YouTube Kanalınızın Etkileşimlerini Nasıl Artırabilirsiniz?

E-ticaret şirketiniz için bir YouTube kanalı mı oluşturdunuz? Şimdi de bu kanalın etkileşimlerini mi artırmaya çalışıyorsunuz? İzlenme oranlarınız çok mu düşük? YouTube kanalınızın etkileşimlerini artırabilmek için birden fazla yol bulunuyor. YouTube kanalınızın etkileşimlerini artırdığınız takdirde, kanalınıza yeni aboneler gelecektir. Bunun yanında izlenme oranınız artmaya başlayacak ve izleyicilerinizden geri dönüşlerde almaya başlayacaksınız. Biz bugün bu yazımızda YouTube kanalınızı nasıl daha ileriye taşıyabilirsiniz bunu konuşacağız.

YouTube’un Kartlarını Kullanın

YouTube kartları, videoların sağ üst bölümünde “i” işareti ile kullanıcılara gösterilmektedir. Sizi izleyen kitleye daha fazla bilgi vermek ve bu kitleyi sizin diğer videolarınıza yönlendirebilmek için YouTube kartlarını kullanmalısınız. YouTube kartlarını videonuzun içerisinde belli bir yerde çıkması için zamanlamanız gerekir. YouTube kartları sayesinde kullanıcıların sizin kanalınızda daha fazla vakit geçirmesini sağlayabilirsiniz. Kullanıcıların sizin kanalınızda daha fazla vakit geçirmesi için yayınladığınız her video içerisinde mutlaka YouTube kartlarını kullanmalısınız. Bu bölüme ister tek video ister birden fazla video ekleme şansına sahipsiniz. Video eklenen haricinde YouTube kanalınızın oynatma listesi var ise bu kartlara oynatma listesi de ekleyebilirsiniz. Kullanıcıların videonuzu izledikten sonra, yine sizin başka bir videonuza gitmesini istiyorsanız YouTube kartlarını deneyin.

İlgili Rehber: YouTube İle Satışlarınızı Nasıl Artırırsınız?

Oynatma Listesi Optimizasyonu

YouTube kanalınızı önemli bir değer haline getirmek ve aynı zamanda müşterilerinize bu platform üzerinden de dokunma istiyorsanız kuralları yerine getirmeniz gerekiyor. YouTube kanalınızın etkileşimlerini artırmak ve müşterilerinizden daha fazla geri dönüş almak istiyorsanız videolarınızı ve oluşturmuş olduğunuz oynatma listelerini arama motorlarına göre optimize etmelisiniz. YouTube, Google’dan sonra gelen en büyük ikinci arama motoru olduğu gibi, Google üzerinden yapılan aramalarda da aranan şeylerin videosu kullanıcılara sunuluyor. Hem YouTube üzerinden hem de Google üzerinden kanalınıza trafik sağlayabilmek için videolarınıza ve oynatma listelerinize SEO çalışmaları yaparak, kanalınızı arama moturuna uyumlu bir şekle getirmelisiniz.

YouTube Kanalınızı Daha Detaylı Hale Getirin

YouTube kanalınızı detaylandırdığınız takdirde kullanıcılar aradıkları şeylere daha kolay ulaşabilirler. Kullanıcıların kolaylığı için yaptığınız her çalışma size olumlu bir geri dönüş olarak geri döner. YouTube kanalınız üzerinde birbirinde farklı olan videolar için bir oynatma listesi oluşturarak kullanıcıların aradığı şeylere daha kolay bir şekilde erişmelerini sağlayabilirsiniz.

Konuyu örneklemek gerekirse, paylaştığınız her videoyu konu konu ayırmalısınız. Oynatma listelerini kendi ürünlerinizden, firmanıza sık sorulan soruların cevaplarından, nasıl yapılır konu başlıklarından oluşturabilirsiniz. Kullanıcılar tarafından aranma hacmi yüksek olan konular üzerine içerik oluşturup listeye eklediğiniz takdirde marka bilinirliğiniz de böylelikle artacaktır.

İlgili Rehber: Sosyal Medya Başarınız İçin 8 Video İçerik Fikri

Kanal Tanıtım Videosu

Hazırlayacağınız tanıtım videosu ile birlikte YouTube kanalınıza gelen kişilere kendinizi daha rahat bir şekilde ifade edebilirsiniz. YouTube’da iki farklı tanıtım videosu hazırlayabiliyorsunuz. Yani bir sizi abone olan kişiler için diğeri de daha abone olmayan kişiler için. Kanalınızı takip etmeyen kişilere kendinizi daha rahat bir şekilde anlatarak onları kanalınıza çekebilirsiniz. Hazırlayacağınız tanıtım videosunda, kim olduğunuzu, kullanıcılara ne tarz içerikler sunacağınızı, kişilerin sizin kanalınıza neden abone olması gerektiğini anlatabilirsiniz.

Öne Çıkan Görsel

Kanalınızı daha kurumsal bir hale getirmek için hazırlayacağınız öne çıkan görsel büyük önem taşır. Hazırlayacağınız görsel üzerinde sizinle ilgili neler bulabileceklerini onlara orada söyleyebilirsiniz. Aynı zamanda mutlaka görsel üzerinden sosyal medya kanallarınıza yönlendirme işlemi yapmalısınız.

YouTube kanalınız üzerinde bu çalışmaları gerçekleştirmeniz sayfanızın etkileşimini artıracağı gibi, kullanıcıların da sizinle ilgili zihinlerinde olumlu bir imaj çağrıştırmasını sağlar.