Blog, Dijital Pazarlama

2018 Yılında E-Ticareti Trendlerle Büyütün

Dünyada açık ara en hızlı değişen sektör Eticaret sektörüdür. İşin hızlı bir şekilde büyümesi ile birlikte pek çok firma bu alana yatırım yapmakta ve rakiplerinin önüne geçmek için de her saat / her gün yenilikler yaparak yollarına devam etmektedirler. Bu değişim o kadar hızlıdır ki birkaç sene önce olmaz diyebileceğimiz konular çoktan hayatımıza girmiş ve hatta trend olarak geride kalmaya başlamışlardır bile.

Peki, bu işe yatırım yapan ve bu konuda işi büyütmek isteyen firmaların yapmaları gereken işler nelerdir? Öncelikle trendleri takip etmeleri ve firmalarında yazılım / donanım olarak bu trenlere göre süreçleri geliştirmeleri gerekmektedir.

Bu trendleri Türkiye konjonktürü olarak değerlendirirsek 2018 için şu maddeleri göz önüne alabiliriz.

1.Pazarlama İçin Devleri Kullanın: Herkesin Facebook ve Google üstünde reklam ve reklamcılığı öğrenmesi ile birlikte bu platformlarda reklam maliyetleri gün geçtikçe artmaktadır. Artan maliyetler üstünde ise kar marjı baskısı her gün daha ciddi olarak hissedilmektedir. Bu durumda Eticaret’te büyüyecek firmaların öncelikli olarak Türkiye için n11, gittigidiyor, hepsiburada, trendyol, 1v1y gibi firmaları pazarlamada kullanması gerekmektedir. Yani buralar ile bir şekilde entegre olması ve daha sonra da aynı müşteriye ikinci kez kendi sitesinden ürün satması. BU konuda her ne kadar zor gözükse de şu anda Eticaret yapanların büyük kısmı bu konuda stratejiler geliştirmektedir.

2.Müşteri Yorumları: Fiyat duyarlılığının had sahada olduğu günümüzde en önemli kriterlerden birisi de müşteri yorumları olmuştur. Bu konuda gerek ürün, gerek sipariş süreci gerekse de teslimat süreci için müşteri yorumları almak ve bunları iyi yönetmek en yüksek dönüş sağlamaktadır. Bizim Türk firmaları için en büyük korku NEGATİF yorumlarken bu yurt dışı için en çok istenilen yorum tipidir. Çünkü Tüketiciler pozitif yorumlara değil negatif yorumlara bakarlar ve buradan firmaya düşen de şudur: Negatif yorum geldikten sonra bu sorunu hızlı bir şekilde çözüp bu yorumu yapan müşteriye teşekkür cevabı yazdırmak. BU da yorumları hem gerçekçi yapar hem de siteden ürün alacak tüketiciler için korktukları sorunun burada çözüldüğünü göreceklerdir.

3.Snapchat Marketing: Yurdumuzda her ne kadar Facebook ve Google kullanılsa da pazarlama için özellikle Avrupa ve Amerika’da yükselen trend Snapchat ’tır. Pek çok yurt dışı Eticaret firması artan bir ivme ile kullanıcıları ile Snapchat vasıtası ile irtibata geçmekte ve buradan kullanıcılarına daha kolay ulaşabilmektedirler. Türkiye’de de kullanıcı sayısını her sene hızla artıran Snapchat bu konuda ucuz bir alternatif olma yolunda ilerlemektedir.

4.Canlı Chat Botları: Yurt dışında son iki senedir oldukça trend olan bir konu canlı chat botları. Ve yazılımları her geçen gün daha da fonksiyonel hale gelmektedir. Türkiye’de gördüğüm ilk uygulamayı Garanti Bankası Facebook Messenger üstünden yapmıştı. Üstünden nerede ise 1 sene geçti. Şu günlerde fiyatları oldukça düştü ve güzel tarafı siteler ile kolay bir şekilde entegre edilebiliyor. Ürün datasını XML vb. şekilde bu botlara verdiğiniz zaman, kargo için de entegre ettiğiniz zaman oldukça fonksiyonel bir şekilde çalışmaktalar. Çünkü gözlemlenen şu : Gelen soruların büyük yüzdesi ya ürün bilgisi (Ki bu ürün açıklamalında var) veya kargom nerede soruları.

5.Dijital Cüzdan: Amazon, Ebay, Alibaba gibi firmalarda müşteri sadakatini artırmanın en etkili yollarından birisi olarak dijital cüzdanlar kabul ediliyor. Eğer bir müşteri Kredi kartı bilgisini buraya eklediyse çok fazla araştırma yapmadan sizi bir sonraki alışveriş için tercih edecektir. Türkiye’ye gelirsek BKM Express bu konuda bir çözüm sunmakla birlikte tam olarak bize hizmet etmediği için gerekli sadakati oluşturmayabiliyor. Fakat Türkiye’de PCI DSS almış 10 civarı firma var (dijital cüzdan hizmeti veren) ve bunlar çok cüzi miktarlar karşılığı (Kredi kartı başı 1 Kuruş gibi) size bu hizmeti verebiliyorlar. Ve bu sayede siz de hem Çok Güvenli (PCI DSS) hem de bütünleşik bir hizmet sunduğunuz için müşteriler gözünde tercih sebebi oluyorsunuz.

Eğer yurt dışı olarak düşünürsek buraya birçok madde ekleyebiliriz fakat bunların Türkiye’deki kullanımı ve kullanıcı alışkanlıklarını göz ardı etmemiz gerekiyor. Bu çerçevede ve bize gelen müşterilerin talepleri doğrultusunda bu maddeleri toparlamaya çalıştım. Bu konuda yardımcı olabileceğim bir şey varsa size bir mesaj uzaktayım.