlarında neleri aldığını inceleyerek, müşterilerinize alması muhtemel ürünlerin e postasını yollamalısınız. Müşterileriniz belli başlı ürünlerinizi alıyorsa muhtemelen o ürünlerin tamamlayıcısı veya ona benzer ürünleri alma ihtimali yüksektir.

3) Alıcının Dikkatini Çekecek Konu Başlıkları Yazın

Yolladığınız e postalarda açılmış e posta oranını yükseltmek istiyorsanız konu başlıkları bunun için en uygun yerdir. Yollayacağınız e postalarda konu kısmına alıcıların ilgisini çekecek konu başlıkları yazmalısınız.

4) Özel Günleri Kullanın

Müşterilerinize yolladığınız e postalara ek olarak özel günlerden faydalanmalısınız. Noel, anneler günü, sevgililer günü gibi günlerin yanında mevsimsel etkinlikleri de değerlendirmelisiniz. Bunların tümünün markanıza geri dönüşünün bir hayli fazla olacağından emin olabilirsiniz.

5) İşletmenizi Arkadaşlarına Öneren Müşterinizi Ödüllendirin

Pazarlamada ağızdan ağıza iletişim (WOM) çok önemlidir. Çevrimiçi mağazanıza WOM üzerinden gelen kişi AdWords üzerinden gelen kişilere nazaran daha fazla ürünlerinizi satın almaya niyetli olacaktır. Çünkü kendi yakını önerdiği için size daha güvenilir bir şekilde yaklaşacaktır. Bu nedenle işletmenizin WOM olması için elinizden gelen her şeyi yapmanız gerekmektedir. Bunu müşterilerinize yaptırmanın bir yolu da şudur; sizi arkadaşlarına öneren kişilere indirim yapabilirsiniz. Bu sayede kişileri sadece yönlendirmeye alıştırmazsınız aynı zamanda yine bu işlemi satışa çevirmiş olursunuz.

6) Stoğunuzda Bitmemiş Olan Ürünleri Müşterilerinize Hatırlatın

Çok satılan ve stoğunuzda hala kalan ürünleri müşterilerinize hatırlatın. Müşterilerinize bunları hatırlatarak abone olmasını hatırlatmış olursunuz. Müşterileriniz abone olduktan sonra promosyon e posta listesinde yer almak isteyip istemediğini sorabilirsiniz. Bu sayede müşteriyi sitenize yönlendirerek satış yapma ihtimalinizi artırabilirsiniz.

7) Müşterilerinize Sık Sık Abone Olma Şansı Sunun

Daha önce de belirttiğim gibi müşterilerinizi e posta listenize abone yapmak onları sitenize çekmenin en iyi yoludur. Bu yüzden bu seçeneği müşterilerinize sık sık sunmalısınız.

Ödeme İşlemi Gerçekleşirken

Ödeme işlemi gerçekleştirirken abone olmak müşterilerin en sık gerçekleştirdiği zamandır. Bu yüzden müşterilerinize ödeme işini gerçekleştirirken bültene kaydolmak isteyip istemediklerini sormalısınız.

8) Müşterilerinizi Takip Eden E Posta Pazarlama Otomasyonu

E posta pazarlama otomasyonu kullanmak, müşterilerinize tam zamanında konu ile alakalı mesajlar göndermekle gerçekleşir.

Şu şekilde örnekleyebiliriz;

  • Daha önce ürüne bakan ve sepete ekleyen ama satış işlemini gerçekleştirmeyen müşterileri, ürün satışa çıktığında bilgilendirebilirsiniz.
  • Bu işlem aynı zamanda müşteriyi daha pahalı bir ürünü alması için tetikleme mesajlarında gerçekleşebilir.

E-Ticaret’te E-Posta Pazarlamanın Avantajları Nelerdir?

Firmaların dijital pazarlama çalışmaların sıklıkla kullandığı e-posta pazarlamasının birçok avantajı bulunmaktadır.

Bu avantajlar şu şekildedir;

  • Ucuz olması: E mail pazarlama diğer dijital pazarlama çalışmalarına ve geleneksel pazarlamaya oranla oldukça ucuzdur.
  • İletim süresinin kısa olması: E mail pazarlama hedef kitle odaklı gerçekleştirildiği için iletilen mesaj anlık olarak kişilere ulaşır. Bu da yaşadığımız hız dünyasında firmalara büyük avantajlar sağlar.
  • Takip ve analiz kolaylığı: E mail pazarlamada sürecin takibi oldukça kolaydır. Gönderilen e-mailin hangi kullanıcılar tarafından açıldığı veya okunduğunu kolaylıkla öğrenebilirsiniz.
  • Hedefleme: E mail pazarlamada gönderilecek olan mesajlar belli bir kitleye gönderilir. Elinizde var olan datayı kategorize etme kolaylığınız bulunur.
  • Kişiselleştirme: Geliştirilen e mail pazarlama toolları aracılığıyla mail yolladığınız kişilere ismiyle hitap edebilme şansınız bulunmaktadır.

54 Temel E-Posta Pazarlama Aracı Öğrenmek için şimdi okumaya başlayabilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir