Blog, Dijital Pazarlama

E-Ticaret Markanıza Affiliate Programı Oluşturmak İçin Bir Kılavuz

E-ticaret işletmeniz için yeni bir pazarlama kanalı mı arıyorsunuz?

Ürünlerinizi sizin için tanıtmak için deneyimli pazarlamacılardan oluşan bir ağa sahip olmak ister misiniz?

Yukarıdaki soruların herhangi birine evet cevabını verdiyseniz, bir affiliate programı oluşturmayı düşünmelisiniz. Bir ortaklık programı ile diğer pazarlamacıların deneyimlerinden yararlanarak daha az müşteri için daha fazla müşteri edinebilirsiniz.

Bu yayında, aşağıdakileri içeren bir affiliate programı nasıl oluşturacağınızı göstereceğim:

Affiliate programı nedir?

İştirakler nasıl bulunur ve işe alınır?

Bir affiliate programı nasıl yönetilir

Bağlı kuruluşlarınızı motive etmek ve başarı için onları kurmak için ipuçları

E-ticaret mağazanız için bir affiliate programı oluşturmayı ve en iyi müşteri edinme kanallarınızdan biri haline getirme konusunda ipuçları almayı öğrenmek için okumaya devam edin.

Affiliate Programı Nedir?

Affiliate pazarlama bir yönlendirme pazarlaması türüdür. Amazon tarafından, Amazon Associates programını tanıttıkları ve insanların onlara satış yapmak için komisyon almasını sağlayalar popüler hale gelmiştir.

Yıllar içinde affiliate pazarlaması büyüdü ve bugün, markaların% 81’i daha fazla müşteri edinmek için bir tür affiliate pazarlaması kullanıyor. Ve sadece büyük markalar değil, kendi affiliate satış programını başarıyla başlatan aile işletmelerinin örnekleri de mevcut.

Ek olarak, Affiliate Müşteri Analizleri verileri, bir bağlı kuruluş aracılığıyla bir markaya yönlendirilen müşterilerin, e-Ticaret işletmelerinin daha yüksek bir ortalama sipariş değeri elde etmesine olanak tanıyan daha yüksek fiyat noktalarına ek sipariş vermeye devam ettiğini göstermektedir.

Eğer affiliate pazarlamasının işletmeniz için uygun olduğunu düşünüyorsanız, bir affiliate ağına (bağlı kuruluşlara anında erişim) katılmanız veya kendi bağlı kuruluş programınızı oluşturup oluşturmamaya ve kendi bağlı kuruluşlarınızı işe almanız gerekip gerekmediğine karar vermek istersiniz.

İşletmeniz için en uygun seçeneğin hangisi olduğuna emin değilseniz, Neil Patel’in bu kılavuzu kontrol edin. İçinde karar vermeden önce kendinize sormanız gereken 3 sorudan bahsediyor.

Bu yayının amacı için, kendi affiliate programınızı nasıl oluşturabileceğinizi tartışacağım çünkü bu rotayı sürdürmeye daha fazla fayda sağlayacağına inanıyorum.

İştirakler (Affiliates) Nasıl Bulunur

Bir ortaklık programının e-ticaret işletmeniz için doğru olduğuna karar verdikten sonra, bir sonraki adım, ürünlerinizi kitlelerine tanıtmaya istekli olan bağlı şirketleri bulmaktır.

İştirakler tüm formlarda gelir, ancak ideal olarak, sattığınız ürün türüyle ilgilenen mevcut bir kitleye sahip olurlar. Hedef kitle bir e-posta listesi, YouTube aboneleri veya sosyal medya takipçileri şeklinde olabilir.

İdeal ortakları bulmak ve onlarla temasa geçmek için birkaç ipucu.

Google’dan Yardım Alın

Umarım zaten popüler blog yazarlarının ve etkileyicilerinizin hedef pazarınızda kimler olduğuna dair iyi bir fikriniz vardır, ancak bir fikriniz yoksa Google’ı kullanarak bunları bulabilirsiniz.

Örneğin, mağazam paketsiz diş macunu sattıysa, ideal müşterimin sıfır atık yaşam tarzıyla ilgilenmek isteyebileceğini kabul etmek güvenli olacaktır. Atıkların azaltılmasına yönelik çok sayıda blog olduğundan, kitlesi muhtemelen ürünümle ilgilenir. Sıfır atık yaşam tarzını teşvik eden blog yazarlarını bulmak için sadece “sıfır atık” + “blog” için bir Google araması yapmam gerekiyor. Alıntıları ve artı işaretini kullanmak, rakiplerim olmadığına inandığım blogların alakalı arama sonuçlarını döndürmeye yardımcı olur.

Rakiplerinize Kim Bağladığını Görün

Rakiplerinden herhangi birinin bir affiliate programı var mı? Eğer öyleyse, iştirakleri de ürünlerinizi tanıtmakla ilgilenebilir (özellikle daha yüksek bir komisyon ödersiniz).

Rakiplerinizin bazı bağlı kuruluşlarının kim olduğunu belirlemek için, bir rakibin URL’sini Ahrefs’e girin ve tüm geri bağlantılarının bir listesini alacaksınız.

Geri bağlantıların bazıları iştirakler olabilir veya bazıları yalnızca zaman içinde aldıkları organik geri bağlantılar olabilir. Her iki durumda da, rakiplerinize bağlanıyorlarsa, ürünlerinizi tanıtmak için iyi bir şansları vardır.

Mevcut Müşterilerinizi Toplayın

Mevcut müşterileriniz zaten ürünlerinizi kullanıyor ve bu nedenle büyük savunucunuz olacaklar. Bu aynı zamanda onları üye olmak için ideal adaylar haline getirir.

Ürünlerinizi tanıtmaya teşvik etmek için, müşterilerinize affiliate programınızın lansmanını ve katılma avantajlarını bildiren bir e-posta gönderin. Basit bir komisyon yeterli olabilir, ancak ürünlerinizi seviyorlarsa, gelecekteki satın alımlar için bir mağaza kredisiyle ödüllendirilmekten mutlu olabilirler.

İşte, müşterilerin ödüllerini kazanabilmeleri için arkadaşlarını arkadaşlarına göndermelerine teşvik eden bir e-posta örneği Vitamix.

Ne yaparsanız yapın, affiliate programınıza kaydolurken kaç adımın dahil olduğunu dikkate alın.

Mevcut bir müşteri büyük bir potansiyel üye olabilirken, kayıt işlemi çok uzun veya karmaşıksa, özellikle listelerinde veya önceliklerinde yüksek değilse, bunları teşvik edebilir.

Sürtünmeyi azaltmak ve müşterilerinizi daha hızlı bir şekilde iştirakçi olarak çalıştırmak için, bunları otomatik olarak bağlı kuruluş programınıza dahil etmenizi öneriyorum. Bu sayede, ürünlerinizi nasıl tanıtabileceğinize dair benzersiz bağlantı ve ipuçlarını göndermeniz yeterlidir.

Daily Harvest’in, her müşterinin kendi hesap özet panosunda yerleşik benzersiz tavsiye kodunun yer almasını sağlayarak yönlendirmeleri nasıl teşvik ettiğine ilişkin bir örnek verilmiştir.

Web Sitenize Bir Affiliate Üye Kayıt Sayfası Ekleyin

Bu muhtemelen demeden gider ama bazen bağlı kuruluşlar size gelir. Yaptıklarında, yapacakları ilk şey web sitenize kaydolmanın bir yolunu aramaktır.

Aslında, bir ankette, iştiraklerin% 51’inden fazlasında, bir satıcının web sitesindeki bilgilerden programlar bulunur.

Web sitenize bir affiliate üye programı kayıt sayfası ekleyerek, yalnızca programınız hakkında farkındalık yaratmanızı kolaylaştırmakla kalmaz, aynı zamanda sosyal yardımda bulunduğunuzda değerli bir araç olarak da hizmet verirsiniz, çünkü bunları doğrudan kayıt sayfanıza gönderebilirsiniz.

İşte, The Honest Company’nin bağlı kuruluş programından bir kayıt sayfası örneği. Bu örnekte, bağlı kuruluşlarına, başvurdukları her kişi için 20 ABD doları tutarında bir mağaza kredisi sunmaktadır.

Bu tür teşvikler, tutkulu müşterileri marka savunucularına çevirebildikleri için, ürünleri hakkında tutkulu olan mevcut bir müşteri tabanına sahip markalar için mükemmeldir.

Sosyal Medyada Onları Bulun

Potansiyel iştirakler de sosyal medya etkileyicileri şeklinde olabilir.

Sektörünüze ve sattığınız ürün türlerine bağlı olarak, bir sosyal medya ağı diğerinden daha iyi olabilir, ancak etkileyicilerin çoğu üzerinde hemfikir olduğu bir şey vardır: İnstagram, izleyicileriyle etkileşim kurmak için en etkili platformdur.

Markanız sosyal medyada aktifse, o zaman sektördeki etkileyicilerin kimler olduğuna dair iyi bir fikre sahip olmalısınız. Yapmazsanız, onları bulabileceğiniz çeşitli yollar vardır.

Endüstrinizle ilgili hashtagleri arayabilir, daha sonra üst yazılara sahip kullanıcıların profillerine bakabilirsiniz.

Ya da influencer bulmak ve işe almak için Tomoson veya Heepsy gibi bir platform kullanabilirsiniz.

Etkileyicileri manuel olarak aradığınız veya üçüncü taraf bir araç kullanıp kullanamayacağınız, anahtarın doğru etkileyicileri bulmak için araştırmanızı yapmanız önemlidir. Lily Jade’in kurucusu bunu gerçekleştirdi ve Instagram’da hesaplarına sahip olan blog yazarlarına ulaşarak Instagram yoluyla 7 basamaklı satışlara sahip oldu.

İnstagram “influencer”ları ile çalışmayla ilgili daha fazla ipucu için, e-ticaret mağazaları için bu Instagram oluşturucu kılavuzunu inceleyin.

Potansiyel Affiliate’lara Nasıl Ulaşılır

Potansiyel bağlı kuruluşları belirledikten sonra, bir sonraki adım onlara el ile temas kurmak ve bağlı kuruluş programınıza katılmanın avantajları hakkında bilgi vermek.

Web sitelerinde iletişim bilgileri yoksa e-posta adreslerini bulmak için bu Gmail uzantısını Clearbit’ten kullanmanızı öneririz.

İletişim bilgilerini aldıktan sonra, programınıza katılmanın avantajlarını içeren bir e-posta gönderin. Bu case studyde (https://www.shopify.com/blog/75644165-how-i-imported-gaming-glasses-with-alibaba-and-made-2-416-51-in-5-weeks#affiliateprogram) bir e-Ticaret işletmesine başlamakla ilgili olarak, işe alım kuruluşlarına gönderilen e-postayı görebilirsiniz. Kendi sosyal yardım e-postanız için fikirler almak için kullanabileceğiniz bir alıntı olabilir.

Yanıt alamazsanız pes etmeyin!

Potansiyel bir bağlı kuruluşun yanıt vermemesi, ilgilendikleri anlamına gelmez. E-postanızı görmemiş olabilirler çünkü gelen kutusu kalabalık olabilir veya zamanlama doğru değildir.

Her iki durumda da, ilgilerini çekip çekmediklerini görmek için en az bir kez izlemenizi öneririm. İzlemeyi otomatikleştirmek için Mailshake veya Mixmax gibi bir hizmet kullanın çünkü hepsini takip etmek zor olabilir.

Affiliate’leri Nasıl Yöneteceğiniz ve Kazançlarını Nasıl Takip Edeceğiz

Artık, ürünlerinizi tanıtmak için satış ortaklarını nasıl tanımlayacağınızı ve işe aldığınızı gösterdiğim için, bağlı kuruluşlarınızı yönetmek ve kazançlarını izlemek için bir sisteme sahip olmak isteyeceksiniz.

Teknik olarak, iştirakleri işe almadan önce bu bölümün anlaşılması gerekir. Böylece ürünlerinizi tanıtmak konusunda hala heyecanlı olurlar.

Bir affiliate programını yönetmek, sahip olduğunuz bağlı kuruluşların sayısına bağlı olarak tam zamanlı bir iş olabilir.

Sahip olduğunuz herhangi bir programla ilgili sorularınızı yanıtlamanız (ürünlerinizi nerede sunabileceği ve tanıtamayacağı gibi), ürünlerinizi en iyi şekilde nasıl tanıtacağınız konusunda önerilerde bulunmanız ve ayrıca ödemelerini de işleme koymanız gerekir.

Bu nedenle, affiliate programınız için doğru yazılımı seçmeniz önemlidir. İyi bir affiliate programı yazılımı, iştiraklerin kendilerini hizmet etmesini kolaylaştıracak ve böylece işinize odaklanarak daha fazla zaman harcayabileceksiniz.

Otomatik ödemeler, bağlı kuruluşların kazançlarını görmesi için bir gösterge panosu ve bağlı kuruluşların banner reklamları gibi varlıklara erişebileceği bir alan gibi özellikleri olan bağlı kuruluş program yazılımlarını aramak istersiniz.

Bakmaya değer olan bağlı kuruluş yönetim yazılımı için birkaç seçenek aşağıda belirtilmiştir:

  • LeadDyno – Ekonomik ve kullanımı kolay. Eklenen avantaj, ürünlerinizi tanıtmak için erişebileceğiniz bir bağlı şirketler ağına sahip olmalarıdır.
  • Ambassador – İştiraklerin kullanımı çok kolay, ancak uygulanması pahalı olabilir. Maliyeti haklı çıkarmak için çok sayıda bağlı kuruluş varsa denemeye değer.
  • Tapfiliate – Ambassador’a göre daha uygun bir alternatif. Ayrıca kullanımı kolaydır.
  • AffiliateWP – Bağlı kuruluşlarınızı ve kazançlarını doğrudan WordPress yöneticisinden yönetmenizi sağlar. Ekonomiktir, ancak sadece e-ticaret mağazanız WordPress’ten yapılmışsa anlamlıdır.

Başarılı Bir Affiliate Programı Yürütmek İçin İpuçları

İştirakler topladıktan ve bunları yönetmek için bir sistem oluşturduktan sonra, dikkatinizi başarılı olmalarına odaklanmanız gerekir.

Bu fazladan destek sunarak, iştirakçilerinizin ürünlerinizi tanıtmakta başarılı olmalarına yardımcı olabilirsiniz ve en önemlisi, sizinle iş yapmaktan keyif alacaklardır. Bu sayede, ileride size satışları yönlendirmeye devam ederler.

İlişkiler oluşturmak için birçok yol varken ve iştiraklerle iyi niyetiniz olsa da, size en az bir kaç şey yapmanızı tavsiye ederim.

Katılımcılarınızı Eğitmek ve Teşvik Etmek için Varlıklar Yaratın

Bağlı kuruluşların teşvik ve desteğe ihtiyaçları vardır. Onları desteklemenin en kolay yolu, onlarla iletişim halinde kalırken başarılı olmak için ihtiyaç duydukları araçları sunarak, affiliate programınızın akılda kalmasını sağlamaktır.

Kettle & Fire’ın bunun için iyi bir örnektir. Tanıtım fikirleri ve konuşma noktaları içeren kaynakların bir PDF’si olan yeni bağlı kuruluşlara bir “Affiliate El Kitabı” gönderirler.

Ancak, yalnızca bir e-posta göndermeyin, bunları geliştirmek için bağlı kuruluşlarınıza bir drip (damla)  e-posta kampanyası gönderin. Bu (https://imgur.com/a/TrWxk), kendi e-posta kampanyanızı nasıl oluşturacağınız konusunda size fikir vermek için Stencil’in bağlı kuruluşlarına gönderdiği e-posta dizilerinin tamamı.

Satış Ortaklarına İlk Satışlarını Getirmek için Özel Promosyonlar Yapın

Bağlı kuruluş programınızı hazırladıktan sonra, gelirinizin% 80’inin iştiraklerinizin% 20’sinden oluştuğu 80/20 kuralına uyduğunuzu fark edeceksiniz.

Bazı bağlı kuruluşlar, herhangi bir satış için size çeşitli nedenlerden ötürü asla söz veremezler. Bu nedenle, ürünlerinizi tanıtmaya teşvik etmenin bir yolu, ilk satışlarını elde etmelerine yardımcı olmaktır.

Bir iştirakçi ilk komisyonlarını kazandıktan sonra, ürünlerinizi tanıtmaya ve gelecekte size daha fazla yönlendirme göndermeye daha eğilimlidir.

Aşağıdaki örnekte, ConvertKit’in yeni satış ortaklarını bir video ile ilk satışı ve komisyon bonusu almalarını nasıl teşvik ettiğine dikkat edin.

Dönüşümleri Artırmak İçin Özelleştirilmiş Pop Up Oluşturun

Bağlı kuruluşlar ziyaretçileri sitenize yönlendirdiğinde, onları müşterilere dönüştürmek sizin işinizdir. Ziyaretçiler iyi dönüşüm sağlıyorsa, hem siz hem de bağlı kuruluşunuz mutlu olacaktır çünkü karşılıklı olarak faydalı bir ilişkidir.

Peki, ziyaretçileri müşterilere dönüştürmede nasıl yardımcı olabilirsiniz? Deneyimlerini kişiselleştirin.

Bu tavsiyelerin web sitenizi nasıl bulduğunu bilmenin eşsiz bir fırsatına sahip olduğunuzdan, deneyimlerini geldikleri yere göre kişiselleştirebilme olanağına sahipsiniz.

Sumo’daki bu kılavuzda, kitlenizin kullandığı benzersiz yönlendirme URL’sini temel alarak kitleyle eşleşmesi için uyarlanmış bir pop-upı tetiklemek için Liste Oluşturucu aracını kullanmanızı öneririz. Pop up ile dönüşümleri artırmak için özel bir teklif görüntüleyebilirsiniz.

İştiraklerinize Zamanında Ödeme Yapın

Son olarak, ama kesinlikle en önemlisi, bağlı kuruluşlara her zaman zamanında ödeme yaptığınızdan emin olun. Aksi takdirde, bağlı kuruluşlarınızın kötü bir deneyime sahip olma ve artık ürünlerinizi tanıtmama riskini üstlenirsiniz.

Bağlı kuruluşların, ürünlerinizi tanıtmakla ilişkili harcamaları olabileceğini unutmayın. Bu nedenle, iyi bir ilişkiyi sürdürmek için taahhütlerinizi sürdürmeniz önemlidir.

Onlarla tamamen şeffaf hale getirerek bunu yapabilirsiniz. Ödeme planınızı bağlı kuruluş şartlarınız ve koşullarınızda açıkça belirtin ve bir nedenden ötürü bir tatil nedeniyle bir ödemenin ertelenmesi durumunda, onlarla iletişim kurduğunuzdan emin olun, böylece planlarınızı buna göre planlayabilirsiniz.

 

Son Düşünceler

Şimdiye kadar kendi affiliate programınızı oluşturmanın değerini sıfırdan görmelisiniz. Öyleyse, size verdiğim ipuçları, programınızı çalışır duruma getirmenize yardımcı olacak, böylece e-Ticaret işletmeniz için müşteri kazanmanıza yardımcı olacak başka bir pazarlama kanalı ekleyebilirsiniz.

Diğer herhangi bir pazarlama kampanyası gibi, bir affiliate kampanyası, uygun bir çaba gösterdiği sürece çok getirisi olabilir.

Kaynak: https://blog.salesandorders.com/ecommerce-affiliate-program

Write a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.