Blog, Dijital Pazarlama

E-Ticaret Satışlarınızı Arttıracak 5 Instagram Aracı

Facebook en popüler sosyal medya platformu olmaya devam etmekte ama bu otomatik olarak e-ticaretinizi pazarlamak için en iyi platform olduğu anlamına gelmiyor.

TrackMAven’ a göre, markalar ortalama en yüksek engagement’i Instagram üzerinden sağlıyor. Bu durum, platformu daha katılımcı bir kitleyle bağlantı kurmak isteyen markalar için bir zorunluluk haline getiriyor.

Bu yayında, Instagram’dan en iyi şekilde nasıl yararlanacağınızı ve e-Ticaret işletmenizin platformda nasıl bir büyüme yaşayacağını öğreneceksiniz.

İşte e-ticaret için en iyi Instagram araçlarından beş tanesi.

  1. Scoutsee Kullanarak “Shoppable” Postlar Yaratın

Instagram kitle ile etkileşim için mükemmel bir platform olabilir. Ancak e-ticaret mağazaları dezavantajlıdır, çünkü aşağıdaki lululemon biyografisinde görebileceğiniz gibi profillerine yalnızca bir link ekleyebilirler.

Instagram, kullanıcıların kendi yayınlarında bağlantı eklemesine de izin vermez. Yani, diğer kullanıcılar sadece Instagram’ınızı vitrinleyebilirler.

Kullanıcılar Instagram’da beğendikleri bir ürün bulursa, doğrudan satın alamaz veya direk ürün sayfasına gitmek için bir bağlantıyı tıklayamazlar. Ancak web sitenizi ziyaret edebilir ve tüm ürün kataloğunuzda arama yapabilirler.

Beğendikleri öğeyi gerçekten bulabilirlerse ancak satın alma işlemini yapabilirler. Bu, tüketiciler için güç olabilir ve size çok fazla satışa mal olabilir.

Scoutsee, kullanıcıların Instagram ‘da shoppable mesajlar oluşturmasına izin vererek bu sorunu çözmektedir. Bu çözümü kullanarak kendi mağazanızı oluşturabilir ve Instagram biyografinize bir bağlantı ekleyebilirsiniz. Daha sonra, ürünlerinizin fotoğraflarını paylaştığınızda, kullanıcıların daha fazla bilgi için biyografinizdeki bağlantıyı tıklayabilecekleri fotoğrafın açıklamasında bahsedebilirsiniz.

Alışveriş yapan kullanıcılar bağlantıyı tıkladıklarında kişisel mağazanıza yönlendirilirler. Belirli bir ürünü satın almakla ilgileniyorlarsa, ürün sayfasına gitmek için ürüne tıklayabilirler.

Örneğin, spor mikro-influencer Amber Klein’ın Instagram profiline bir göz atın:

Biyografisinin sonunda, kullanıcıları kişisel mağazasına götürecek bir bağlantı bulunmakta. Kullanıcıların, bağlantıya tıkladıklarında görecekleri yer:

Fotoğrafın sağ tarafında bir ürün listesi var. Takipçileri bir ürüne tıkladığında, doğrudan satın alma işlemlerini tamamlayabilecekleri ürün sayfasına yönlendirilirler.

  1. Iconosquare Kullanarak Kapsamlı Analitiğinizi Alın

Gönderilerinizin iyi performans gösterdiğini düşünebilirsiniz, ancak rakiplerinizin gönderileriyle karşılaştırıldığında ne durumdalar? Ve son gönderileriniz öncekilerden daha iyi performans gösterip göstermediğini tam olarak nasıl göreceksiniz?

Iconosquare, bu metrikleri ve daha fazlasını izlemek ve ölçmek için kapsamlı bir analiz platformu sunar.

Bu aracın analiz özelliği, takip eden büyümenizi ölçmenize, takipçilerinizin konumunu belirlemenize ve Instagram yayınlarınızın gerçek zamanlı performansını analiz etmenize olanak tanır. Ayrıca, aldığınız beğeni ve etkileşim sayısını da ölçebilirsiniz. Araç, gönderilerin yayınlanacak en iyi süreleri belirler, bu sayede gönderi planınızı uygun şekilde güncelleyebilirsiniz.

 

Iconosquare ile ilgili harika olan, kullandığınız her filtre ve hashtag’in engagement oranınızı nasıl etkilediğini analiz edebilmenizdir. Bu, hangi filtrelerin kitlenizle etkileşime geçmek için en iyi şekilde çalıştığını ve görünürlüğü iyileştirmek için kullanmanız gereken hashtag’leri anlamanıza yardımcı olacaktır.

Ayrıca, Iconosquare rakiplerinize göz kulak olmak için mükemmel bir araçtır. Bu aracı kullanarak, performansınızı rakiplerinize göre etkileşimleri, takipçileri, beğenileri vb. Açısından karşılaştırabilirsiniz.

Ek olarak, gönderme alışkanlıklarını, yayın geçmişini ve rakiplerinizin en çok kullanılan hashtag’lerini öğrenmek için Iconosquare’i kullanabilirsiniz.

 

  1. Wishpond ile İlgi Çekici Yarışmalar Yaratın ve Yönetin

Instagram’daki yarışmaların mevcut müşterilerinizin ilgisini çekmek ve yeni takipçiler kazanmak için harika bir yol olduğunu fark etmiş olabilirsiniz. Ama analiz etmek için kullanıcı tarafından gönderilen çok sayıda fotoğrafla, Instagram yarışmaları yönetmek zor ve zaman alıcı olabilir.

 

Wishpond’un Hashtag Yarışması Uygulaması, çekici Instagram yarışmaları oluşturmayı ve yönetmeyi çok daha kolay hale getiriyor. Uygulamanın izlemesi için belirli bir hashtag atamanız ve hashtag’i kullanarak tüm yayınları toplamanız yeterlidir.

Ayrıca kuralları ayarlamak için de uygulamayı kullanabilirsiniz. Örneğin, daha fazla takipçi edinmek istiyorsanız, yarışmaya katılmak için kullanıcıların Instagram hesabınızı takip etmelerini isteyebilirsiniz. Ya da markanızın görünürlüğünü artırmak için, katılımcının söz konusu Instagram profilinden bahsetmesini zorunlu kılabilirsiniz.

Wishpond’dan Hashtag Yarışması Uygulaması da gerçek zamanlı bir analiz özelliği ile geliyor. Bu özellik, yarışmalarınızın gerçek zamanlı olarak nasıl performans gösterdiğini izlemenize yardımcı olur. Bu, gelecekteki yarışmalarınızda iyileştirme yapabileceğiniz herhangi bir yol olup olmadığını görmek için mevcut yarışmanızdan öğrenebileceğiniz mükemmel bir yoldur.

 

  1. Later’ı Kullanarak Post Gönderme Zamanlamanızı Yönetin


Instagram üzerinde katılımı artırmak istiyorsanız, düzenli olarak post yayınlamanız gerekir. Gönderdiğiniz içeriğin de iyi bir “hikaye” anlatması gerekiyor.

Örneğin, haftanın belirli bir gününü markanız için “Şık Cumartesi” veya “Melankoli Pazartesileri” gibi özel bir gün olarak ilan ettiniz. Ayrıca, bu etkinlikle ilgili her hafta düzenli olarak düzenli olarak fotoğraflar yayınlamak istiyorsunuz.

Bu gönderi planına uymayı her zaman hatırlayamayabilirsiniz, bu yüzden tutarlılığı koruma şansınız yoktur. Bu yüzden, ne zaman ve ne zaman planladığınızı takip etmek için gönderi planınızın görsel bir temsiline ihtiyacınız var.

Daha sonra kullanarak görsel içerik takvimi oluşturabilirsiniz. Bu aracı kullanarak, Instagram’a gönderilerinizi ve ne zaman yayınladığınızı takip edebilirsiniz.

Ayrıca, feed’inizin estetiğini artıracak bir yayınlama programı oluşturabilmeniz için Instagram feed’inizin takipçilerinize nasıl görüneceğini ön izlemenize olanak tanır.

 

  1. Taggd ile Kullanıcı Tarafından Oluşturulan En İyi İçeriklere Ulaşın

İnsanların diğer tüketicilere markalara güvendiklerinden daha fazla güven duyduklarını zaten biliyor olabilirsiniz. Aslında, Bazaarvoice, Amerikalıların yüzde 51’inin bir şirketin web sitesinde UGC (kullanıcı tarafından oluşturulan içerik) için başka herhangi bir bilgiden daha derin bir güvene sahip olduğunu buldu. Dolayısıyla, e-ticaret mağazanız için dönüşümleri artırmak istiyorsanız, öncelikle kullanıcı tarafından oluşturulan içerikler ile kitlenizin güvenini kazanmanız gerekir.

 

Müşteriler tarafından oluşturulan fotoğraf veya yorum gibi içerikler, potansiyel müşteriler için bir sosyal kanıt görevi görebilir. Bu, onları markanıza güvenmeye ikna etmeye ve sonucunda sizden bir satın alma yapmaya yardımcı olabilir.

 

E-ticaret işinizi bir dizi şekilde pazarlamak için UGC’yi kullanabilirsiniz. Bunu yapmanın popüler bir yolu, ürünlerinizin kullanıcı tarafından gönderilen fotoğraflarını ilgili ürün sayfalarında görüntülemektir. Bu tekniği uygulamak için Taggd’ı kullanabilirsiniz.

Araç, belirli bir hashtag ile etiketlenmiş Instagram fotoğraflarını toplayacak ve ardından bu fotoğrafları ilgili ürün sayfalarında gösterecektir.

Örneğin, Black Milk Clothing, kullanıcı tarafından gönderilen fotoğrafları ürün sayfalarında görüntüler:

Ayrıca, her ürüne müşterilerin kendi görünümlerini sunmaları için benzersiz bir hashtag atadı.

UGC’yi pazarlama kampanyalarınızda kullanmanın bir başka yolu da, ilgi çekici ve etkili sosyal medya reklamları oluşturmaktır. İçeriğini kullanmadan önce müşterilerinizden izin aldığınızdan emin olun. Kullanıcı tarafından oluşturulan içerik haklarını hızlı ve kolay bir şekilde talep etmek için Olapic’i kullanabilirsiniz.

Bonus: Instagram Alışverişine İleri Bakış

E-ticaret perakendecilerine yönelik bir iyi haber, Instagram’ın yakında yeni bir alışveriş deneyimi sunacağı. Kasım 2016’da test etmeye başladılar.

Instagram Alışveriş yoluyla, perakendeciler ürünlerini kendi gönderilerinde etiketleyebilir. Kullanıcılar “İzlemek için Dokun” düğmesine tıklayarak etiketli ürünleri görüntüleyebilir.

Alışveriş yapan kullanıcılar, fiyatlandırma ve stok bilgileri gibi daha fazla ayrıntı görüntülemek için etiketlenmiş ürünlere tıklayabilir. Ayrıntılı görünümde, alışveriş yapan kullanıcıları markanın web sitesindeki ürün sayfasına götürecek ve satın alma işlemlerini tamamlayabilecekleri bir “Şimdi Alışveriş Yap” düğmesi görüntülenir.

Kullanıcılar ürün satın almak için birkaç süreçten geçmek zorunda kalmayacaklarından, markalarla etkileşimde çok daha hoş bir deneyime sahip olacaklar. Bu ayrıca perakendecilerin Instagram’dan gelen daha fazla dönüşüm görmeyi beklediği anlamına da gelmektedir.

 

Instagram Alışveriş’i kullanabilmek için hesabınızın İngilizce olması ve bunu bir İş Profiline dönüştürmeniz gerekir. Bu özellik için yalnızca takı, kıyafet veya güzellik ürünleri satan perakendeciler geçerli olabilir.

 

Sonuç

Bunlar, Instagram’da e-ticaret markaları için en iyi araçlardan bazılarıdır ve kesinlikle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olabilir.

 

İşletmelerin Instagram’dan web site trafiği alabilmeleri için çeşitli yollar vardır. Önerilen Instagram pazarlama en iyi uygulamalarından bazılarını uyguladığınızdan emin olun ve sonuçları en kısa zamanda elde edin.

 

Kaynak: https://www.searchenginejournal.com/Instagram-ecommerce-tools/204734/

 

Author Profile

Yüksel Eminoğlu
Yüksel Eminoğlu
ProjeSoft Kurucu Ortağı - Bilgisayar Mühendisi

Write a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.